וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחות חמות וחוגי העשרה: מה יכללו הצהרונים שיסבסד משרד החינוך?

4.7.2017 / 18:08

משרד החינוך בשיתוף משרד האוצר יחל בשנה הבאה לסבסד צהרונים בהתאמה לדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית. הצהרונים יעניקו מסגרות לימודיות מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00. עלות התכנית: 1.3 מיליארד שקלים

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

משרד החינוך פרסם היום (שלישי) קול קורא לרשויות המקומיות להצטרף לתכנית הצהרונים החדשה של המשרד, שאותם הוא יסבסד החל משנת הלימודים הבאה. הצהרונים יעניקו מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים לתלמידים בגני הילדים הציבוריים ובכיתות א'-ב', בהתאם לימי הלימוד שנקבעו למוסד חינוכי, מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00. התכנית גובשה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי, ולצורך הפעלתה הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקלים.

התכנית תפעל במוסדות הרשמיים, במוסדות המוכרים שאינו רשמיים ועבור תלמידי החינוך המיוחד שמסיימים את יום הלימודים עד השעה 14:30. משרד החינוך יפקח על רמת השירות, המענה החינוכי והסטנדרטים הפדגוגיים. במסגרת הצהרון יינתנו לתלמידים תכניות העשרה באמצעות חוגים בתחומי האומנויות, הספורט, החינוך הסביבתי ומעורבות חברתית; ארוחה חמה ופיתוח כישורי חיים ואורח חיים בריא.

העלות הבסיסית של הצהרון לילד עומדת כיום על 650 שקלים לחודש. המשרד יסבסד את עיקר הסכום בהתאמה לדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית. כך, למשל, תלמיד מנתיבות יתוקצב ב-600 שקלים בחודש על ידי משרד החינוך, ולפיכך הוריו יתבקשו להוסיף 50 שקלים בחודש בלבד. ביישובים מבוססים יותר יפחת תקצוב משרד החינוך, באופן מדורג.

לקריאה נוספת:
לפיד יוצא להגנת בנט: "אין תהליך הדתה במערכת החינוך"
על רקע הסערה: גבעתיים אסרה הכנסת עמותות דתיות לגני ילדים
מדדי משרד החינוך: עלייה בנבחנים ב-5 יחידות, ירידה ב"סקרנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד החינוך הדגישו כי את מסגרת הצהרון הבסיסית ניתן להרחיב באמצעות הוספת פעילות בחגים והוספת חוגים נוספים – מעבר לשני החוגים שניתנים בחבילה הבסיסית – עד לרף מקסימלי בסך 935 שקלים. בצהרונים ציבוריים המשרד יאסור כל גביית תשלום חורגת.

שר החינוך נפתלי בנט הסביר היום כי "הצהרונים של משרד החינוך הם בשורה של ממש להורים ולילדים. מדובר בחיסכון של מאות שקלים בכל חודש לכל משפחה, ובפתרון מצוין להורים שיוכלו כעת לעבוד בשקט כשילדיהם נמצאים במסגרת חינוכית טובה ומוזלת". הוא הודה בדבריו לשר האוצר משה כחלון על שהוביל איתו "את המהלך החשוב הזה שיקל על כל משפחה בישראל".

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר כי "משרד החינוך ממשיך להרחיב את מגוון השירותים החינוכיים, הן כדי להעניק לתלמידים מעטפת חינוכית רחבה, והן כדי להקל את הנטל על ההורים. הרחבנו את מסגרות הקיץ, הוספנו סייעות, הקטנו כיתות, ועכשיו אנחנו מעניקים צהרונים איכותיים במחיר מסובסד, בכל הארץ ולכל המגזרים. מדובר בבשורה אדירה, הן לתלמידים והן להורים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגי העשרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully