וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הזיהום בנחל אשלים: מנהלי המפעל זומנו לשימוע מחר

3.7.2017 / 0:25

המשרד לאיכות הסביבה זימן את מנהלי "רותם אמפרט", שממנו דלפו מים חומציים לנחל שבמדבר יהודה וגרמו לאסון סביבתי חמור. ברשות הטבע והגנים העריכו כי שיקום הנחל יעלה עשרות מיליוני שקלים

צילום: שי מכלוף עריכת וידאו:נועה לוי

המשרד להגנת הסביבה זימן את מנהלי מפעל "רותם אמפרט" לשימוע שיתקיים היום (שני) בעקבות הזיהום הסביבתי הקשה בנחל אשלים שבמדבר יהודה. ברשות הטבע והגנים מעריכים כי דליפת המים החומציים היא האסון האקולוגי הגדול ביותר שאירע בשנים האחרונות.

לדברי מנכ"ל הרשות שאול גולדשטיין, "לא נתקלנו בעבר בהיקף כזה בו נחל הזדהם כולו". הוא הוסיף כי החקירה לאומדן היקף הנזק נמשכת וכי ההערכה היא כי הנחל לא יהיה נגיש בשנה הקרובה ושיקומו עלול לעלות עשרות מיליוני שקלים.

בסיור בשטח הוסיף אתמול גולדשטיין כי "הגבים מזוהמים, נאלץ להיפרד מהנחל לתקופה ארוכה מאוד. הנזקים יותר רחבים ממה שחשבנו בהתחלה". לדבריו, צריך לבחון מה קרה בשטח, "בלי היסטריה. נחקור את השטח ואז נחליט על דרכי פעולה, נזרים מים מתוקים. לחלקו הגדול של הנחל אי אפשר להגיע. התקציבים לשיקום גדולים, כנראה המפעלים יאלצו לשלם את הנזק, גם ממשלת ישראל תצטרך לסייע".

לקריאה נוספת על הזיהום
זיהום הנחל במדבר יהודה: "האסון הגדול ביותר בשנים האחרונות"
הזיהום בנחל אשלים: המשרד להגנת הסביבה שוקל לפתוח בחקירה פלילית

מאגר החומצה שדלף באזור ים המלח. רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
הזיהום בנחל אשלים/מערכת וואלה! NEWS, רשות הטבע והגנים

דליפת החומצה החלה בעקבות קריסת דופן מאגר מים, ששטחו 20-30 דונמים, במפעל. כתוצאה מקריסת דופן המאגר, החלה זרימת מים המכילים שפכים חומציים לנחל אשלים ולכביש 90. מרשות הטבע והגנים נמסר כי הציבור מתבקש שלא להגיע לנחל אשלים ולמסלולים בקרבתו עד להודעה חדשה.

בניסיון למזער את הפגיעה בטבע הוזרמו מים מתוקים לנחל אשלים שאמורים להוריד את רמת החומציות בנחל. פקחי רשות הטבע והגנים מסיירים במקומות של ריכוזי בעלי חיים, במטרה למנוע מהם להגיע לקרבת המים המסוכנים.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully