וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה מגנה את הפיגוע: "המאבק פוליטי ובשום אופן לא חמוש"

14.7.2017 / 21:44

יו"ר הרשימה המשותפת יצא נגד הירי בהר הבית, שהביא למותם של שני שוטרים: "מתנגדים לשימוש בנשק של הצעירים שלנו, על הממשלה לכבד את קדושת אל-אקצא". פורום ראשי הרשויות הערביים דחה את בקשת שר הפנים לפרסם הודעת גינוי

מערכת וואלה!

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התראיין היום (שיש) לרדיו שמס בערבית והתייחס לפיגוע הירי בו נהרגו שני השוטרים כמיל שנאן והאיל סתאוי: "מאבקם של האזרחים הערבים הוא מאבק פוליטי ואינו בשום אופן מאבק חמוש. אנחנו מתנגדים לכל שימוש בנשק של הצעירים שלנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא זה שרוצה להפוך את הסכסוך מפוליטי לדתי, ולכן נותן חסות לכניסות פרובוקטיביות של מתנחלים לשטח מסגד אל-אקצא. על הממשלה לכבד את קדושת מסגד אל-אקצא ולאפשר את המשך התפילות במקום. הכיבוש הוא שורש הבעיה, ונאבק בצורה פוליטית ונחושה להביא לסיומו".

מוקדם יותר היום פנה שר הפנים אריה דרעי אמר היום לראש עיריית סכנין מאזן גנאים, יו"ר פורום ראשי הרשויות הערביים וביקש כי יפרסם הודעת גינוי בשם ראשי הרשויות במגזר, בתגובה לפיגוע הירי, אך הודעת הגינוי טרם פורסמה.

עוד בנושא:
תיעוד חדש מהפיגוע: המחבלים מגיחים מהר הבית – ויורים בשוטרים
לא "עוד מסע הרג": המחבלים מהר הבית ניסו להצית את המזרח התיכון
בהוראת המשטרה: פורקו סוכות האבלים בבתי המחבלים מהר הבית

ח"כ איימן עודה, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"על הממשלה לכבד את קדושת מסגד אל-אקצא ולאפשר את המשך התפילות במקום". ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

השר דרעי אמר: "מיד לאחר שפורסם כי המחבלים הם ערבים ישראליים, תושבי אום אל פאחם, העברתי דרישה לגנאים לפרסם הודעת גינוי חריפה. לצערי, והודעה כזאת טרם פורסמה. ראשי הרשויות הערבים יודעים לדרוש מהממשלה להשקיע ביישובי המגזר הערבי ולהשוות את תנאיהם ליישובים היהודיים. הם גם אומרים ובצדק שהם אזרחי המדינה ומגיע להם את אותם תנאים. אבל אי אפשר שיהיו להם רק זכויות, ללא חובות. והחובה שלהם היום היא לגנות בחריפות את מבצעי פיגוע הדמים הבוקר בירושלים". עלי סאלם, ראש עיריית נצרת, העיר הגדולה במגזר הערבי, שלח היום מכתב גינוי על רצח השוטרים, לראש הממשלה נתניהו ולשר הפנים דרעי.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר היום כי, "אזרחים ישראלים הרגו היום שוטרים ישראלים בפתחו של מקום קדוש. אין דרך לתאר את הזוועה, או אפילו לנסות להבין אותה. הבחירה בדרך של אלימות והרג היא מעשה שכולו רוע ופחד.עלינו כחברה הערבית בישראל להתנער מאנשים שיצאו מתוכנו. ממי שהשנאה עיוורה אותם עד שבחרו להרוג את בני ארצם".

סוכות האבלים על שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הבוקר בהר הבית פורקו הערב, בהוראת משטרת ישראל. כוחות שיטור הגיעו לאום אל-פחם, עיר מגוריהם של המחבלים, והנחו את בני המשפחות לפרק את הסוכות.
"זאת הייתה הפתעה לכולנו. אנחנו כועסים. אנחנו נגד אלימות, בין אם זה במגזר הערבי או במגזר היהודי", סיפר שפיע ג'בארין, דודו של אחד המחבלים, בן 19. "הוא אהב להיות חופשי והיה ספורטאי מצוין. כנראה הלך להתפלל שם, ואני לא יודע מה קרה לו עם השוטרים", אמר על אחיינו. "אבל הוא? ללכת לשם ולא לחזור? אף פעם בחיים לא היה חושב ככה. הוא היה הולך להתפלל, בחור נחמד".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully