וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לחליפות דאעש במוסול: צבא עיראק צפוי להכריז על כיבוש העיר

8.7.2017 / 11:21

בטלוויזיה העיראקית דווח כי רק מטרים בודדים נותרו בשליטת ארגון הטרור בעיר העתיקה של מוסול, שבה מתנהלים קרבות עזים בימים האחרונים. מהצבא נמסר כי קווי ההגנה של דאעש נמצאים בשלבי התפוררות אחרונים ושבתוך שעות ספורות יוכל להכריז על ניצחון

צילום: רויטרס

צבא עיראק צפוי להודיע בשעות הקרובות (שבת) על ניצחון לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר מוסול ועל כיבושה המלא מהארגון הקיצוני. בטלוויזיה העיראקית דווח כי מטרים בודדים נותרו בשליטת דאעש בעיר, שבה מתנהלים קרבות עזים במשך חודשים רבים.

"אנחנו רואים עכשיו את המטרים האחרונים של הקרב, ואז הניצחון יוכרז", אמרה שדרנית חדשות בעיראק, שציטטה כתב שהתלווה לכוחות הביטחון במדינה הנלחמים בארגון הטרור המתרכז כעת בעיר העתיקה. "זה עניין של שעות ספורות בלבד", הוסיפה. דובר של צבא עיראק מסר כי קווי ההגנה של דאעש נמצאים בשלבי ההתפוררות האחרונים.

בתיעוד מתוך מוסול נראו חיילים עיראקים חוגגים את הניצחון, שטרם אושר רשמית. צוות רויטרס הנמצא במקום תיעד אותם רוקדים עם רוביהם ומניפים דגלי עיראק לצד דגלי דאעש הפוכים.

עוד בוואלה! NEWS:
1,600 יעדים של דאעש ב-5 חודשים: הצצה למפלצת האש שעוגנת בישראל
עיראק: מחבל של דאעש התחפש לאישה - והתפוצץ במחנה עקורים
מטהראן ועד הים התיכון: הניסיון האיראני לייצר אימפריה פרסית חדשה

רויטרס

מצב הרוח המרומם לא היה נחלתם של כולם באזור. תושבים רבים מהעיר, שמנתה מיליון אזרחים, נעקרו מבתיהם וחיים באוהלים מחוצה לה. "אם לא תהיה בנייה חדשה ולא יתנו לשוב לבתינו ולרכושנו, מה שווה השחרור?", תהה מוחמד חאג' אחמד, סוחר בגדים מבוגר, ששוהה במחנה הפליטים חסן שאם שממזרח למוסול.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סופו של מעוז דאעש בעיראק

לפני כשבוע אמר גנרל בכיר בשירות הלוחמה בטרור של עיראק, מעאן אל-סעדי, כי הלחימה במוסול יכולה להימשך עוד ארבעה או חמישה ימים. אז לדבריו 200 חמושים עדיין הגנו על מעוז הארגון בעיר העתיקה, הסמוכה לנהר החידקל.

כיבושה של העיר בידי הצבא העיראקי יסמן את סופה של חצי מהחליפות שהקים דאעש בסוריה ובעיראק. מדובר במוקד כוח משמעותי עבור הארגון, שעדיין שולט בשטחים שממערב ומדרום לה, שבהם מתגוררים מאות אלפי בני אדם.

מפלת הארגון בעיר החלה להתבהר לפני כשבועיים כאשר לוחמי דאעש העדיפו לפוצץ עצמם במסגד אל-נורי הגדול, המקום שבו הצהיר מנהיג דאעש אבו באכר אל-בגדאדי על הקמת החליפות ב-2014, במקום לראותו נופל לידי הצבא העיראקי. עם כניסת הכוחות המיוחדים העיראקיים למסגד, הצהיר ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי על סופה של החליפות.

פליטים בין הריסות העיר מוסול שבעיראק. 30 ביוני 2017. רויטרס
לפי דיווחים אל-בגדאדי עצמו עזב את מוסול לאחרונה. סופה של חצי מהחליפות שהקים דאעש. הריסות העיר מוסול, השבוע/רויטרס
כלי רכב אמריקני במערב מוסול, עיראק, 28 ביוני 2017. רויטרס
כלי רכב אמריקני ברחובות מערב מוסול/רויטרס

הלחימה במוסול, שנמשכת מאז אוקטובר, גרמה עד כה לכ-900 אלף בני אדם לאבד את בתיהם – בערך מחצית מאוכלוסיית העיר לפני תחילת המלחמה. לפי ארגוני סיוע, אלפי אזרחים גם נהרגו במהלך הקרבות הקשים.

אל-בגדאדי עצמו עזב את מוסול לאחרונה, לפי דיווחים, וככל הנראה מסתתר בגבול עיראק וסוריה לפי מקורות צבאיים בעיראק ובארצות הברית. לאחרונה מופיעים יותר ויותר דיווחים על מותו או פציעתו, ולפני כשבועיים טענה רוסיה כי ייתכן שכוחותיה הצליחה לחסלו בתקיפה אווירית שביצעה בסוריה. עם זאת, וושינגטון לא הצליחה לעמת את הדיווח וגם גורמים רשמיים בעיראק היו ספקנים בקשר לחיסולו.

פליטה עיראקית שנמלטה מדאעש מחזיקה תינוק במוסול, עיראק יולי 2017. רויטרס
900 אלף בני אדם איבדו את בתיהם. פליטה נמלטת ממוסול עם תינוק/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully