וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום בנחל אשלים: המשרד להגנת הסביבה שוקל לפתוח בחקירה פלילית

המשרד זימן את מנהלי מפעל "רותם אמפרט", שממנו דלפו כמאה מטרים מעוקבים של חומצה לנחל, ואף הבהיר כי תישקל פתיחת חקירה פלילית. כמו כן, הציבור הוזהר כי "הגבים העמוקים שבמורד הנחל עדיין מלאים במים חומציים"

צילום; אריה רוזנברג רשות הטבע והגנים

המשרד להגנת הסביבה הודיע אמש (שבת) כי יזמן לשימוע את מנהלי המפעל של חברת "רותם אמפרט", שהביא לדליפה של מאה אלף מטרים מעוקבים של מים חומציים לנחל אשלים שבשמורת מדבר יהודה. כמו כן, בהמשך הליך האכיפה תישקל פתיחה בחקירה פלילית והמשרד הורה להפסיק כל שימוש בסדרת הבריכות שאחת מהן קרסה.

עוד נמסר מהמשרד כי "הגבים העמוקים הנמצאים במורד נחל אשלים עדיין מלאים במים חומציים, והמפעל יידרש לשאוב אותם ולהתחיל באופן מידי בשיקום הנחל".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
זליגה שביעית מסוריה בשבוע: שתי נפילות זוהו ברמת הגולן; אין נפגעים
בפריימריז המלוכלכים אי פעם – כל האמצעים כשרים להשגת המומנטום
כ-500 בני אדם מפגינים מול ביתו של היועמ"ש מנדלבליט בפתח תקווה

דליפת חומצה בנחל אשלים שבאזור ים המלח. 30 ביוני 2017. רשות הטבע והגנים
האזור המזוהם, בשישי/רשות הטבע והגנים

דליפת החומצה החלה בעקבות קריסת דופן מאגר מים, ששטחו 20-30 דונמים, במפעל רותם אמפרט. כתוצאה מקריסת דופן המאגר, החלה זרימת מים המכילים שפכים חומציים לנחל אשלים ולכביש 90. מרשות הטבע והגנים נמסר כי הציבור מתבקש שלא להגיע לנחל אשלים ולמסלולים בקרבתו עד להודעה חדשה.

בניסיון למזער את הפגיעה בטבע הוזרמו מים מתוקים לנחל אשלים שאמורים להוריד את רמת החומציות בנחל. פקחי רשות הטבע והגנים מסיירים במקומות של ריכוזי בעלי חיים, במטרה למנוע מהם להגיע לקרבת המים המסוכנים.

עוד באותו נושא

חומצה מסוכנת דלפה ממפעל באזור ים המלח; זיהום כבד בנחל אשלים

לכתבה המלאה
מים חומציים דלפו לנחל אשלים ממפעל רותם אמפרט. בעז פריפלד, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
הדליפה לנחל/רשות הטבע והגנים, בעז פריפלד, רשות הטבע והגנים

"מדובר במים חומציים שדלפו מהמפעל ופוגעים בכל דבר שחי וגם בצומח", הסביר גלעד גבאי, מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים. "בעלי חיים באזור עלולים לשתות מהם. מדובר גם בנזק ארוך טווח שידרוש שיקום ארוך, שכן אלו מים שנשארים בקרקע ומחלחלים, ועלולים להשפיע גם על אזורים אחרים".

עוד מסר גבאי: "בשלב זה אנו פועלים בשטח ובכלל בשיתוף הגורמים האחרים שמעורבים כדי למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בטבע, והכי חשוב למנוע פגיעה במטיילים, שכן כל מגע עם המים מסוכן עבורם. לאור כך, אנו מבקשים מציבור המטיילים לא להגיע לאזור עד להודעה חדשה, גם כדי לשמור על בריאותם וגם כדי לאפשר לנו לטפל בשטח. בשלב זה אנו מעריכים כי השטח שנפגע בנחל הוא יותר מעשרה קילומטרים".


(עדכון ראשון: 20:58)

נקודת הפריצה של החומצה ממפעל רותם אמפרט. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
נקודת הפריצה של החומצה/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully