וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9.5 שנות מאסר לנשיא ברזיל לשעבר שהורשע בשחיתות

12.7.2017 / 23:02

הנשיא הפופולרי לולה דה סילבה היה אמור להתמודד שוב על ההנהגה. למרות ערעורו הצפוי, ההרשעה פוגעת בסיכוייו לקאמבק פוליטי. עם בחירות בשנה הבאה, מעורבותם בשחיתות של שני הנשיאים שהגיעו בעקבותיו מעלה שאלות על זהות הנשיא הבא

נשיא ברזיל לשעבר לואיז אינסיו לולה דה סילבה. 4 במרץ 2016. GettyImages
"אמשיך להילחם". לולה/GettyImages

תשע שנות מאסר וחצי נגזרו היום (רביעי) על נשיא ברזיל לשעבר לואיס אינסיו לולה דה סילבה, שהורשע בעבירות שחיתות. הוא צפוי לערער על גזר הדין, ועד אז יישאר חופשי. עם זאת, ההכרעה תפגע בסיכוייו של לולה, שנחשב עד כה למועמד מוביל במרוץ הנוכחי לנשיאות שיוכרע בשנה הבאה, לקאמבק פוליטי, גם אם ערעורו יתקבל בסופו של דבר.

השופט סרז'יו מורו קבע כי לולה קיבל שוחד בשווי 3.7 מיליון ריאל ברזילאי (כארבעה מיליון שקלים) מחברת הבנייה OAS SA, בדמות שיפוץ בית הקיץ של הנשיא לשעבר, תמורת סיוע בהשגת חוזים עם חברת הנפט הממשלתית "פטרולאו ברזיליירו". הרשעתו של הנשיא לשעבר היא חלק ממבצע נרחב, שבמסגרתו נחשפו פרשיות שחיתות בצמרת השלטון בברזיליה ובקרב ראשי המגזר העסקי בשנים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
ברזיל: הקלטת סתר בין הנשיאה הנוכחית לקודמה עוררה סערה במדינה
באתי לעזרת חבר: נשיאת ברזיל מינתה את קודמה בתפקיד לראש לשכתה
ברזיל: כתב אישום הוגש נגד הנשיא לשעבר לולה בגין הלבנת הון

נשיאת ברזיל דילמה רוסף לצד הנשיא היוצא לולה דה סילבה (מימין) וסגנה מישל טמר, 1 בינואר 2011. רויטרס
ממשיכי הדרך. לולה/רויטרס

צוות ההגנה הכריז בעבר כי יערער על כל הרשעה, ואנשיו של לולה טענו שוב ושוב כי מדובר ב"ציד מכשפות פוליטי". עורכי דינו של הנשיא לשעבר אף האשימו את השופט בהטייה וברדיפתו של לולה מטעמים פוליטיים. מורו, מצדו, הכחיש בכל תוקף את הטענות האלה.

במהלך משפטו, הכריז לולה כי "מה שקורה עכשיו לא מדכא אותי, אלא רק נותן לי מוטיבציה לצאת ולעשות עוד. אמשיך להילחם". גלייזי הופמן, מנהיגת מפלגת העבודה, שמטעמה נבחר לולה, הביעה ביקורת על גזר הדין וטענה כי הוא נועד למנוע ממנו להתמודד על הנשיאות ב-2018.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאות נגד מינוי לואיס אינסיו לולה דה סילבה לראש לשכתה של דילמה רוסף. רויטרס
הפגנת מחאה לאחר פרסום הטענות לשחיתות במעורבותו של לולה/רויטרס

לולה, כפי שהוא מוכר בפי כול, הוא הנשיא הברזילאי הראשון שהגיע מרקע של מעמד פועלים, ועדיין נחשב לדמות פופולרית בקרב האזרחים, גם שש שנים לאחר שסיים את כהונתו עם שיעור תמיכה של 83%. הוא כיהן בעברו כמנהיג איגודי עובדים, וזכה להערכה רבה בזכות המדיניות הסוציאלית המתקדמת שהנהיג, שהצליחה לצמצמם את אי השוויון במדינה הגדולה באמריקה הלטינית.

אם ערעורו של לולה לא יתקבל, לא ברור מי יתפוס את מקומו במרוץ לנשיאות. מי שנחשבת למקורבתו והחליפה אותו בלשכת הנשיא בתום שתי כהונות, דילמה רוסף, הודחה בשנה שעברה לאחר שנקבע כי היא עברה על תקנות תקציביות. היא ותומכיה טענו כי הדחתה הייתה "הפיכה" שתכנן סגן נשיאה, מישל טמר, שמכהן כעת כנשיא בפועל ונמצא בעצמו בלבה של פרשת שחיתות אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully