וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתה של טובה קררו: אמי סיפרה על החשיפה לאלימות - אבל לא התייחסו

החלו הדיונים במסגרת הוועדה שהקים משרד הבריאות למיגור האלימות מצד מטופלים כלפי צוותים רפואיים. "צריך לפעול כדי שאנשים לא ילכו לעבודה בפחד", אמרה בתה של האחות קררו, שהוצתה למוות בקופת החולים בה עבדה

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נופר קררו-אסלן במהלך הדיון בוועדה, היום)

ארבעה חודשים לאחר שהאחות טובה קררו הוצתה למוות בקופת החולים "כללית" בחולון בה הועסקה, התכנסה הבוקר (שני) לראשונה הוועדה שמינה משרד הבריאות למיגור האלימות מצד מטופלים כלפי צוותים רפואיים במערכת הבריאות, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. בדיון הוועדה שבראשה עומד פרופ' שלמה מור יוסף, השתתפו גם שר הבריאות יעקב ליצמן ונופר קררו-אסלן, בתה של טובה, שטענה כי ניתן היה למנוע את מותה המיותר של אמה. "אני מאמינה שהמציאות הזאת יכולה להשתנות", אמרה בדיון. "צריך לפעול כדי שאנשים לא ילכו לעבודה מתוך פחד שלא יחזרו הביתה. את אמא שלי כבר אי אפשר להחזיר".

"אמא שלי הייתה מספרת המון סיפורים על החשיפה שלה לאלימות", סיפרה קררו-אסלן בדיון בוועדה. "היא סיפרה שיש המון מטופלים שצועקים, מקללים ומאיימים. היא סיפרה על כך שיש נרקומנים שמנסים לגנוב מזרקים אבל אף אחד לא לקח את זה מספיק ברצינות". היא סיכמה: "זאת הייתה סביבת העבודה שלה ואני לא חושבת שככה זה צריך להיראות".

עוד בוואלה! NEWS:
"סוג ב'": זוג ההומואים שהצליח לאמץ – לא מקבל מהמדינה תעודת לידה
אלאור אזריה יישלח השבוע למעצר בית עד להכרעה בעניינו
אמו של אורון שאול בפנייה לבנה: "לא אתן להם להפוך אותך לרון ארד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אסור שרופאים יאוימו". דיון הוועדה למיגור אלימות מצד מטופלים במערכת הבריאות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריה של קררו-אסלן זכו לגיבוי מצדו של שר הבריאות יעקב ליצמן שהצהיר כי אסור שרופאים ואנשי מנהלה יסבלו מאיומים. "טובה נהרגה בידי מטופל על לא עוול בכפה", אמר ליצמן. "אנו מחויבים לזיכרון של טובה ולמנוע מקרים דומים לעתיד".

"רופאים, אחיות, מטפלים ואנשי מנהלה לא יכולים להיות מאוימים - הם חייבים להיות מוגנים ובטוחים בעבודתם", הוסיף ליצמן. לדבריו, "פגיעה היא לא רק פיזית אלא גם מילוליתץ אני סומך על הוועדה ומעניק לה חופש פעולה מלא כדי להגיע למסקנות ראויות ולמנוע אלימות במערכת הבריאות". שר הבריאות הוסיף: "אין הצדקה לאלימות. אין סיבה בעולם להרים יד על רופא או אחות. זה בלתי מתקבל על הדעת".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין בהקשר זה כי קיימת חובה לגלות ערנות לאלימות מילולית ולשיימינג כלפי צוותים רפואיים. "אנחנו מבינים שמערכת הבריאות חיה בתוך עם ישראל והתופעות שאנחנו רואים הן ביטוי לתופעות רחבות יותר של אלימות בחברה הישראלית", אמר. "אנחנו צריכים להתמודד עם המורכבות והקושי שהם מייצרים עבורנו ולהוביל את התיקון מתוך המערכת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעניקים גיבוי מלא". פרופ' מור יוסף, השר ליצמן והמנכ"ל בר סימן טוב, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים כללית בחולון, 14 במרץ 2017. פייסבוק, צילום מסך
טובה קררו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully