וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בית החולים הדסה תוקף את הרופאים שפרשו: "כת ששובה ילדים"

פרופ' רוטשטיין תקף את חברי הצוות שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית, והשווה את מהלכיהם לשטיפת מוח ניאו-נאצית. ההורים והילדים המאושפזים ערכו משמרות מחאה מול ביתו של השר ליצמן, שהאשים: "הרופאים דחו כל מתווה שהוצע בגישור"

צילום: מאצ'י הוף, הורי הדסה, עריכה: ניב מעוז

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, תקף הבוקר (שני) את הרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית וכינה אותם "כת". "כולנו מכירים את הסרט 'הנחשול' על ניסוי שנעשה בבית ספר שבו עשו ניסוי בילדים כדי להפוך אותם לניאו-נאצים. כולנו מכירים את תסמונת שטוקהולם, כשהנשבים נקשרים אל השובים שלהם, וגם את תופעת הכתות כשאיש אחד מסוגל לקחת אחריו קבוצה גדולה של מאמינים", אמר בכנס בריאות של לשכת סוכני ביטוח ב"אייר פורט סיטי".

רוטשטיין הטיל ספק בהצלחת הגישור שכפה בית המשפט. "הרופאים מחפשים לעצמם יחד עם קבוצת הורים מאוד דומיננטית את סידור העבודה שלהם בבית החולים השכן", אמר מנהל בית החולים. "מה שהם רצו בהתחלה הם רוצים גם היום. אני לא מאמין שהגישור ישיג משהו, בגישור אמרתי על הכול 'כן', והרופאים אמרו על הכול – 'לא'. אנחנו כשומרי חוק נכבד כל החלטה של בג"ץ. אני הגעתי לבית חולים הדסה בעקבות קריאת הממשלה על מנת להציל בית חולים שפשט רגל. מאז אנחנו בתהליך מאוד קשה".

לדבריו, "אלו כולן תופעות שלאדם מבחוץ נראים לא הגיוניים. אנחנו בהדסה ללא ספק בתרחיש לא הגיוני כשקבוצת רופאים, אחיות, סוציולוגים ופסיכולוגים החליטו כולם לעבור מעבר לכביש לבית חולים אחר. לצערי, הרופאים המתפטרים לא מסתפקים בנטישת המחלקה, הם ממשיכים להשליך אבנים על מי שהתנדבו לטפל באותם ילדים חולים, זהו חלק מאותה הכת שהזכרתי בתחילת דבריי".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: שיפוצניקים בבסיס הערימו על המאבטחים וגנבו עשרות רובים
מזג אוויר: עומס החום הכבד יגיע לשיאו, הקלה - רק ביום רביעי
מחכים למודי: מערכת הביטחון תולה תקוות גדולות בביקור ראש ממשלת הודו

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הורי הדסה בירושלים בחודש שעבר/מאצ'י הוף

במכתב ששלח בצהריים שר הבריאות יעקב ליצמן למגשר אליקים רובינשטיין, לקראת תום הארכה שניתנה לגישור, נכתב כי "כל מתווה שהוצע במהלך הגישור נדחה על ידי הרופאים המתפטרים. פתיחת מחלקה נוספת בשערי צדק היא הרס מערכת הבריאות ובניגוד גמור לעמדה המקצועית".

ליצמן טען כי "כל גורמי המקצוע אומרים שפיצול המחלקות בירושלים הוא מעין 'משפט שלמה', ויפגע אנושות באיכות הטיפול לילדי ירושלים ובבריאותם. פיצול השירותים לאוכלוסייה בסדר גודל של ירושלים כזה מנוגד לכל התורה המקצועית בתחום הטיפול במחלות נדירות, כמו מחלות סרטן בילדים", נכתב בהודעת השר. עוד נטען, כי "פיצול המחלקה מבית החולים יביא לכאוס ולאבדן שליטה רגולטורית במערכת".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מערכת הבריאות רואה בחומרה את ההסתה הנוראית נגד בכירי משרד הבריאות ונגד שר הבריאות, וקוראת לכל הצדדים לגלות אחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
"כמו כת". פרופ' רוטשטיין/מגד גוזני

בתום ארבעה ימי גישור מתישים נראו אמש הורי הילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה חסרי אונים. ההורים טוענים כי הם התחילו את תהליך הגישור באופטימיות זהירה, ואף נענו לבקשתו של המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, להפסיק את שביתת הרעב.

"קיווינו כי גם הצד השני יעשה מאמץ להצלחת התהליך. אך לאורך הימים האחרונים חווינו אכזבה קשה. בצר לנו אנו אומרים כי אנחנו היינו הגורם היעיל היחידי לאורך המשא ומתן. הבאנו לשולחן חמש הצעות שונות שכולן נדחו על ידי שר הבריאות ליצמן, מטעמי אגו בלבד ולא משיקולים ענייניים. בסוף האגו הזה יהרוג את ילדינו", אומרים ההורים המתוסכלים, שהחלו לקיים משמרות מחאה משותפות יחד עם ילדיהם מול ביתו של שר הבריאות. השר ליצמן הורה לאנשי משרדו לארגן לטובת הילדים מים קרים ועמדה מוצלת בשל החום הקשה.


ההורים מאשימים את ליצמן בהתבצרות בעמדתו. לדבריהם, "הוא מציע מתווים שונים ומשונים, שאין להם שום היתכנות בשטח. כל המתווים דורשים תקציבים גדולים ביותר והשקעה, והשאלה המתבקשת היא מדוע משרד הבריאות עושה הכל, ובלבד שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק? מהם שיקוליו להתבצר בצורה כזו בלתי סבירה בעמדתו? באמת יותר הגיוני לפתוח לילדי ירושלים מחלקה במרכז הארץ תוך נשיאה בעלויות כבדות של הסעות ולינה, טרטור הילדים החולים מחוץ לעיר ירושלים וסיכון בריאותם?". לטענת ההורים, חלק גדול מן המתווים שהציע משרד הבריאות מעידים על כך שהוא סבור שאכן יש צורך במחלקה נוספת בבירה.

הפגנת הורי הדסה מול ביתו של השר ליצמן 3 סיוני 2017. באדיבות המצולמים
"אנחנו מיואשים, השר ליצמן דחה את חמש ההצעות שלנו, משמרת מחאה מול ביתו של ליצמן,/באדיבות המצולמים

הורי הילדים בהדסה מתלוננים כי כל ההצעות שהציע משרד הבריאות הן על טהרת "רק לא שערי צדק" - ומתייחסים בכך להצעות שהעלה המשרד בגישור בשבוע שעבר, ולפיהן הרופאים ימוקמו במחלקות הקיימות או במחלקות חדשות בבתי חולים מחוץ לירושלים. על פי הצעת המשרד, יינתן מימון הסעות ולינה להורים ולילדים שיטופלו שם. ההצעה ודומותיה נדחו על הסף על ידי ההורים והרופאים כאחד. לאחר דחיית מתווה המחלקה הנפרדת בהדסה הר הצופים, תוהים ההורים מה יוכל להציל את הליך הגישור ביום האחרון לשיחות.

ההורים טוענים כי לנוכח הקיפאון בתהליך הגישור, יש לצרף לתהליך את שר האוצר משה כחלון ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריהם, "מדובר במשבר הרפואי מהגדולים בתולדות המדינה, המחייב התערבות של הדרגים הבכירים ביותר".

"יצאנו למאבק כדי לאפשר לילדים שלנו להיות מטופלים על ידי הרופאים שלהם, בירושלים", אומרים ההורים. "אם נוצר משבר אמון כה עמוק שלא מאפשר לרופאים לחזור להדסה, אנחנו בהחלט מבינים אותם. אנחנו בטוחים כי כאשר נעלה את טענותינו בפני השופטים בבג"ץ - הצדק ינצח והם אכן יבינו שהאופציה היחידה לטובת הילדים היא פתיחת מחלקה בשערי צדק".

(עדכון ראשון 12:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully