וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך תרגול של אירוע טרור בחברון: מ"מ בגולני נהרג מפליטת כדור

סגן דוד גולובנצ'יץ', בן 22 מההתנחלות אפרת, נהרג במהלך תרגיל שדימה ניסיון השתלטות על מחבל. במהלך התרגיל נורו שני כדורים לעבר הקצין, שלא חבש שכפ"ץ קרמי. עוד עלה כי לפני התרגיל החיילים לא פרקו את נשקיהם. הרמטכ"ל הכריז על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי

טי פי אס

סגן דוד גולובנצ'יץ', בן 22 מההתנחלות אפרת, נהרג אמש(שלישי) מפליטת כדור בחסם ג'ילבר בחברון. כוחות גדולים של מד"א הגיעו למקום והחלו לבצע בו פעולות החייאה, אולם לאחר זמן קצר נקבע מותו. גולובנצ'יץ' הותיר אחריו זוג הורים, שני אחים ושתי אחיות. מהיישוב אפרת נמסר כי הם משתתפים בצער המשפחה. בעקבות האירוע מינה מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה רונן תמים, ראש מטה עוצבת עידן, לתחקור נסיבות האירוע. כמו כן, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירה.

מהתחקיר הראשוני של האירוע עלה כי בשעות הערב ביצע גולובנצ'יץ', מפקד מחלקה בחטיבת גולני, תרגיל לאחר עלייה למשמרת בעמדת ג'ילבר. במסגרת התרגיל ביים המפקד הגעה של מחבל לעמדת ג'ילבר וניסיון דקירה כולל הפיכת שולחן על החייל. החיילים המתורגלים תרגלו נטרול מחבל ובמהלך התרגיל נורו שני כדורים לעברו. מפקד המחלקה לא חבש שכפ"ץ קרמי ולא אפודה זוהרת במהלך התרגיל, וכן שלפני התרגיל החיילים לא פרקו את נשקיהם.

ברקע התאונה ואירועי בטיחות נוספים הנחה הערב הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, על עוצר אימונים כלל צה"לי ביום חמישי הקרוב וביצוע יום בטיחות בכלל יחידות הצבא. בנוסף לכך, הרמטכ"ל יקיים באותו היום ישיבה מיוחדת של פורום המטה הכללי בנושא זה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תיק 2000: כתבים ועורכים מ"ידיעות אחרונות" מסרו עדות במשטרה
אמה של אילה שפירא: "לגרש את המחבל, מלחמות לא מנהלים בביהמ"ש"
ארוחות חמות וחוגי העשרה: מה יכללו הצהרונים שיסבסד משרד החינוך?

סג"מ דוד גולובנצ'יץ' קצין צה"ל שנהרג במהלך תרגיל בחברון, 4 ביולי 2017. באדיבות המצולמים
סגן דוד גולובנצ'יץ'/באדיבות המצולמים
פינוי פצוע מפליטת כדור בחזה  בצומת ג'ילבר מתחת לתל רומידה 4 ביולי 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, TPS
פינוי פצוע מפליטת כדור בחברון. קבוצת ביטחון שדה, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת ביטחון שדה

לפני כשבועיים נפצע חייל צה"ל בן 19 באורח קשה לאחר שנורה בביתו שבשכונת שפירא בתל אביב מפליטת כדור. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירת האירוע, העניקו לחייל טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר. המשטרה פתחה אז בחקירת נסיבות האירוע.

באפריל נהרג עמית פופוביץ', בן 23 ותושב ההתנחלות קדומים, מפליטת כדור. מחקירה של משטרת מחוז ש"י עלה כי הצעיר וחברו ניקו את נשקם בבית של אחד מהם, וכדור נפלט מהנשק. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו בפעולות החייאה בפופוביץ', שמצבו הוגדר אנוש, אולם נאלצו לקבוע את מותו.

(עדכון ראשון: 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully