וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור הכנסת: סל ההטבות לחיילים משוחררים הורחב משמעותית

3.7.2017 / 20:35

הצעת החוק לקליטת חיילים משוחררים אושרה במליאה בקריאה שניה ושלישית, ובמסגרתה יוארך משך הזמן שניתן למשיכת פיקדון השחרור משבע שנים לעשר וכי יורחבו האפשרויות לשימוש בכספי בפיקדון. ליברמן: "שמים דגש על שיפור תנאיהם של החיילים"

יחידת רימון, 10 במאי  2017. ראובן קסטרו
חיילים בודדים יוכלו למשוך עד מחצית מהפיקדון לכל מטרה. חייל צה"ל באימון/ראובן קסטרו

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק ל"קליטת חיילים משוחררים", שתגדיל באופן משמעותי את סל ההטבות לחיילים משוחררים. מדובר בהצעה ממשלתית שהוביל שר הביטחון אביגדור ליברמן ומוזגו אליה שמונה הצעות חוק פרטיות של חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה.

ההצעה קובעת מענק שכר דירה לחיילים משוחררים המוגדרים "חיילים בודדים", עד שנה מיום השחרור (על פי קריטריונים ועד 1,000 שקלים בחודש-י"א) ובנוסף הארכת משך הזמן שניתן למשוך את הפיקדון לחשבון הבנק הפרטי משבע שנים לעשר שנים, ובסיום התקופה הוא יעבור באופן אוטומטי לחשבונו, דבר שלא נעשה עד כה וגרם למחיקת הפיקדון בתום התקופה.

גם סל המטרות שבגינן יכול החייל למשוך את כסף הפיקדון הורחב, והוא כולל מעתה מחיקת חובות וקנסות, רכישת מקרקעין ובניית דירות מגורים, וכן שימוש בכספי פיקדון למי שלא יכול לממשו בשל מחלה או חבלה. עד כה ניתן היה למשוך את הפיקדון רק למטרות לימודים, הכשרה מקצועית, הקמת עסק, דיור, נישואין ולימודי נהיגה ברכב פרטי. הסעיף המדובר בחוק ייכנס לתוקף בצו שעליו יחתום שר הביטחון.

עוד בוואלה! NEWS:
האסון בנחל אשלים: נפתחה חקירה פלילית; פגרי חיות נמצאו באזור
משבעה ייצאו שניים: כל תרחישי המרוץ האמיתי על ראשות העבודה
משבר הדסה: ליצמן דחה הצעת הפשרה; המגשר הודיע על "מבוי סתום"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן, 3 ביולי 2017. אריק חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון הוביל את הצעת החוק הממשלתית. ליברמן/משרד הביטחון, אריק חרמוני

עוד קובעת ההצעה כי חיילים בודדים יוכלו למשוך עד מחצית מהפיקדון לכל מטרה. ההצעה החדשה קובעת גם כי חיילי מילואים פעילים וחיילים בודדים יהיו זכאים גם למלגות סיוע בתשלום שכר לימוד ובדמי קיום ללימודים במוסדות להכשרה מקצועית, מכינות קדם אקדמיות ולימודי תואר ראשון בפריפריה במשך עשר שנים מיום שחרורם. כיום הם זכאים לכך רק במשך חמש שנים מיום שחרורם - כמו חייל משוחרר "רגיל". בנוסף, משך הזמן שבו חייל בודד יוכל להנות מזכויות של חיילים משוחררים יוארך מ-חמש לעשר שנים.

הצעת החוק הינה הצעת חוק ממשלתית שאליה מוזגו שמונה הצעות חוק אותם יזמו חברי הכנסת; מוטי יוגב (הבית היהודי), חמד עמאר (ישראל ביתנו), יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), עודד פורר (ישראל ביתנו), ענת ברקו (הליכוד), שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), מיקי לוי (יש עתיד), סתיו שפיר (המחנה הציוני), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), איציק שמולי (המחנה הציוני) ואורלי לוי אבקסיס.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי הוא ומפלגתו "שמים דגש רב על שיפור וקידום תנאיהם של חיילי צה"ל, ואני שמח שהיום הבאנו את הדבר הזה לידי ביטוי. בדיוק הבוקר סיירתי ברמת הגולן וראיתי את העבודה המצוינת שחיילי ומפקדי צה"ל עושים לילות כימים כדי לשמור על השקט, ולהבטיח לכולנו להמשיך בשגרת חיינו. זו עוד הוכחה לחשיבות החוק שעבר היום, ולמחויבות של החברה הישראלית לחיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully