וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדי צה"ל הם גאווה": הצעה להחמרת עונש מאסר לתוקפי חיילים

4.7.2017 / 8:27

על רקע אירועי האלימות האחרונים בשכונות חרדיות, תעלה "יש עתיד" הצעת חוק המבקשת להחמיר בעונשיהם של תוקפי החיילים. יוזם החוק, ח"כ רזבוזוב: "נביא לסיום התופעה הפסולה"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: חייל הותקף על ידי חרדים בירושלים, אפריל)

הצעת חוק חדשה של מפלגת יש עתיד מבקשת להחמיר בעונשם של תוקפי חיילים חרדים עד כדי עשר שנות מאסר. על ההצעה חתומים כל חברי הכנסת של המפלגה והיא קובעת כי עבירת "תקיפת חייל" תוחרג מעבירת התקיפה הקבועה בחוק העונשין. ההצעה מתייחסת לתקיפת חיילים באופן כללי, אבל העיתוי שבו היא תונח על שולחן הכנסת מעיד על ניסיון למגר את התקיפות נגד חיילים חרדים, שהפכו בתקופה האחרונה לשגרה. קיצונים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים, בבית שמש ובערים נוספות ברחבי הארץ תקפו בחודשים האחרונים חיילים חרדים, כשעברו לבושים במדים בתוך השכונות החרדיות. במשטרה ובפרקליטות מתאמצים למגר את התופעה, אך כמעט ללא הצלחה.

לפי ההצעה ייקבע מדרג ענישה של עד שבע שנות מאסר למי שיתקוף חייל צה"ל, אך תקיפה בנסיבות מחמירות – שבמסגרתה התוקף מתכוון להכשיל את החייל בתפקידו או מבצע את התקיפה באמצעות נשק חם או קר או כאשר התקיפה בוצעה על ידי יותר משני אנשים – תגרור לפי ההצעה עונש של עד עשר שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש מדור גיוס חרדים בצה"ל קיבל מעטפת נפץ מדומה לביתו
נתניהו: "אהפוך את ישראל לבית לכל העם היהודי - כולל בכותל"
באישור הכנסת: סל ההטבות לחיילים משוחררים הורחב משמעותית

תקיפת חייל במאה שערים 9 ביוני 2017. קבוצת מחאת החיילים הקיצוניים, אתר רשמי
שכונת מאה שערים בירושלים, בחודש שעבר/אתר רשמי, קבוצת מחאת החיילים הקיצוניים

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בחוק העונשין מוגדרים חיילים תחת קטגוריית "עובד ציבור". "גם כאשר החריג המחוקק את עבירות 'תקיפת שוטר', 'תקיפת קטין או חסר ישע', ו'תקיפת זקן' מעבירת התקיפה הכללית, לא ניתן היה לדמיין שיום יבוא ותידרש מערכת אכיפת החוק לטפל ולפסוק בעניין תקיפת חייל". ביש עתיד סבורים כי ההצעה תסייע בהגברת ההרתעה מול התוקפים, ואף "תשמר ערך עליון במדינת ישראל לפיו צה"ל הוא צבא העם". עוד אמרו במפלגה כי "עלינו לחבק את חיילינו אשר עושים לילות כימים במשימותיהם להגן על המדינה, ויש להוקיע מתוכנו את אלו המנסים לפגוע בהם".

הקמפיין נגד חיילים חרדים החל לפני כארבע שנים, בעיצומו של הליך חקיקת חוק הגיוס שהוביל אז יו"ר המפלגה יאיר לפיד בהיותו שר האוצר. גורמים אנונימיים בקהילות חרדיות קיצוניות החלו להפיץ קריקטורות ואיורים נגד חרדים שהתגייסו לצה"ל, והדביקו להם את הכינוי "חרד"קים", שפירושו "חרדים קלי דעת". הקמפיין צבר תאוצה, חיילים ומגייסיהם הותקפו באלימות פיזית ומילולית ובני משפחותיהם סבלו מהטרדות רבות. בציבור החרדי היו שראו בלפיד כמי שאשם בכך, משום שניסה לכפות גיוס בעוד שבציבור החרדי התרחש תהליך שקט של גיוס מרצון. המשטרה וצה"ל מצאו עצמם בחוסר אונים לנוכח הקושי הרב בהשגת ראיות נגד התוקפים והמסיתים, ועד כה הוגשו רק כתבי אישום בודדים.

"לאשר את החוק, לפני שיהיה מאוחר מדי"

יוזם ההצעה, ח"כ יואל רזבוזוב, אמר כי החמרת הענישה תעביר מסר ברור למתפרעים ולמערכת אכיפת החוק, שלפיו המדינה רואה את תופעת הפגיעה בחיילים כדבר שלא יעברו עליו עוד בשתיקה. "לא נאפשר מצב שבו חיילי צה"ל יתהלכו בחרדה בתוך מדינת ישראל. מדי צה"ל הם מקור לגאווה ולא דבר שיש להסתיר אותו. הפגיעה בהם מכרסמת ביסודות המדינה שלנו ובאחדות עם ישראל. לכן, רק כשננהג ביד קשה ובלתי מתפשרת כנגד אותם פראי אדם, חסרי ערכים וכבוד לחיילי צה"ל ששומרים עלינו, ומאפשרים לנו לחיות את חיינו בביטחון, תביא לסיום התופעה הפסולה הזו. אני מקווה שהצעת החוק הזו תאושר במהירות הנדרשת, לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר רזבוזוב.

בכנסת יתקיים היום (שלישי) דיון בוועדת החוץ והביטחון על ההסתה נגד חיילים חרדים. בדיון, שאותו יזם המטה החרדי בליכוד יחד עם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), צפויים להשתתף נציגי משרד הביטחון, משרד המשפטים, פרקליטות המדינה והמשטרה, שיידרשו לפרט מה הרשויות עושות כדי למנוע את ההסתה נגד החיילים החרדים או את מימונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully