וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות שדות התעופה ביקשה להעסיק חברת בת של טיסנקרופ - ללא מכרז

16.7.2017 / 19:15

רשות שדות התעופה התכוונה לשכור מחברת בת של הקונצרן הגרמני שירותי תחזוקה בהיקף 8 מיליון שקלים - אך הבקשה נדחתה. יו"ר מועצת הרשות הוא אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, שנחקר בחשד לקבלת שוחד בפרשת הצוללות שבה מעורבת טינסקרופ

עריכת וידאו: ניר חן

רשות שדות התעופה ביקשה להעסיק ללא מכרז חברת בת של קונצרן טיסנקרופ הגרמני, להפעלת שירותי מעליות. יו"ר מועצת הרשות הוא האלוף (מיל') אליעזר מרום, שנחקר בשבוע שעבר בחשד למעורבות בפרשת הצוללות, חקירת השחיתות שנקשרה בשמה של טיסנקרופ סביב עסקת הצוללות עם גרמניה.

הרשות ביקשה לשכור מטיסנקרופ מעליות, חברת בת של הקונצרן, שירותי תחזוקה למעליות ודרגנועים, בהיקף של שני מיליון שקל בשנה למשך ארבע שנים. העסקה בוטלה בעקבות פניות של חברות מעליות ישראליות שדרשו להוציא מכרז למתן השירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקופת האחזקה הראשונה הסתיימה. מעליות בטרמינל 3 בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיסנקרופ סיפקה את שירותי ההתקנה והתחזוקה לעשרות המעליות והדרגנועים בטרמינל 3 בנתב"ג, שנפתח בנובמבר 2004. לפני כשנה, לקראת מועד סיום תקופת האחזקה הראשונה, ביקשו ברשות להאריך את החוזה עם החברה.

בהודעה שפרסמה הרשות בספטמבר האחרון נכתב כי מדובר בספק יחיד, ולכן ההתקשרות לא תעבור במכרז כמקובל. ברשות טוענים כי בשל העובדה שטיסנקרופ מעליות היא שבנתה את המעליות והמערכות בטרמינל, היא היחידה שיכולה לתחזק אותם ולהעניק שירות – כנהוג בתחום המעליות, במבני ציבור ובבניינים פרטיים.

ימים אחדים לאחר פרסום הבקשה להוצאת פטור ממכרז, פנו חברות ישראליות שהודיעו כי יש להן הידע והיכולת הנדרשים להענקת שירותי האחזקה המדוברים. הן דרשו לבטל את הפטור, ולפני כמה שבועות קיבלה ועדת המכרזים העליונה את הבקשה. המכרז פורסם לפני כחודש, ותוצאותיו צפויות להתפרסם בימים הקרובים.

מפקד חיל הים האלוף אליעזר צ'ייני מרום בטקס כניסתו לתפקיד של הרמטכ"ל בני גנץ, פברואר 2011. אורי לנץ
נחקר בחשד למעורבות בפרשת הצוללות. יו"ר מועצת הרשות מרום/אורי לנץ

מרום, מפקד חיל הים לשעבר, נחקר במסגרת פרשת הצוללות, בחשד שהשפיע על העדפת התאגיד הגרמני על פי המתחרה הקוריאני בעסקת רכש הצוללות. על פי החשד, הוא קיבל שוחד בתמורה לדרישתו להחליף את המתווך ישעיהו ברקת במיקי גנור. הוא נחקר בשבוע שעבר במשך כ-12 שעות, ונשלח למעצר בית. חוקרי המשטרה פשטו בשבוע שעבר על משרדו של מרום ברשות.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "החברה הקבלנית שבנתה את טרמינל 3 רכשה את המעליות מחברת טיסנקרופ. המעליות נמסרו לרשות בשנת 2004 ותוחזקו על ידי החברה על פי החוזה. ההתקשרות עם חברת טיסנקרופ מסתיימת בסוף חודש יולי 2017. רשות שדות התעופה פרסמה מכרז פומבי לאחזקת המעליות בטרמינל 3 ותוצאותיו יתפרסמו בסיום ההליך, בימים הקרובים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני מיליון שקל בשנה למשך ארבע שנים. מעליות בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully