וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן במכתב שהכשיל את גישור הדסה: "מחלקה בשערי צדק תפגע בילדים"

פרסום ראשון: שר הבריאות הסביר במכתב שפוצץ את הגישור במשבר הדסה כי לא יקלוט שלושה רופאים בשערי צדק ממניעים מקצועיים - "אין הצדקה לפתוח עוד מחלקה בירושלים. אם תיפתח, היא תהיה בצפון". כמו כן, הדגיש כי "מדובר בפחות מ-30 ילדים שעזבו את המחלקה"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: נועה לוי

פיצוץ הגישור אמש (שני) בין רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגיה בבית החולים הדסה עין כרם, הורי הילדים, הנהלת בית החולים ומשרד הבריאות, הגיע לאחר המכתב ששלח שר הבריאות יעקב ליצמן למגשר, שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין. במכתב, שעיקריו נחשפים בוואלה! NEWS לראשונה, טוען ליצמן כי מדובר בסך הכול ב-30 ילדים שעזבו את המחלקה, וכי לא ניתן יהיה לפתוח מחלקה נוספת בבית החולים שערי צדק בעיר מאחר שהדבר יפגע בתהליך הטיפול בילדים החולים. כמו כן, טען כי אין הצדקה לפתוח מחלקה נוספת בירושלים כאשר קיים חוסר כל כך גדול במחלקה בצפון הארץ.

אתמול הודיע רובינשטיין לחבר שופטי בית המשפט העליון כי הליך הגישור כשל וכי הוא מחזיר את הצדדים לדיון בעתירה בין כותלי בית המשפט היום בבוקר. רובינשטיין קיבל הארכה של יממה נוספת לגישור, לאחר שבליל יום ראשון הציג בפניי הרופאים וההורים את הצעת הפשרה האחרונה - קליטה מידית של שלושה רופאים בכירים מתוך תשעת הרופאים המתפטרים במרפאת ילדים בבית החולים שערי צדק. לפי ההצעה, הם יקבלו אליהם את הילדים החולים שטיפלו בהם ועזבו את הדסה לאחר התפטרות הרופאים, כפתרון זמני בלבד. שאר הרופאים יוותרו על שיבוצם בבתי חולים אחרים או עבודה בטווח הקרוב למען הילדים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
משבר הדסה: ליצמן דחה הצעת הפשרה; המגשר הודיע על "מבוי סתום"
מנהל בית החולים הדסה תוקף את הרופאים שפרשו: "כת ששובה ילדים"
משבר הדסה: הרופאים דחו את מתווה הפשרה, הגישור על סף פיצוץ

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017/מאצ'י הוף
הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת ההורים בירושלים, בשבוע שעבר/מאצ'י הוף
"במצב שבו כל מרכז יטפל בקושי במקרה אחד או שניים מבין הגידולים הנדירים מדי שנה או שנתיים - הטיפול בילדים ייפגע"

עוד הוסיף: "יש לזכור כי גידולים ממאירים בילדים הם נדירים וחלק מסוגי הסרטן נדירים מאד. בישראל יש כ-450 מקרים חדשים בשנה בילדים, המטופלים בשישה מרכזים. באזור ירושלים יש כמאה מקרים חדשים בשנה של כל סוגי הסרטן בילדים ולכן שכיחות המקרים הצפויה של סוגי הסרטן הנדירים יותר נעה בין שלושה לשישה מקרים בשנה, בסך הכול. חלוקה של החולים הללו לטיפול בשני מרכזים שונים או פיצול הטיפול בהם על פני שני מרכזים, תוריד משמעותית את יכולת צבירת הניסיון של הצוותים המטפלים ותפגע בוודאות באיכות הטיפול ובמהירות האבחנה וברצף הטיפולי, במצב שבו כל מרכז יטפל בקושי במקרה אחד או שניים מבין הגידולים הנדירים מדי שנה או שנתיים - הטיפול בילדים ייפגע".

דבריו של ליצמן במכתבו נועדו להפריך את טיעוני ההורים בשבועות האחרונים, ולפיהם השר מתנגד לפתיחת מחלקה בשערי צדק ממניעים אישיים ומטעמי אגו. עמדת ההורים היא שהשר בוחר ב"כל פתרון שאינו שערי צדק" כי הוא נוטר טינה למנהל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי, על ששיתף פעולה עם הרופאים עוד בתחילת השנה, כשנעתר לבקשתם לבחון פתיחת מחלקה אצלו לפני פרוץ המשבר והן בעת האחרונה.

הורים וילדים במאהל המחאה של הורי הדסה והרופאים העוזבים בגן סאקר, ירושלים 3 ביוני 2017. רוני כנפו
המאהל שפתחו הרופאים הפורשים וההורים בגן סאקר/רוני כנפו
הפגנת הורי הדסה מול ביתו של השר ליצמן 3 סיוני 2017. באדיבות המצולמים
הורי הדסה מפגינים, אתמול/באדיבות המצולמים

ליצמן הוסיף נתונים מספריים שתומכים בעמדתו המקצועית לשלילת מחלקה נוספת בירושלים. "תפיסת ההתמקצעות היא תפיסה הנוהגת בכל מערכות הבריאות המתקדמות בעולם, שבו פועלים לרכז את הטיפול במספר קטן של מרכזים. בהולנד, ששטחה הגיאוגרפי דומה לישראל, יש רק שני מרכזים גדולים המשרתים 17 מיליון נפש. גם בפריז יש שני מרכזים גדולים עבור 11 מיליון נפש, בלונדון מרכז אחד גדול עבור 8.5 מיליון נפש ובברלין מרכז אחד עבור 3.5 מיליון נפש", כתב, והתייחס גם למספרים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על סמך נתונים אלו, כתב ליצמן לרובינשטיין כי "ככל שיוחלט על הקמה של מחלקה המטו-אונקולוגית נוספת לילדים, המיקום הנדרש הוא צפון הארץ ולא מחלקה נוספת בירושלים". עוד הוא ציין כי כל המחלוקת נסובה על 30 ילדים בלבד שהם מטופלים פעילים שפרשו מהמחלקה. "לפי המידע החלקי שיש ברשותנו, פחות מ-30 ילדים מבין הילדים שמייצגת העותרת מטופלים כרגע באופן פעיל. אחרים מצויים לשמחתנו ברגיעה וזקוקים למעקב בלבד ואחרים מטופלים כבר במחלקות אחרות בארץ ולא סביר ולא נכון מקצועית כי יעברו שוב באמצע הטיפול לשערי צדק. חלק מהילדים שמייצגת העותרת אף מתגוררים בכלל במרכז, כמו מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully