וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-14 שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב יבקש היום הקלה בעונשו

6.7.2017 / 10:36

הנער, שדקר יחד עם בן דודו שני תושבי ירושלים בני 20 ו-13 באוקטובר 2015, שהורשע בשני ניסיונות רצח ונידון ל-12 שנות מאסר, טוען כי יש לשקם אותו "בדרכי שלום" ולא באמצעות מאסר ארוך שנים. אחד הנדקרים: העונש שביקשה הפרקליטות מגוחך

המחבל בן ה-14 שהורשע בשני ניסיונות רצח לאחר שביצע פיגוע דקירה עם חברו בשכונת פסגת זאב שבירושלים יעמוד היום (חמישי) בפני שופטי בית המשפט העליון ויבקש הקלה בעונשו. בנובמבר האחרון נגזרו על הנער 12 שנות מאסר ותשלום פיצוי לנדקרים, וכעת הוא טוען כי העבירות שבהן הורשע חמורות ממה שהגיע לו. כמו כן, באמצעות עורכת דינו לאה צמל, נטען כי יש לשקם אותו "בדרכי שלום" ולא באמצעות מאסר ארוך שנים.

מנגד, אחד הנדקרים בתיק מסר היום באמצעות עורך דינו, איתמר בן גביר, כי הוא כועס על כך שהפרקליטות הסתפקה ב-12 שנות מאסר בלבד, במקום לדרוש עשרות שנים בכלא כפי שהחוק מאפשר. "עצם ההתנהלות של הפרקליטות מאפשרת לעו"ד לאה צמל להגיע עם טיעונים הזויים לבית המשפט שהרי אין לה מה להפסיד, היא יודעת היטב כי העונש לא יוחמר היות והפרקליטות לא ביקשה זאת", אמר עו"ד בן גביר.

"מדובר בהפקרות. מחבל בן 14 יחד עם חברו רצים ומבקשים לרצוח יהודים, ופרקליטות מתייחסים לתיק כאילו מדובר בגניבה ממכולת", הוסיף. "עם דרישות כה מקלות מה הפלא שעוד ועוד מחבלים קטינים מצטרפים לטרור, ומבקשים לרצוח יהודים".

עוד בוואלה! NEWS:
התאונה בצאלים: סרן ישי רוסלס נהרג - ואף קצין לא יועמד לדין פלילי
גורמים מדיניים: אבו מאזן דורש ממצרים את האחריות על מעבר רפיח בעזה
מזל"ט ישראלי התרסק ברצועת עזה; חמאס: "השתלטנו עליו"

גזר דין לקטין שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בימ"ש מחוזי ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"מדובר בהפקרות". הנער בבית המשפט, נובמבר 2016/נועם מושקוביץ

הנער דקר עם בן דודו שני תושבי ירושלים בני 20 ו-13 באוקטובר 2015. מעורבותו של הקטין, שהיה בן 13 בעת ביצוע הפיגוע, עוררה סערה נוכח גילו הצעיר. בן דודו, שהיה מי שביצע את הדקירה בפועל, נורה למוות על ידי שוטרים כשרץ עם הסכין לעברם.

בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט קבע כי עליו לשלם פיצויים לאחד הפצועים בסך 80 אלף שקלים ו-100 אלף שקלים למשפחת הפצוע בן ה-13. השופט יורם נועם, ראש ההרכב, דחה את המלצת שירות המבחן, שלפיה יש לפעול לשיקומו במעון סגור, וקבע כי יש להחמיר בעונשו.

גזר דין לקטין שביצע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בימ"ש מחוזי ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
נטען כי נהרג במהלך אשפוזו. הנער בבית המשפט, נובמבר 2016/נועם מושקוביץ

בפסק הדין, שכתב השופט משה בר עם, ואליו הצטרפו השופטים יורם נועם ורבקה פרידמן פלדמן, נכתב כי "מעשיו של הנאשם יכלו להסתיים בקטילת חיי אדם. הנאשם ושותפו ביקשו לדקור כל יהודי הנקרה בדרכם ולא נרתעו מדקירתו של ילד בן 13 אשר רכב על אופניים בסמוך לביתו ולעיני אחיו הצעיר. תסקירי נפגעי העבירה מלמדים על הפגיעה הקשה במתלוננים הפיזית והנפשית, ועל הדרך הארוכה הצפויה להם בשיקום חייהם".


הנער עצמו עמד במוקד עימות מתוקשר בין ישראל לפלסטינים, לאחר שהרשות הפלסטינית טענה כי הוא נהרג במהלך אשפוזו בבית החולים ולאחר שפורסמו קטעים מחקירתו במשטרה בכלי תקשורת פלסטינים. למרות היותו קטין החשוד בדבר עבירה, ישראל פרסמה תמונות חשופות פנים של הנער הפלסטיני בבית החולים כדי להפריך את טענות הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully