וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המשבר הכלכלי: מתאבק לשעבר ופופוליסט כבש את נשיאות מונגוליה

9.7.2017 / 11:22

איש העסקים קאלטמה באטולגה זכה ביותר מ-50% מהקולות במדינה העשירה במשאבים, הגובלת בסין, בקמפיין בחירות רווי השמצות ומאה אלף קולות לבנים. הוא קורא לשליטה רבה יותר במכרות של המדינה

קאלטמה באטולגה, נשיא מונגוליה הנבחר, 8 ביולי 2017. רויטרס
מחזיק בסמכויות מוגבלות. באטולגה אחרי הניצחון בבחירות, אתמול/רויטרס

קאלטמה באטולגה, מתאבק לשעבר ואיש עסקים, זכה בבחירות לנשיאות מונגוליה – כך מסרה אתמול (שבת) ועדת הבחירות המרכזית. הבחירות נתפסו כמשאל עם על תכניות השיקום הכלכלי של הממשלה ועל תפקידה של סין, השכנה מדרום, במדינה העשירה במשאבים אך חסרת גישה לים. על אף שמונגוליה היא דמוקרטיה פרלמנטרית, לנשיא יש סמכות להטיל וטו על חוקים ולמנות שופטים.

באטולגה, מועמד המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, זכה ב-50.6% מהקולות בסיבוב השני, וגבר על יו"ר הפרלמנט מיאיגומבו אנחבולד ונציג מפלגת העם השלטת. קמפיין הבחירות היה רווי השמצות ורבים בציבור סברו כי איש מהמועמדים לא מתאים לתפקיד. אנחבולד זכה רק ב-41.2% מהקולות, אחרי שהוגשו כמאה אלף פתקים לבנים במחאה נגד המועמדים.

על אף שהיה חשדן כלפי סין וקרא להגברת השליטה של המדינה על חלק מהמכרות במדינה, הנשיא הנבחר אמר כי הוא לא ייסוג מהתכנית להקים קו רכבת אסטרטגי לסין ושיבח את תכנית "דרך המשי" של בייג'ינג באזור. באטולגה היה מתאבק ועסקיו כוללים מלון, פארק שעשועים וחברות אוכל. יריבו עמד מאחורי הממשלה הנוכחית והבטיח להמשיך בתכנית השיקום בסך 5.5 מיליארד דולר שסוכמה עם קרן המטבע הבינלאומית וגורמים אחרים בחודש מאי.

  • עוד באותו נושא:
  • מונגוליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully