וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בצאלים: סרן ישי רוסלס נהרג - ואף קצין לא יועמד לדין פלילי

6.7.2017 / 0:05

צה"ל הציג למשפחתו של סרן ישי רוסלס את ממצאי חקירת התאונה שבה נהרג, ובמהלכה סטתה פצצת מרגמה בעקבות הזנת נתונים שגויים. מפקד גדוד 75, סגנו וסגן מפקד הפלוגה הודחו, יורי הפצמ"ר הועמדו לדין משמעתי בלבד

עריכה: גדי וינסטוק

מפקד גדוד 75, סגנו וסגן מפקד פלוגה הודחו וקצין בדרגת אל"מ ננזף בעקבות תאונת האימונים שבה נהרג סרן ישי רוסלס, קצין בגדוד נצח יהודה - אולם איש לא יועמד לדין פלילי. צה"ל הציג אמש (רביעי) למשפחתו של רוסלס את ממצאי חקירת מצ"ח מהתאונה, שאירעה בבסיס צאלים בינואר 2016. פצצת מרגמת סטתה ממסלולה ופגעה ביציע שבסמוך לו שהו רוסלס ולוחם נוסף שנפצע קל עד בינוני. הקצין, בן 23 במותו, היה מפקד מחלקה בחטיבת כפיר ועלה ממקסיקו לפני שנים אחדות.

לפי הודעת דובר צה"ל, "הפרקליט הצבאי הראשי שרון אפק החליט, בהתחשב בכלל נסיבות האירוע והצעדים הפיקודיים שננקטו בסמוך לאירוע, שלא לנקוט הליכים פליליים נגד המעורבים".

לפי ממצאי מצ"ח, וכתוצאה מהזנה של נתוני ירי שגויים התפוצצה פצצת המרגמה ליד היציע. התאונה אירעה בתום תרגיל גדודי, שבמקביל אליו נערכו הכנות לקראת תצוגת יכולות של גדוד 75 בחיל השריון מול קורס מ"פים ומג"דים ובמסגרת ההכנות נורתה אש חיה.

מאות בהלוויית סרן ישי רוסלס בבית העלמין הצבאי בהר הרצל,  7 בינואר 2016. יואב דודקביץ'
הלווייתו של רוסלס/יואב דודקביץ'

בעקבות האירוע הטראגי הנחה הרמטכ"ל גדי איזנקוט על שורה של צעדים פיקודיים. בין היתר, נרשמה נזיפה למפקד מרכז האש, קצין בדרגת אל"מ; הודח מג"ד 75, סגנו וסגן מפקד הפלוגה. הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק המליץ על שורה של צעדים פיקודיים, בהם העמדתו לדין משמעתי של מפקד מרכז האימונים באש, מג"ד 75, שני החיילים שביצעו את ירי המרגמה ונזיפה לקצין נוסף בדרגת רב סרן. הקצינים יועמדו לדין משמעתי בגין אי מילוי הוראה.

על פי גורם בזרוע היבשה ששוחח עם וואלה! NEWS לאחר התאונה, התחקיר גילה ששימוש שגוי במד הטווחים, המכונה בצה"ל "דיסקה", והוא זה שהוביל לשיגור פצצת המרגמה לכיוון הלא נכון. מדובר במד שבאמצעותו נמדד הטווח מהמקום שבו מבוצע השיגור אל המטרה. שרשרת של פעולות נוספות אמורות לוודא שירי פצצת המרגמה מתבצע לכיוון הנכון. בפועל, פצצת המרגמה נורתה בסטייה קיצונית מהמטרה. עוד נמצא כי הקצין שנכח בעמדה ואמור היה למנוע את הטעות לא ליווה את הלוחם, כמתחייב בנוהלי הבטיחות.

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully