וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אהפוך את ישראל לבית לכל העם היהודי - כולל בכותל"

4.7.2017 / 0:17

ראש הממשלה נשא דברים באירוע לרגל יום העצמאות של ארצות הברית, והבהיר לגבי סוגיית מתווה הכותל: "אני רק מבקש שתהיו קצת סבלנים". ריבלין: "תהליך שנוהל בדרך בית הלל, סוכל על ידי גרעין בית שמאי"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש (שני) באירוע לרגע יום העצמאות של ארצות הברית כי יפתור את משבר הכותל. "אני מחויב להפוך את ישראל לבית חם לכל העם היהודי, כולל בכותל. אני רק מבקש שתהיו קצת סבלנים", אמר. הקפאת המתווה, שהיה אמור לאפשר לרפורמים ולקונסרבטיבים להתפלל ברחבה משותפת, הביאה לחיכוך עם יהודי ארצות הברית.

האירוע, שהתקיים בביתו של השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, היה הפעם הראשונה שבה אירח השגריר את קבלת הפנים, ונכחו בו כ-2,000 בני אדם. לראשונה הוזמנו לאירוע גם ראשי מועצות מיהודה ושומרון. בין הנוכחים היו גם רעייתו של ראש הממשלה ובנו יאיר, הנשיא ראובן ריבלין, השרים יובל שטייניץ, ישראל כץ וצחי הנגבי, וסגני השרים ציפי חוטובלי ומייקל אורן.

בדבריו התייחס השגריר פרידמן לסוגיית החיילים השבויים ואמר כי "מה שמאחד בינינו בבסיס הוא ששנינו מאוחדים על ידי ערכים משותפים וגורל משותף. יש בבית שלנו תמונה של הדר גולדין, שהוריו נמצאים כאן הערב, שעדיין מתאבלים על בנם וגם על כך שגופתו טרם הוחזרה". לדבריו, "אנחנו כאן רק בזכות הגבורה והשירות של לוחמינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו באירוע לכבוד יום העצמאות האמריקני בבית השגריר דייויד פרידמן, יולי 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו עם השגריר פרידמן ורעייתו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לסוגיית הכותל במהלך ועידת מקור ראשון בתל אביב שבה השתתף, ואמר: "היום נוצר מצב שכרכנו יחד שני נושאים, סוגיית הכותל וסוגיית הגיור, שלכל אחד בפני עצמו יש את הפוטנציאל להביא לקרע עמוק ביחסים. מוכרחים להפריד בין שני הנושאים הללו, בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות בנושא. מנגד, בנושא הכותל הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל. מתווה שאין בו צורך בהכרה בדרך כלשהי בזרמים ביהדות, מתווה ששומר על רחבת הכותל כ'בית כנסת' הנוהג על פי כללי ההלכה. אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי".

לדבריו, "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל. האחריות למצוא פתרונות שיבטיחו את שלום הבית היהודי והישראלי, מונחת לפתחה של הממשלה, על כל מרכיביה וגווניה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
נשות הכותל בתפילה, בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

ביום שבת הפגינו יותר מאלף בני אדם מהזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על הקפאת מתווה הכותל וקידום חוק הגיור שיביא לדחיית ההכרה בגיורים פרטיים. בעצרת, שהתקיימה ברקע המשבר עם יהודי ארצות הברית, השתתפו גם אלוף במיל' נועם תיבון, שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר סלי מרידור, מנכ"ל התנועה הקונסרבטיבית עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה הרפורמית הרב גלעד קריב ויו"ר נשות הכותל ענת הופמן. במהלך ההפגנה, חסמה המשטרה את הרחובות הסמוכים לבית ראש הממשלה.

"ביום ראשון נפל דבר בישראל. בעזות מצח, בקוצר ראות, ביהירות, ואצל חלק מחברי הממשלה גם ברשעות – התקבלו שתי החלטות שמחרימות את העם היהודי. BDS מארץ ציון ומירושלים", אמר אתמול עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית. "ביטול הסכם הכותל וחוק הגיור החדש, מרחפים מעלינו כמו עננה שחורה שמזהמת את היכולת של מדינת ישראל לקרא לעצמה מדינת הלאום של העם היהודי. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה והעם היהודי בנפשו להגיע לבית ראש הממשלה ולזעוק עמנו".

הפגנת הרפורמים מול בית רה"מ 1 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה נגד מתווה הכותל מול בית ראש הממשלה, בשבת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully