וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: איש ימין קיצוני נעצר בחשד שתכנן להתנקש במקרון

לפי דיווחים במדינה, התכנית של הצעיר נחשפה בעקבות שיחה שניהל במשחק רשת, שבה הביע את רצונו לרכוש קלצ'ניקוב כדי להוציא לפועל את התכנית ביום הבסטיליה בשבוע הבא. הוא אף "רצה לפגוע ביהודים, בערבים ובשחורים"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

צעיר בן 23 נעצר בחשד שתכנן להתנקש בחייו של נשיא צרפת עמנואל מקרון במהלך חגיגות יום הבסטיליה בצרפת, שיתקיימו בשבוע הבא – כך דיווחו היום (שני) כלי תקשורת במדינה. הצעיר תואר כאיש ימין קיצוני שמצבו הנפשי לא יציב. לפי הדיווחים, הרשויות החלו במעקב אחריו אחרי שיחה שניהל בצ'ט של משחק רשת, שבו הביע את רצונו לרכוש רובה קלצ'ניקוב כדי להוציא לפועל את התכנית.

דבריו דווחו לאתר ממשלתי, שמאפשר לציבור לדווח על פעילות חשודה. כשהמשטרה הגיעה לעצור אותו, הוא איים על השוטרים בסכין וברכבו נמצאו שני סכינים נוספים. לפי תחנת הרדיו RMC, הוא הודה במהלך חקירתו כי הוא רוצה לתקוף "שחורים, ערבים, יהודים והומואים". בשנה שעברה הוא הורשע בתמיכה בטרור, אחרי ששיבח ניסיון התנקשות בנשיא ז'אק שיראק ב-2002.

ביום הבסטיליה, שיצוין ביום שישי הבא, ישתתף גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהוזמן על ידי מקרון לביקור רשמי.

מקרון זכה ברוב גדול בבחירות לנשיאות בחודש מאי, אחרי שניצח בסיבוב השני את מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן. לה פן הצליחה בחודש שעבר להיבחר לראשונה לאסיפה הלאומית, שם נהנית מפלגתו של הנשיא מרוב מוחלט.

לקריאה נוספת בנושא
הטלטלה נמשכת: עוד שני שרים התפטרו מממשלתו של מקרון
בין שתי ערים: ילד הפלא מפריז מול המנהיגה האבודה מלונדון
בחירות בצרפת: רוב מוחלט למקרון; לה פן נכנסת לראשונה לפרלמנט

עמנואל מקרון מושבע לנשיא צרפת בארמון האליזה. רויטרס
מקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully