וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגנז תיק החקירה המשמעתי בגין עבירות מין נגד הפרקליט הבכיר

11.7.2017 / 20:12

היועץ המשפטי לממשלה החליט לגנוז את התיק נגד עו"ד אורי קורב בין היתר בשל סירובה הנחרץ של הפרקליטה שלגביה נטען כי ביצע בה עבירות מין - למסור עדות. קורב יצא לחופשה מדצמבר 2016 והוא מצוי בה עד היום

עורך דין אורי קורב של הפרקליטות בדיון טיעונים לעונש של אהוד אולמרט, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
הכחיש את הטענות. קורב/נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, החליט היום (שלישי) לגנוז את תיק החקירה המשמעתית בעניינו של הפרקליט הבכיר בפרקליטות מחוז ירושלים אורי קורב שנגדו הועלתה טענה כי ביצע עבירות מין בפרקליטה. היועץ המשפטי נימק את ההחלטה בין היתר בסירובה הנחרץ של הפרקליטה למסור עדות ולשתף פעולה בהליך השיפוטי. קורב יצא לחופשה מדצמבר 2016 והוא מצוי בה עד היום. החקירה המשמעתית בעניינו נפתחה לאחר שנסגר התיק הפלילי נגדו.

הפרשה החלה בחודש יוני 2016, אז קיבל היועץ המשפטי לממשלה דיווח כי פרקליטה מסרה לממונה על השוויון המגדרי ויועצת המנהלת הכללית לקידום נשים במשרד המשפטים כי הגיע אליה מידע שלפיו בפרקליטה אחרת בוצעו עבירות מין על ידי קורב. עם קבלת הדיווח הנחה היועץ המשפטי לממשלה את ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל לבדוק את הטענות.

לקריאה נוספת:
נסגר התיק הפלילי נגד הפרקליט הבכיר שנחשד בעבירות מין
בכיר הפרקליטות החשוד בעבירות מין ייצא לחופשה בת שבועיים
פרשת הפרקליט הבכיר: בניגוד לנהלים – המידע לא עבר לאגף המשמעת

היועץ המשפטי לממשלה בטקס פרישתו של אליקים רובינשטיין 13 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
המליץ לגנוז את התיק. מנדלבליט/נועם מושקוביץ

מאחר שקורב הוא פרקליט בכיר ביקש היועץ כי בדיקת הטענות תיעשה באמצעות צוות חקירה מיוחד, המורכב מחוקרי משטרה מיומנים שאינם עובדים כלל עם קורב, וכן ביקש כי ליווי עבודת חוקרי המשטרה ייעשה על ידי תובע בכיר מהפרקליטות הצבאית ולא על ידי פרקליט מפרקליטות המדינה. צוות החקירה המיוחד, בראשות קצין חקירות ומודיעין מחוזי, גבה עדות ממוסרת המידע וכן גבה עדויות מגורמים רלוונטיים נוספים, אך לא מהפרקליטה שבה התלונה עסקה משום שסירבה לכך. חוקרי המשטרה פנו אליה כמה פעמים לפרקליטה כדי לשכנע אותה לשנות את עמדתה, אך ללא הצלחה.

בחודש אוגוסט 2016 הגיש ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה את חוות דעתו בנושא, שלפיה אין למשטרת ישראל יכולת מעשית לבצע פעולות חקירה נוספות ועל כן הבדיקה מוצתה ואין מקום להמשיך אותה. הפרקליטה הבכירה מהפרקליטות הצבאית שליוותה את הבדיקה הסכימה עם עמדתו של ראש אח"מ כי יש להפסיק את הבדיקה, ועמדתם הייתה מקובלת על היועץ המשפטי לממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

החקירה חודשה בדצמבר אחרי קבלת מידע חדש

אחרי כמה חודשים ולאחר שהתקבל מידע חדש הקשור לעניין הנחה בדצמבר 2016 היועץ המשפטי לממשלה את ראש אח"מ לחדש את הבדיקה. במסגרת חידוש הבדיקה נגבו עדויות ממוסרי המידע, מגורמים נוספים, ומגורמים אחרים רלוונטיים לבירור הטענות. בבדיקה עלה מידע שלפיו קורב הטריד מילולית עובדות אחרות. אלא שהעובדות שללו את הטענה כי בוצעה כלפיהן עבירה או שחשו מוטרדות מאמירות שהשמיע.

לאחר בחינת מכלול ממצאי הבדיקה, הגיע ראש אח"מ שוב למסקנה כי אין בראיות הנתונות שנאספו כדי להצדיק פתיחה בחקירה פלילית וממילא אין מקום להזמין את קורב לחקירה כחשוד בביצוע עבירה פלילית. לכן, הועברה הבדיקה למישור המשמעתי. קורב נחקר בחקירת משמעת והכחיש כי עבר עבירה כלשהי לגביה נחקר, אך סירב להשיב לשאלות עובדתיות העוסקות בעבירות המין שעל פי הטענה ביצע בפרקליטה. לגבי טענות שנגעו לעובדות אחרות בפרקליטות, הוא הכחיש אותן כליל.

הפרקליטה סירבה שוב להתלונן וראש אגף חקירות המשמעת בנציבות שירות המדינה החליט לגנוז את תיק החקירה. להחלטה זו היו שותפים התובעת הבכירה מהפרקליטות הצבאית המלווה את החקירה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

עורך דין אורי קורב של הפרקליטות בדיון טיעונים לעונש של אהוד אולמרט, אפריל 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
עדיין בחופשה. קורב/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

עורכות הדין ארנה לין ותמר וינטר קמר, המייצגות את קורב מסרו בתגובה: "עו"ד קורב ידע כל העת שיימצא כי לא נפל כל רבב בהתנהלותו ואף לא פגם משמעתי. ואכן לפני כחודשיים נקבע שלא נמצא כל בסיס לפתיחה בחקירה פלילית והיום נמסרה הודעת גניזה ביחס לתיק המשמעתי והוא מברך על כך. הגם שעו"ד קורב היה בטוח בחפותו מרגע שנודע לו על קיומה של בדיקה בעניינו, הוא יצא לחופשה מיוזמתו במטרה לאפשר בדיקה נקייה.

"עו"ד קורב שיתף פעולה והשיב לכל שאלה שנשאל, תוך המנעות מהתייחסות לשמועות ורכילויות חסרות בסיס שפגעו בו ובבני משפחתו. ב-20 שנות שירותו בפרקליטות המדינה. עו"ד קורב נהג כלפי כל אדם, גבר כאישה, באופן מכבד וראוי. עו"ד קורב מודה לחבריו הרבים מהפרקליטות ובכלל שתמכו בו לכל אורך הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully