וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוח לבן": הקו קלוקס קלאן מנסים למנוע את מחיקת מורשת העבדות

9.7.2017 / 13:21

כמה עשרות מחברי התנועה הגזענית הפגינו בעיר שרלוטסוויל נגד ההחלטה לפרק את פסלו של גנרל רוברט לי, מפקד צבא הדרום במלחמת האזרחים בארה"ב. מולם ניצבו כמה מאות מפגינים שמחו נגד הגזענות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כמה עשרות חברי התנועה הגזענית האמריקנית קו קלוקס קלאן (KKK) הפגינו אתמול (שבת) בעיר שרלוטסוויל, וירג'יניה, וקראו "כוח לבן" במחאה על החלטת העיר לפרק את פסלו של מפקד כוחות הפדרציה במלחמת האזרחים, גנרל רוברט לי. ההחלטה נמצאת בדיונים משפטיים, ועוד לא נקבע לוח זמנים לפירוק.

הקבוצה אובטחה בידי עשרות שוטרים, כשמולה ניצבו מאות מפגיני נגד, שנופפו בדגלים נגד גזענות. מפגיני הנגד ניסו להפריע לנאומים של חברי ה-KKK כשצעקו והגבירו את קולם. לא דווח על אלימות בעצרת, שנמשכה פחות משעה. חברי הקבוצה שנופפו בדגלי הקונפדרציה ונשאו שלטים אנטישמיים הופרדו בידי מפגיני הנגד באמצעות גדר ונוכחות משטרתית רבה.

לאחר מכן, פיזרה המשטרה גז מדמיע כשכמה מפגינים סירבו להתפזר מהמקום. 23 בני אדם נעצרו, אך לא ברור לאיזה מחנה הם היו שייכים. לפחות אדם אחד שהשתתף בעצרת של ה-KKK נראה כשהוא אוחז באקדח.

עוד ידיעות מהעולם
בתיווך ארה"ב ורוסיה: החלה הפסקת האש בדרום סוריה
ברקע המשבר הכלכלי: מתאבק לשעבר ופופוליסט כבש את נשיאות מונגוליה

ארגון ה-K.K.K בווירג'יניה מבקש להסיר מהעיר את פסלו של מפקד צבא הדרום במלחמת האזרחים. רויטרס
23 בני אדם נעצרו. העצרת של ה-KKK, אתמול/רויטרס

בחודש פברואר, מועצת העיר שרלוטסוויל אישרה ברוב של שלושה מול שניים את הסרת הפסל מהפארק שנקרא בעבר על שמו של לי, לטובת הקמת אנדרטה חדשה לזכרה של האוכלוסייה המשועבדת בעיר הדרומית. הפסל, שבו לי רכוב על סוסו טרבלר, מוצב במקום במשך קרוב למאה שנה.

פסלים ודגלים המוקירים את הקונפדרציה הוסרו מהמרחבים הציבוריים ברחבי ארצות הברית מאז הטבח בכנסייה השחורה בקרוליינה הדרומית ב-2015, שבוצע בידי תומך עליונות הגזע הלבן. רבים סבורים כי אותם פסלים ודגלים מעודדים גזענות דרך הוקרת מנהיגי הדרום בתקופת מלחמת האזרחים, שתמכו בעבדות. מנגד, יש מי שטוען שזהו חלק בלתי-נפרד מההיסטוריה של ארצות הברית וחלק מהמורשת באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully