וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שנהרג מפליטת כדור הובא למנוחות: "לוחם שכל מפקד רוצה לצדו"

סגן דוד גולובנציץ, מפקד המחלקה בגולני שנהרג מפליטת כדור במהלך תרגיל, נטמן בהר הרצל. "למדתי ממך המון אח יקר נח על משכבך בשלום", ספד לו מפקדו. קצין בדרגת אל"מ מונה לחקור את התקרית

טי פי אס

מאות בני אדם ליוו היום (רביעי) למנוחות את סגן דוד גולובנציץ, שנהרג אתמול מפליטת כדור במהלך תרגיל בחברון ונטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. גולובנציץ, בן 22 מאפרת, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, הותיר אחריו שני הורים וארבעה אחים ואחיות. אמו של הקצין ספדה לו: "ילד אהוב שלי, זכיתי במשך 22 שנה למתנה נפלאה. דאגת תמיד שנהיה ביחד ונאהב עם חיוך על הפנים. עם כל הקושי והכאב אנחנו נעשה זאת".

האח זליג סיפר במהלך ההלוויה כי "אתמול בלילה, כשקיבלתי טלפון מאבא, הוא היה נסער. נסעתי מיד הביתה, וראיתי בחדשות שצעיר מת פצעיו. לא חשבתי, ופתאום אמרו קצין ומגולני זה חלום בלהות לא להאמין. על אף שהיית קטן ממני, למדתי ממך כל כך הרבה, אני אוהב ומתגעגע". אחריו ספדה לו אחותו רותי. "דוד שלי, גיבור שלי, היית כל כך יפה", אמרה. "היית אחי הקטן, אבל תפקדת כמו אח. גדול למדתי הכול ממך".

הלוויתו של סגן דוד גולובנציץ מאפרת בהר הרצל 5 ביולי 2017. שבתי בנדט
ההלוויה של דוד, היום/שבתי בנדט

"לוחם ברמ"ח אבריו שכל מפקד רוצה לידו". ספד לו מפקד הפלוגה המסייעת, יוסף מלכא, איש עבודה מלא מרץ דוגמא אישית ועשייה למופת. "את המשימות הכי מעצבנות נתתי לך ידעתי שרק אתה תעשה אותם כמו שצריך ובחיוך. "למדתי ממך המון אח יקר נח על משכבך בשלום".

בעקבות האירוע מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ועדת בדיקה בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הורה על עוצר אימונים מחר.

גורם צבאי בפיקוד המרכז אמר הבוקר כי "בשניות הראשונות לפי הדיווחים חשבנו שמדובר באירוע טרור. רק אחרי דקות ארוכות התברר שמדובר בתרגול שכפי הנראה בוצע שלא על פי הנהלים. כולם היו בהלם כשהתברר מה קרה".

סג"מ דוד גולובנצ'יץ' קצין צה"ל שנהרג במהלך תרגיל בחברון, 4 ביולי 2017. באדיבות המצולמים
הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. גולובנציץ/באדיבות המצולמים

הגורם הוסיף: "אין ספק שבארוע הזה היתה מוטיבציה גבוהה לשמור על כשירות החיילים לאור המשימה בגזרה הנפיצה הזו. התחקיר המבצעי יבדוק את כל שרשרת הפעולות מהרגע שהגדוד הגיע לגזרה ומה קדם לאירוע הקשה והכואב הזה".

בבית משפחת גולבנציץ באפרת נאספו הבוקר שכנים, חברים ואנשי היישוב, שהגיעו לנחם את בני המשפחה. "מדובר בבחור מתוק", אמר אבי, גיסו של דוד. "כל מה שעשה היה בשביל אחרים. לפני כשנה הוא בנה לי בית, במשך חופש של שבועיים מהצבא. כל יום הוא הגיע, הכיר את הקבלנים והעובדים, ופשוט עזר. הוא ילד שרק עשה עבור אחרים. הוא היה כל כך גאה על מה שעשה בצבא, וגם המשפחה הייתה גאה בו. אחיו של דוד נמצא בקורס מ"כים, ואני בטוח שהוא ירצה להמשיך בדרכו של דוד וללכת לקורס קצינים. זו משפחה מדהימה, מאוד ציונית, וזכיתי להיות חלק ממנה", אמר הדוד.

פינוי פצוע מפליטת כדור בחזה  בצומת ג'ילבר מתחת לתל רומידה 4 ביולי 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, TPS

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, אמר כי "הסיפור עצוב, מיותר וקשה". "המשפחה מאוד חזקה", אמר רביבי, "ומאוד מאמינה. יש הרבה שאלות ותהיות איך ממשיכים הלאה. האירוע נמצא בחקירה, גם מבחינה פיקודית, וגם מבחינת המשטרה הצבאית", הוסיף ראש המועצה. אחת השכנות תיארה כאב עצום, "משפחה של צדיקים, תמיד עוזרים לכל, ומדובר במכה קשה".

קצין צה"ל סג"ם דוד גולובנציץ ז"ל ההרוג מפליטת כדור בתרגיל בחברון 5 ביוני 2017. פייסבוק, צילום מסך
התרגיל ביים נטרול מחבל. גולובנציץ/צילום מסך, פייסבוק

מהתחקיר הראשוני של האירוע עלה כי בשעות הערב ביצע גולובנציץ, מפקד מחלקה בחטיבת גולני, תרגיל לאחר עלייה למשמרת בעמדת ג'ילבר.

במסגרת התרגיל ביים המפקד הגעה של מחבל לעמדת ג'ילבר וניסיון דקירה כולל הפיכת שולחן על החייל. החיילים המתורגלים תרגלו נטרול מחבל ובמהלך התרגיל נורו שני כדורים לעברו. מפקד המחלקה לא חבש שכפ"ץ קרמי ולא אפודה זוהרת במהלך התרגיל, וכן שלפני התרגיל החיילים לא פרקו את נשקיהם.

(עדכון ראשון 09:06)

פינוי פצוע מפליטת כדור בחזה  בצומת ג'ילבר מתחת לתל רומידה 4 ביולי 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully