וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרע אדיר עם יהודי חו"ל": זעם על הרשימה השחורה של הרבנות

10.7.2017 / 10:03

רשימה חשאית שניהלה במשך שנים הרבנות הראשית, כוללת שמות של 160 רבנים מ-24 מדינות, שהחלטותיהם אינם מוכרות על ידיה. בין הרבנים ברשימה: הרב האישי של איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר

איוונקה טראמפ והמנהל הבכיר של הבית הלבן, ג'ארד קושנר, מגיעים לפסגת מנהיגי מדינות ה- G20 בהמבורג, גרמניה,. רויטרס
טראמפ וקושנר. רבם האישי נמצא ברשימה השחורה/רויטרס

160 רבנים מ-24 מדינות בהם רבנים אורתודוקסיים מקהילות בולטות, מופיעים ברשימה חשאית שניהלה במשך שנים הרבנות הראשית, שאינה מכירה בהם לצורך בירורי יהדות ומעמד אישי. בין הרבנים הרב דניאל קראוס, רבה של "קהילת ישורון" אליה השתייכו עד לאחרונה ג'ארד ואיוונקה קושנר, חתנו ובתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וסגנו, ורבם האישי יחזקאל לוקשטיין.

הרשימה נחשפה לאחר מאבק משפטי שניהלה עמותת "עתים" נגד הרבנות הראשית, בו דרשה כי הרבנות תגבש קריטריונים מסודרים להכרה ברבנים מחו"ל, וביקשה לחשוף את הרשימה. ברשימה, הנחשפת בתקופה רגישה מול יהדות ארה"ב עקב ביטול מתווה הכותל וקידום חוק הגיור, מופיעים רבנים מארצות הברית, קנדה, דרום אפריקה, אנגליה ומדינות נוספות. יש בה רבנים מזרמים מרכזיים כגון חסידות חב"ד, שהוסמכו בידי רבנים בולטים ומוכרים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי דיון סוער: ראשי הקואליציה הגיעו להסכמה במשבר חוק הגיור
למרות המשבר ובלחץ החרדים: חוק הגיור יעלה להצבעה חוזרת
הסוכנות היהודית תוקפת: "החלטות הממשלה חותרות תחת הציונות"

"הרבנות מנסה להפוך את עצמה לסמכות הבלעדית"

בין הרבנים הרב אדם שאייר, מבכירי הרבנים האורתודוקסיים בקנדה ומקורב לראש הממשלה ג'סטין טרודו. גם הרב ברוך גודמן מזרם חב"ד, רב הקמפוס באוניברסיטת "ראטגרס" מופיע בה.

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון "עתים", טוען כי "הרשימה שאותה קיבלנו מהרבנות היא תעודת עניות להתנהלותה של הרבנות מול יהדות התפוצות, ואני תוהה מי הסמיך את הרבנות להחליט שרב של קהילה מסוימת בחו"ל אינו מקובל ולפיכך חברי קהילתו אינם יהודים. מהיכרותי רבת השנים עם נושא זה, אין כאן צירוף מקרים. הרבנות מנסה להפוך את עצמה לסמכות הבלעדית".

"התנהגות זאת מביאה את העולם היהודי לחשוש מהבאות", תוקף הרב פרבר. "העמדת יהדות יהודים מהתפוצות בסימן שאלה גורמת לקרע אדיר בין יהודי חו"ל למדינת ישראל". בתגובה, הרב הראשי לישראל דוד לאו מתח ביקורת על עצם פרסום הרשימה. במכתב ששיגר ראש לשכתו למנכ"ל הרבנות משה דגן כתב כי "הדברים נעשו לא על דעת הרב וללא הסכמתו".

הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
"הדברים נעשו שלא על דעת הרב". הרב דוד לאו/יואב דודקביץ'

אחד הסיפורים הבולטים על הרשימה נחשף לפני כשנה, במהלך מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב. בית הדין הרבנים הגדול סירב להכיר בגיורי הרב יחזקאל לוקשטיין שהיה מעורב בגיור של איוונקה טראמפ וטען כי הוא אינו מוכר על ידי הרבנות. הרב לאו יצא נגד עמדה זו, ואליו הצטרף גם הרב הראשי יצחק יוסף שיצא בהודעה לפיה הרבנות מכירה רשמית בגיור של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully