וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל"ט ישראלי התרסק ברצועת עזה; חמאס: "השתלטנו עליו"

4.7.2017 / 1:20

מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס, מסוג "רוכב שמיים", נפל במרכז הרצועה וכי אין חשש לדליפת מידע מודיעיני. חמאס הודיע מוקדם יותר כי השתלט על כלי טיס ישראלי ברצועה. צה"ל: הנסיבות בבדיקה

חייל מיחידת רוכב שמיים בעת המראתו של מזל"ט , ינואר 2013. חשבון הפליקר של צה"ל, צילום מסך
כלי טיס מסוג "רוכב שמיים"/צילום מסך, חשבון הפליקר של צה"ל

דובר צה"ל אישר הלילה (שלישי) כי כלי טיס ישראלי בלתי מאויש מסוג "רוכב שמיים" התרסק בדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי נסיבות האירוע בבדיקה וכי אין חשש לדליפת מידע מכלי הטיס, המשמש לאיסוף מודיעין. מוקדם יותר הודיע ארגון חמאס כי השתלט על מזל"ט ישראלי באזור מחנה הפליטים אל-מארזי שברצועה.

בשבוע שעבר התרסק כלי טיס אחר מסוג "רוכב שמיים" באזור בית לחם. לאחר סריקות נמצא כלי הטיס על ידי כוח צה"ל. מדובר צה"ל נמסר גם אז כי נסיבות המקרה בבדיקה, וכי אין חשש שדלף מידע מכלי הטיס, שמופעל על ידי חיל התותחנים.

תיעוד מהאוויר: כוח צנחנים עוצר מבוקשים ליד חברון. צילום מסך
איסוף מודיעין בידי "רוכב שמיים"/צילום מסך

גם בחודש מרץ נפל "רוכב שמיים" בשטח פלסטיני ברצועת עזה. בחודש ינואר נפל כלי הטיס הבלתי מאויש בשטח לבנון, ולפי פרסומים זרים אותר על ידי חיזבאללה. בחצי השנה האחרונה הוטמעו במזל"ט שינויים על רקע תקלות עבר.

מדובר במטוס הזעיר ללא טייס הקטן ביותר שיש בצה"ל והוא חג בטווחים קצרים מהגבול. המזל"ט משדר אל המפעיל את הצילומים על תאי השטח שאחריהם הוא עוקב, אך לא אוגר בתוכו מידע. בעקבות סדרת מקרים בשנים האחרונות התקיים תחקיר מעמיק בחיל התותחנים לבירור הנסיבות ובחלק מהמקרים התברר כי מדובר בסוללה שנגמרה, ולכן לא ניתן היה לשלוט בנתיב הטיסה של המזל"ט.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully