וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה מיידית למטופלים": בית האבות בו מת קשיש מהתעללות ייסגר

משרד הבריאות הוציא צו סגירה למוסד הסיעודי באור יהודה, שכמה מעובדיו נעצרו בחשד להתעללות בששון לוי, בן ה-80 שהלך אתמול לעולמו. לפי המתואר בצו, לוי נפגע ביום חמישי – אך הועבר לטיפול רפואי רק יממה לאחר מכן

התעללות של קשיש בן 80 בבית אבות באור יהודה. חטיבת דובר המשטרה
החבלות בגופו של הקשיש/חטיבת דובר המשטרה

משרד הבריאות הוציא הבוקר (רביעי) צו סגירה למוסד הסיעודי TLC באור יהודה, בו שהה קשיש 80 שמת אתמול, לאחר שסבל לפי החשד מהתעללות בבית האבות. משרד הבריאות תיאר את פרטי המקרה, וכתב כי ביום חמישי שעבר קרה "אירוע חריג" בנוגע לקשיש ששון לוי. רק יממה לאחר מכן, הועבר בעקבות חבלות בגופו לאשפוז בבית החולים שיבא שבתל השומר, ובמהלך האשפוז הלך לעולמו.

"התרחשות האירוע והתנהלות המוסד הסיעודי לגביו, על פי הידוע לנו, מביאים למסקנה כי קיים חשש רב כי קיימת סכנה מיידית למטופלים", נכתב במכתב עליו חתומה רופאת מחוז תל אביב, ד"ר רבקה שפר. בעקבות הפרטים, הוציא המשרד צו סגירה למוסד, ובמקביל נשלחה הזמנה לשימוע דחוף למנהל הרפואי במקום. לפי הצו, בית האבות לא יקבל חולים חדשים לאשפוז החל מהיום, ועובדי המוסד יהיו חייבים להעניק מידע הנוגע להתנהלותו.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה: מטפלת מאשקלון מתעללת בתינוק – ומטיחה אותו ברצפה
הלך לעולמו הקשיש בן ה-80 שאושפז לאחר שסבל מהתעללות בבית אבות
ההתעללות בגבעת אולגה: על גוף התינוק נמצאו סימני נשיכה

התעללות של קשיש בן 80 בבית אבות באור יהודה. חטיבת דובר המשטרה
התעללות בקשיש בן 80/חטיבת דובר המשטרה

בעקבות החשד להתעללות עצרה המשטרה כמה מעובדי המוסד, שניים מהם נתינים זרים מאריתריאה, אך לא החליטה אם סעיף החשד הוא רצח או הריגה. החקירה החלה בתחילת השבוע, לאחר שהקשיש הגיע לשיבא ועל גופו סימני חבלה, ובהם בידיים ובאיברים נוספים. הוא סיפר לחוקרים כי סבל מהתעללות מצד המטפלים בבית האבות. בין החשודים שנעצרו עולה חדש מאתיופיה, שמעצרו הוארך ביום ראשון בארבעה ימים.

חוקרי המשטרה בודקים את החשדות להתעללות בקשיש, ומתכוונים לבקש מבית המשפט להוציא צו לנתיחת הגופה.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) מסר בתגובה למות הקשיש: "הנהלת משרד הבריאות נכשלה באופן נחרץ ומישהו שם צריך לשים את המפתחות. מקרה ועוד מקרה ועוד אחד, והם לא עושים כלום כדי למגר את ההתעללות בבתי האבות. למרות ההבטחות אין שום מצלמות, לא נוסף כוח אדם והפיקוח עדיין רופס. חייבים לעשות את הצעדים האלה מיד ואם משרד הבריאות לא יתעורר מיד נקדם זאת אנחנו בחקיקה פרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully