וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק הפלילי נגד הפרקליט הבכיר שנחשד בעבירות מין

9.5.2017 / 0:25

התיק נגד עו"ד אורי קורב נסגר והועבר לאגף המשמעת של שירות המדינה. זאת, בנימוק כי "לא בוססה תשתית ראייתית המצדיקה את חקירתו כחשוד בביצוע עבירה פלילית". הפרקליט, שהיה מלווה בחקירות נתניהו, נמצא בחופשה זה כמה חודשים

עורך דין אורי קורב של הפרקליטות בדיון טיעונים לעונש של אהוד אולמרט, אפריל 2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
נחשד בעבירות מין בעובדת הכפופה לו. אורי קורב/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והפרקליטות הודיעו אמש (שני) על סגירת תיק עבירות המין נגד הפרקליט הבכיר אורי קורב משום שלא נמצא בו חשד לפלילים, ועל העברתו למישור המשמעתי. לפיכך, עו"ד קורב נחקר אתמול באגף המשמעת של שירות המדינה.

בתחילת דצמבר פורסם כי משרד המשפטים הקים צוות לבדיקת הטענות כלפי קורב. עובדת משרד המשפטים, שהייתה כפופה לו, טענה כי ביצע בה עבירות מין. הצוות שהוקם במשרד המשפטים הגיע כבר אז למסקנה כי אין לנקוט הליך פלילי כלשהו נגד הפרקליט הבכיר, וזאת, בין היתר, משום שקורבן העבירה, שביקשה לעבור מתפקידה בכפוף לפרקליט, סירבה לשתף פעולה עם צוות הבדיקה.

לקריאה נוספת:
בכיר הפרקליטות החשוד בעבירות מין ייצא לחופשה בת שבועיים
פרשת הפרקליט הבכיר: בניגוד לנהלים – המידע לא עבר לאגף המשמעת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס של המכללה האקדמית נתניה, 16 בינואר 2017. שלומי גבאי
קיבל את המלצת המשטרה. מנדלבליט/שלומי גבאי

"על אף כל פעולות החקירה שבוצעו וכל העדויות שנגבו, בסופו של דבר לא בוססה תשתית ראייתית המצדיקה את חקירתו של קורב כחשוד בביצוע עבירה פלילית", נמסר בהודעה מהפרקליטות. "עם זאת, על בסיס ניתוח הממצאים, המליצו חוקרי המשטרה, על דעת ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, והפרקליטה המלווה, להעביר את המקרה לחקירה משמעתית".

היועץ המשפטי לממשלה, שבחן את הדברים, החליט לקבל את המלצת המשטרה והנחה את אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה לפתוח בחקירה משמעתית בנושא. היועץ המשפטי הנחה עוד כי הפרקליטה שליוותה את הבדיקה המשטרתית ובקיאה במכלול חומר הראיות שנאסף תמשיך ללוות גם את החקירה המשמעתית.

בהודעת הפרקליטות ציינו כי בעקבות המידע הראשוני שהגיע נגד קורב נפתחה בדיקה סמויה, אולם זו נסגרה ונפתחה בשנית לאחר מידע חדש שהגיע. בזמן הזה ביקש קורב, שהיה פרקליט מלווה בתיקי חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו והפרקליט בתיקי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לצאת לחופשה, והוא נמצא בה זה כמה חודשים.

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully