וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לבג"ץ: מוכנים לקלוט רופאים מהדסה בשערי צדק

בניגוד לתחזיות משרד הבריאות הודיע כי הוא מסכים להמלצת שופטי בג"ץ לאפשר לשניים או שלושה מהרופאים שהתפטרו לעבוד במרפאת שערי צדק עד סוף 2017. "ההחלטה - לסיום המשבר ולטובת הילדים"

צילום: יוני ריקנר

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) כי הוא מסכים להמלצת שופטי בג"ץ לאפשר לשניים או שלושה מהרופאים שהתפטרו מבית החולים הדסה עין כרם, לעבוד במרפאת שערי צדק באופן זמני עד סוף שנת 2017. זאת, בניגוד לתחזיות כי המשרד יסרב להצעה. על פי ההצעה, לא תוקם מחלקה חדשה בבית החולים שערי צדק, אך יינתנו בו שירותים מרפאתיים לילדים שטופלו בהדסה ועזבו לאחר התפטרות הרופאים.

במשרד הבריאות מדגישים כי ההחלטה שלא להתנגד להמלצה נובעת מהסכמת שופטי בג"ץ לדחות פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק, אף שלמעשה התנגדו במשרד לאורך כל הדרך. "החלטה זו של משרד הבריאות ניתנה במטרה להגיע לסיום המשבר הקשה לטובת הילדים, אף על פי שהעמדה הראשונית הייתה שעל הרופאים לחזור להדסה", נמסר מהמשרד.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל בית החולים הדסה תוקף את הרופאים שפרשו: "כת ששובה ילדים"
"הורי הדסה הגיעו לסוף הדרך, סיכוי אפסי שבג"ץ יתערב"
משבר הדסה: ההנהלה מאשימה את ההורים ב"ניסיון לחבל" במחלקה

הפגנת הורי הדסה מול ביתו של השר ליצמן 3 סיוני 2017. באדיבות המצולמים
הפגנה מחוץ לביתו של ליצמן, השבוע/באדיבות המצולמים

הרופאים המתפטרים, מצדם, מתנגדים להגבלת הזמן שנידונה בהמלצת בג"ץ ודורשים פתרון קבע. דרישותיהם כוללות הסכם עבודה קבוע, קבלת כלל הילדים החולים ולא רק הילדים שעזבו עמם, והרחבה של השירותים האונקולוגים הקיימים בבית החולים שערי צדק.

ביום שלישי האחרון התקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישו הורי הילדים בהדסה נגד משרד הבריאות והנהלת בית החולים. זאת, לאחר כישלון הליך הגישור שהתנהל באמצעות המגשר השופט בדימוס אליקים רובינשטיין. בבסיס העתירה עמדה דרישת ההורים לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בשערי צדק, בית החולים השני והיחידי בירושלים למעט הדסה, וזאת על מנת שתשעת הרופאים המתפטרים יעברו לשם באופן קבוע ויעניקו שירותים לילדי הדסה ולכל ילדי ירושלים והסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
השרים כחלון וליצמן במסיבת עיתונאים בבית חולים רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
"המטרה - להגיע לסיום המשבר". ליצמן/ערן גילווארג

הדיון הסתיים בכך ששופטי בג"ץ דרשו ממשרד הבריאות לנמק מדוע לא יאפשרו שילוב של לפחות חצי מהרופאים בשערי צדק בכל זאת, כמענה למשבר החמור שנוצר. בתום הדיון טענו הרופאים כי הם לא חושבים שיוכלו לספק מענה לילדים בשערי צדק אם זמנו ייקצב לחצי שנה.

אורי יקיר, שבתו עדי מאושפזת במחלקה בהדסה, הגיב להחלטת המדינה ואמר: "חבל שהיה צורך במאבק ציבורי בן שמונה חודשים כדי שגם שר הבריאות ליצמן יבין שהפתרון לילדים נמצא בשערי צדק כפי שדרשנו כל הזמן. אוי, האגו של ליצמן. אנו מקווים שהשופטים הנכבדים יקשיבו לגורמים המקצועיים ויורו באופן מיידי על פתרון קבוע בשערי צדק, עם תשעת הרופאים המקצועיים ביותר בתחום, שיתן מענה ראוי לילדי ירושלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיון בבג"ץ, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית החולים שערי צדק ובראשו מנהל בית החולים פרופסור יונתן הלוי, הצהירו בכמה הזדמנויות כי אם העתירה תידחה והגישור ייכשל - יבקשו רישיון לפתוח מחלקה בשטחם. יתרה מכך, הלוי אמר ביום שלישי לוואלה! NEWS כי יש לו את מרבית השירותים לפתוח כבר מחר מחלקה עבור הילדים, וכי אינו צריך אישור או רשות ממשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully