וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי אישום יוגשו נגד מסיעי המחבלים לפיגוע שבו נהרגה הדס מלכא

12.7.2017 / 9:37

עם סיום החקירה והגשת הצהרת תובע תגיש הפרקליטות כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות נגד תושב מזרח ירושלים ותושב השטחים. מדובר בפיגוע שלישי שבו מואשמים מסיעי מחבלים שב"חים בעבירה זו

צילום: דוברות משטרה

הפרקליטות צפויה להגיש היום (רביעי) כתבי אישום נגד תושב עיסאוויה ותושב השטחים שהסיעו את המחבלים שביצעו את הפיגוע שבו נהרגה לוחמת מג"ב הדס מלכא בחודש שעבר בשער שכם. השניים יואשמו בגין גרימת מוות ברשלנות.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "במהלך החקירה נאספו ראיות לפיהן הצלחנו להתחקות אחר מסלול הגעתם של המחבלים מהשטחים לירושלים ועד שביצעו את הפיגוע הרצחני". המשטרה ציינה כי "כל מי שמסיע שוהים בלתי חוקיים לתוך שטחי ישראל צריך לדעת ולצפות שביניהם עלול להיות מפגע שמבקש לבצע פיגוע טרור והמשמעות היא שברמה מסוימת הוא שותף לפיגוע ולתוצאותיו הקשות".

לפני כחודש, ביום שישי בשעות הערב, יצאו שלושה מחבלים משער שכם לפיגוע משולב נגד לוחמי מג"ב. אחד מהם ניסה לגנוב את נשקה של מלכא, בת 23, אך היא נאבקה בו. בתגובה הוא דקר אותה כמה פעמים. לוחמים שהיו עמה בזירה ירו בו למוות. שני המחבלים האחרים החלו לרוץ מזרחה לעבר מערת צדקיהו וכוחות הביטחון פתחו במרדף אחריהם שבסופו נורו השניים למוות. מלכא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

לקריאה נוספת:
שליחו של טראמפ ביקר בבית משפחת הדס מלכא: "אלימות בלתי נסבלת"
אחרי הפיגוע – מתיחות בהר הבית: "עימותים בין שוטרים למתפללים"
שלוש חוליות ירי בשנה: קן הטרור שממנו יצאו המחבלים בירושלים

זירת פיגוע הדקירה והירי בירושלים. 16 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בשער שכם, בחודש שעבר/רויטרס

מיד לאחר הפיגוע נעצרו שני החשודים על ידי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. השניים נחקרו בחשד שארגנו את קבוצת השב"חים, בהם המחבלים, והסיעו אותם לשטחי ישראל ולירושלים יום קודם לפיגוע. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת. ביום ראשון האחרון הוגשה נגדם הצהרת תובע עם הארכת מעצרם, והיום צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום.

מדובר בפיגוע השלישי שהמשטרה הצליחה לבסס תשתית ראייתית ותוך שיתוף פעולה עם הפרקליטות להביא לדין בגין עבירת גרימת מוות ברשלנות מסיעי שב"חים, תושבי מזרח ירושלים, שהסיעו ברכבם לישראל תושבי שטחים שביצעו פיגועי טרור רצחניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully