וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה חודשים מאז שרון נרצח: "עד היום אנחנו לא יודעים כלום"

5.7.2017 / 10:01

רון יעקב נרצח יחד עם חברו על ידי רעולי פנים במהלך "על האש" בנתניה. בני משפחתו טוענים כי המשטרה והעירייה מתנערות מהם. "אנחנו ניזונים מחברים שהיו שם ומהתקשורת, דרשו שנפסיק לפנות למשטרה"

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידיאו: מתוך המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הרצח בנתניה)

חודשים קשים ומורטי עצבים עוברים על בני משפחת יעקב מנתניה. רון, הבן הבכור במשפחה, נרצח יחד עם חברו אביב בוארון בסוף חודש פברואר השנה, והמשפחה מאשימה את הרשויות באזלת יד ובהזנחת החקירה. מחקירת המקרה עולה כי השניים נכחו באירוע "על האש" בבית בנתניה יחד עם כמה עשרות צעירים נוספים, ונורו למוות על ידי רעולי פנים. בנוסף לשני ההרוגים, שישה בני אדם נפגעו באורח בינוני וקל בתקרית, ופונו לבתי החולים בעיר. עד היום, יותר מארבעה חודשים אחרי המקרה, בני המשפחות לא יודעים מי רצח את היקרים להם מכל.

אחרי שדלת המשפחה הייתה סגורה במשך חודשים רבים בפני כלי התקשורת, אביו, יוסי, ובת זוגו של רון, תומר, התראיינו לראשונה לוואלה! NEWS וסיפרו על המשבר הקשה שבו נתונה המשפחה מאז אותו הלילה. "אנחנו מרגישים שזרקו אותנו לכלבים. ארבעה חודשים שבהם אנחנו לא יודעים כלום", אמר בזעם יוסי.

"חוץ מזק"א שהגיעו אלינו הביתה במהלך השבעה, אף גורם רשמי לא נתנן לנו דין וחשבון על איך הבן שלי מת. המשטרה הייתה כאן בשבעה ונציגיה ניסו להרגיע אותנו שהם מנהלים חקירה ושימצאו את הרוצחים, אך מאז נעלמו עקבותיהם", הוסיף. לדבריו, "עד היום אנחנו לא יודעים כלום – רק איפה הירי התחולל, ומכמה יריות הם נפגעו, אבל שם זה נגמר. אנחנו ניזונים בעיקר מחברים שהיו באירוע ומהתקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
מזג האוויר: ירידה קלה בטמפרטורות, עומסי החום יישארו כבדים ברוב הארץ
שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה יבחרו את היו"ר הבא
נתניהו: "אהפוך את ישראל לבית לכל העם היהודי - כולל בכותל"

רון יעקב, נרצח באירוע הירי בנתניה. פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"החיוך הנצחי שלו היה משכיח הכל". רון יעקב/צילום מסך, פייסבוק

לדבריו, בני המשפחה ניסו לפנות כמה פעמים למשטרה ולעיריית נתניה. "ניסינו להתאושש מהטראומה הזאת, וליצור קשר עם המשטרה אך נתקלנו בכתף קרה, ולבסוף אנשיה הרימו את הטון ודרשו מאתנו להפסיק לפנות אליהם. הם אמרו לנו 'כשאנחנו נדע – אתם תדעו'. חוץ מהתקשורת – אנחנו לא יודעים שום דבר ממקור מוסמך", הוסיף.

האב כועס גם על ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, "היא הגיעה לפה בשבעה, הבטיחה הבטחות ונעלמה", סיפר בכאב. את התחושות של המשפחה שיתף האב רון בפוסט קשה שפורסם ברשתות החברתיות ועורר סערה רבה. "תספרי מה קרה פה לשני הנערים שנרצחו סתם", כתב בציניות והפנה את דבריו לפיירברג. "אנחנו דורשים עזרה, זה לא נכון לזרוק אותנו ככה".

לדברי האב, הקושי הנפשי מאז מותו של בנו גדול. "אנחנו קורסים פה, אני, אשתי וילדיי, אין לנו את הכוחות הכלכליים להכיל את כל הפגישות עם הפסיכולוגים שהמשפחה זקוקה להן מאז המוות של רון".

יוסי יעקב אביו של רון יעקב שנרצח בנתניה יוני 2017. שלומי גבאי
"אף גורם רשמי לא הגיע אלינו". אביו של רון, יוסי/שלומי גבאי

מי שיזמה את הריאיון הייתה בת זוגו של רון, תומר עלימה. "הוא תמיד היה מוקף בחברים, והעביר לכולם את שמחת החיים שלו", סיפרה. "שלוש שנים היינו ביחד, לא זזנו זה מזה. היה לנו קשר מדהים, הוא תמיד דאג לי. החיוך הנצחי שלו היה משכיח הכל, אני מאחלת לכולם זוגיות כזו", הוסיפה. לאחר מותו היא אושפזה במשך שבועיים כשהיא סובלת מדלקת קרום המוח.

"חשבנו על חתונה, רון קנה לי טבעת ותכנן את הצעת הנישואין, הכל היה מוכן, החיסכון, הבגדים והאולם. יומיים לפני הרצח חיפשנו דירה להשכיר בכפר יונה כי רון חלם לפתוח שם עסק. היינו חברים לחיים, הוא הוא היה איש הסוד שלי. מאז שהוא הלך אני לא מחייכת יותר. אין יום שאנחנו לא בוכים, בקושי עובדים".

"אני זוכרת שרון עוד הספיק לעשות הפתעה לאמא שלו וניקה את הבית לכבודה", נזכרה עלימה בליל מותו של בן זוגה. "בערב הוא רצה שנלך לעשות 'על האש' ולא הרגשתי כל כך טוב, אז אמרתי לו שנחגוג מחר. הוא כתב לי 'אין בעיה אהבה שלי, אני אוהב אותך הכי הרבה בעולם'. לצערי זה לא קרה", שחזרה.

את הבשורה הקשה קיבלה בשיחת טלפון מאחיו של רון. "הוא צלצל לעדכן אותי שרון נורה. בהתחלה לא רציתי להאמין, וניתקתי את הטלפון. התחלתי לצרוח בבית, לא ידעתי מה לעשות. מהר מאוד התחילו להגיע עשרות שיחות טלפון, והתחלתי לעכל שזה קרה. הרופאים לא נתנו לי להיכנס ולזהות את רון, צעקתי לשמיים 'אהובי, אם לא התחתנו בעולם הזה, נתחתן בעולם הבא'. אנחנו היינו אלה שעדכנו את ההורים של רון, ששהו בחופשה באילת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הבית שבו נורו למוות שני החברים בנתניה/מערכת וואלה, צילום מסך

משטרת ישראל מסרה בתגובה: "אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. משטרת ישראל מנהלת בפרשה זו, תחת צו איסור פרסום, תיק חקירת רצח כפול מורכב ומסועף. במהלך השבעה, הגיע ראש צוות החקירה לבתי המשפחות ונפגש עם בני המשפחה. לצד הבנת הקושי הרב של המשפחות, אנו מבהירים כי לא ניתן, בשלב זה ומשיקולי טובת החקירה, לשתף בממצאים גורמים חיצוניים. ברגע שניתן יהיה לשפוך אור על החקירה, יעודכנו בני המשפחה בנוגע להתפתחויות".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "אגף הרווחה יצר קשר עם המשפחה סמוך לאסון ולאחרונה. האגף מעודכן בקשיים, ומוצעת למשפחה עזרה. אנו תקווה שיקבלו מענה לצרכיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully