וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט צ'צ'ניה: "אין הומואים במדינתנו, ואם כן יש להעבירם לקנדה"

רומן רייב

15.7.2017 / 17:45

רמזן קדירוב, שלפי דיווחים שלטונו פועל לדיכוי הומואים, טען בריאיון לתוכנית ספורט שתשודר ברשת אמריקנית כי "צריך לקחת אותם לקנדה כדי שהדם במדינה יטוהר". לדבריו, "ההומואים הם שטן, הם אינם בני אדם והם מקוללים"

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב, שדווח כי שלטונו פועל לדיכוי הומואים, טען בריאיון אתמול (שישי) לתכנית ספורט רשת HBO כי במדינה אין הומואים, אבל הוסיף כי אם יש כאלה – "צריך לקחת אותם לקנדה, כדי שהדם במדינה יטוהר". הוא הוסיף כי "ההומואים הם שטן, הם אינם בני אדם והם מקוללים משום שהם משקרים לנו. הם ייתנו דין וחשבון לאלוהים".

בריאיון הוא התייחס גם ליחסי ארצות הברית ורוסיה ואמר כי "אם יהרסו את רוסיה, אנחנו נהפוך את העולם – נעמיד את כולם בפוזת 'דוגי סטייל'". לטענתו, ארצות הברית מנהלת מדיניות נגד ראשי המדינה ברוסיה, אבל "היא לא מספיק חזקה בשביל שנתייחס אליה כאל אויב. אנחנו מעצמה גרעינית ונוכל להשתמש בכל הטילים הגרעיניים שלנו בתגובה למתקפה". לדבריו של הנשיא, הוא מוכן "למות למען רוסיה".

עוד בנושא:
מאסרים, עינויים ואלימות: צ'צ'ניה רודפת אחרי חברי הקהילה הגאה
עם התגברות המחאה: פוטין קרא לחקור הטענות לעינוי הומואים בצ'צ'ניה
מכות חשמל ועינויים: עדויות ממחנות הריכוז של ההומואים בצ'צ'ניה

נשיא צ'צ'ניה ראמזן קדירוב בנאומו במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. AP
"ייתנו דין וחשבון לאלוהים". רמזן קדירוב/AP

באפריל האחרון דיווח העיתון הרוסי "נוביה גזטה" המזוהה עם האופוזיציה כי הרשויות בצ'צ'ניה עוצרות ומוציאות להורג הומואים. לפי דיווח של העיתון מהחודש האחרון, עשרות גברים הוצאו להורג במדינה בחודש ינואר. כמו כן, "רשת קהילת להט"ב ברוסיה" דיווחה השבוע כי יותר מ-120 בני אדם פנו לסיוע חירום באמצעות ה"קו החם" של הרשת.

לפי דיווחים בחודשים האחרונים, כמאה גברים הומואים נשלחו למחנה ריכוז במדינה. פעילת זכויות האדם הצ'צנית חדה סרטובה, חברת המועצה הנשיאותית לזכויות אדם, סיפרה בעבר לתחנת הרדיו הממלכתית שהמשטרה ומערכת המשפט בצ'צ'ניה מתייחסות בהבנה למעשי רצח של הומואים בידי קרוביהם. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אז כי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין אין כל סיבה לפקפק בדבריו של הנשיא קדירוב כי ארצו אינה עוצרת ומוציאה להורג גברים הומואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully