וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי או פרץ? המפלגה עדיין לא מדגדגת את המושג "אלטרנטיבה שלטונית"

6.7.2017 / 6:30

סקר וואלה! NEWS אמנם ניבא תיקו בבחירות לכל אחד מהמועמדים, אך בזמן שהם מנפנפים ב"הבאת קהלים חדשים", נתניהו יכול להיות רגוע. כחלון, לעומת זאת, התחיל לרכוב על גל "משפחה נטו" - וראש הממשלה יצטרך לחשוב פעמיים בהזדמנות הבאה שיאיים בבחירות

צילום: שלומי גבאי, ניב אהרונסון ושי מכלוף, עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

אחד הנושאים המרכזיים שיעלו במרוץ המותח בין עמיר פרץ לאבי גבאי לקראת הסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה הוא שאלת הקהלים החדשים. פרץ מתהדר בעבר -בבחירות 2006, אז הצליח לסחוף אחריו קולות מהליכוד; ואילו גבאי מתגאה בעתיד, ובתור הפנים החדשות של העבודה, טוען כי הוא זה שמסוגל להרחיב את השורות ולהחזיר את הקולות שזלגו בשנתיים האחרונות אל יש עתיד.

אך סקר וואלה! NEWS שפורסם אמש מגלה כי אין לאף אחת מהטענות הללו הרבה במה להיאחז, לפחות בשלב זה. מהסקר עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גבאי ופרץ היו זוכים לאותה תוצאה בדיוק - 18 מנדטים; הרבה יותר מהתוצאה של 10-14 מנדטים שהמחנה הציוני קיבל בסקרים בחודשים האחרונים, אבל גם הרבה פחות מ-24 המנדטים הנוכחיים של המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מאיימת: עלולים לנקוט פעולה צבאית נגד קוריאה הצפונית
התאונה בצאלים: סרן ישי רוסלס נהרג - ואף קצין לא יועמד לדין פלילי
ניסיון חיסול בהרצליה: בן 60 עמד במרפסת ונורה; מצבו קשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי רק נקודת ההתחלה של הקמפיין של פרץ וגבאי להחלפת השלטון, והבחירות אכן אינן נערכות היום ולא ממש באופק. במובן זה, השוויון בתוצאות משחק יותר לידיו של גבאי, שיכול עדיין להסתתר מאחורי טענת היותו לא מוכר בקרב הציבור הרחב.

אבל באותה מידה, גם את העלייה בפופולריות של המפלגה לעומת התוצאות העגומות בסקרים קודמים כדאי לקחת בערבון מוגבל, שכן היא עשויה להיות זמנית בלבד, ולשקף בעיקר את ה"באזז" שנוצר בימים האחרונים סביב מפלגת העבודה. מועד עריכת הסקר - פחות מ-24 שעות אחרי שנודעו תוצאות הסיבוב הראשון למפלגה, אחרי כמה ימים של תשומת לב תקשורתית מוגברת, משחק תפקיד מכריע.

כחלון שומר על כוחה של מפלגתו לראשונה מאז הבחירות

בעוד גבאי ופרץ מתחרים בתחרות חיזורים על החיבורים שיתנו להם את הניצחון ביום שני הקרוב, החדשות הטובות שעולות מהסקר הן בכלל עבור שני שחקנים אחרים במערכת הפוליטית: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון.

בשלב זה, נתניהו יכול להיות רגוע - מהסקר עולה כי גם פרץ וגם גבאי לא מדגדגים אפילו את המושג "אלטרנטיבה שלטונית", ואף אחד מהם לא מצליח לפרוץ את תקרת הזכוכית של גוש המרכז שמאל ולייצר תזוזה משמעותית במפת הגושים. אמנם, בסקר ניכר כי יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, עדיין שומר על הובלה על פני הליכוד, ושיש לו אפילו סיכוי לייצר גוש חוסם שיתנגד להמלכה נוספת של נתניהו בבחירות הבאות, אך הפער קטן ביותר.

בסקר מקביל שנערך אמש בערוץ 2 התמונה עבור נתניהו אפילו עוד יותר ורודה, שכן הליכוד זוכה ל-27-28 מנדטים ומצליח לשמר את הנוסחה הישנה והמוכרת, שלנתניהו ולשלטון הליכוד אין עדיין באמת אלטרנטיבה. פרץ אמר אתמול שנתניהו "מזיע" לנוכח האפשרות שהוא יזכה במרוץ ויתמודד מולו. ובכן, איך אומרים? קצת פחות, לפחות נכון לעכשיו.

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" ישיבת ממשלה 03.07.17. מערכת וואלה! NEWS
מצליח לשמר את הנוסחה שלמפלגתו אין חלופה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

השחקן היחיד שיכול היה לפתוח אמש בקבוק שמפניה ולסמן לעצמו "וי" קטן של הישג הוא כחלון, שרושם קפיצה דרמטית מאזור החמישה-שישה מנדטים ומצליח - לראשונה מאז הבחירות - לשמר את כל עשרת המנדטים הקיימים שלו.

שלטי החוצות בכיכובו של כחלון שמתנוססים בכבישים המהירים ברחבי הארץ עוררו בשבועות האחרונים לא מעט צקצוקים במערכת הפוליטית, אבל התוצאה היציבה של כחלון בסקרים אמש מגלה שהפרסום בנתיבי איילון באמת עובד, ושהשיווק האגרסיבי של תכנית "משפחה נטו" ושל צעדים כלכליים נוספים השתלם לשר האוצר - ושייחנקו המצקצקים.

רק לפני שלושה חודשים, בשיא משבר התאגיד, נתניהו הריח את חולשתו של כחלון בדעת הקהל ולכן הרשה לעצמו לאיים בבחירות; היום הדינמיקה בין השניים היא כבר לגמרי אחרת, ונתניהו עשוי לחשוב פעמיים לפני שיפזר איומים בפעם הבאה.

טקס חתימת הסכם גג בבאר יעקב 13 ביוני 2017. ניב אהרונסון
שיווק אגרסיבי של תכניות כלכליות. כחלון, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully