וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיווך ארה"ב ורוסיה: החלה הפסקת האש בדרום סוריה

ההסכם, שגובש במהלך הפגישה בין טראמפ לפוטין, יכלול את מחוזות קוניטרה, דרעא וסווידא, הסמוכים לישראל. לפי הארגון הסורי לזכוית אדם, השקט נשמר. נתניהו: "אסור לאפשר התבססות של איראן וגרורותיה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

הפסקת אש בין המשטר למורדים בדרום סוריה נכנסה היום (ראשון) לתוקף, אחרי סיכום שהושג בין ארצות הברית לרוסיה, יחד עם ירדן. זמן קצר לאחר תחילתה - 12:00 שעון ישראל - דווח בסקיי ניוז בשפה הערבית על תקיפות אוויריות באזור, אך הארגון הסורי לזכויות אדם וגורם בשורות האופוזיציה טענו כי השקט נשמר.

ממשלו של בשאר אסד טרם הגיב להפסקת האש באופן רשמי, אך גורם סורי אמר לרויטרס כי בדמשק "מברכים על כל יוזמה להפסקת האש ולסלילת פתרונות של שלום".הפסקת האש כוללת את המחוזות קוניטרה - הגובל בישראל - וכן דרעא וסווידא, והן אמורות להיות אזור בטוח. עם זאת, לא ברור מי אמור לפקח עליו.

לקריאה נוספת על הפסקת האש בסוריה
הסכם הפסקת האש בסוריה: "השארת אסד בשלטון והרחקת איראן מהגבול"
ארה"ב ורוסיה יכריזו הפסקת אש בסוריה: "לישראל חלק בהסכם"

הריסות בשטחים שבשליטת המורדים בעיר דרעא, סוריה, יוני 2017. רויטרס
ניסיון נוסף להפסקת אש. הריסות בעיר דרעא/רויטרס

ההסכם גובש במהלך פגישתם הראשונה של דונלד טראמפ וולדימיר פוטין, שהתקיימה ביום שישי בשולי פסגת ה-G20 בהמבורג, גרמניה, במטרה להוביל להסכם נרחב יותר בעתיד. לפי סוכנות הידיעות אי-פי, גם ישראל הייתה מעורבת במגעים שהובילו להסכם, הניסיון האחרון של הקהילה הבינלאומית להביא לסיום המלחמה ההרסנית. "הפסקת האש תציל חיים", כתב היום טראמפ בטוויטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה הבוקר כי "ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית", אך אסור שהיא תאפשר "התבססות של איראן וגרורותיה בדרום סוריה בפרט". לדבריו, הוא שוחח בשבוע שעבר על הנושא עם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון ועם נשיא רוסיה. "נמשיך לעקוב, תוך עמידה איתנה על קווים אדומים - מניעת משלוחי נשק, התבססות של חיזבאללה ליד גבולנו, התבססות איראנית בסוריה כולה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully