וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה במאלי פרסם סרטון של שישה חטופים מערביים: "מתי זה ייגמר?"

2.7.2017 / 19:20

בזמן כינוס ביטחוני במדינה המערב אפריקנית, בהשתתפות נשיא צרפת, פרסם ארגון קיצוני סרטון בן 17 דקות ובהם נראים חטופים ממדינות שונות. "אני לא יודע כבר מה לומר", סיפר אזרח דרום אפריקה השבוי זה שש שנים. מקרון: "נחסל אותם"

עריכה: טל רזניק

ארגון המזוהה עם אל-קאעדה ופועל במאלי פרסם היום (ראשון) סרטון ובו נראים שישה חטופים מערביים, במקביל לפתיחה של פסגה ביטחונית אזורית במדינה שבה השתתף גם נשיא צרפת עמנואל מקרון. בין החטופים שנראו בסרטון שאורכו 17 דקות הייתה גם סופי פטרונין, אזרחית צרפת שנחטפו בעיר גאו בחודש דצמבר. "נשקיע את כל כוחנו במיגורם", הבטיח מקרון.

קריין שדיבר באנגלית הציג במהלך הסרטון חטופים נוספים מדרום אפריקה, מקולומביה, מאוסטרליה, מרומניה ומשוויץ. לא ברור מתי הוא צולם והיכן. ארגונים אסלאמיים קיצוניים, חלקם קשורים לאל-קאעדה, השתלטו על צפון מאלי ב-2012 ונהדפו בעקבות התערבות של צבא צרפת. עם זאת, הם עדיין מוציאים לפועל מתקפות באזור נגד כוחות של האו"ם, צבא מאלי ואזרחים.

לקריאה נוספת בנושא
מאלי: שני הרוגים במתקפת ירי באתר נופש; כ-30 בני ערובה שוחררו
מאלי: כ-40 הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בבסיס בצפון המדינה

ארגון טרור הקשור לאל-קאעדה במאלי פרסם סרטון ובו נראים שישה אזרחים זרים שנחטפו. מערכת וואלה! NEWS
כבר שש שנים בשבי. האזרח הדרום אפריקני החטוף מקגואן/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון נראה גם האזרח הדרום אפריקני החטוף סטיבן מקגואן, שתוהה מתי מסע הייסורים שלו יסתיים. "עכשיו אנחנו בסרטון חדש, אבל אני לא יודע מה לומר. הכל נאמר בעבר. זה היה בכל הסרטונים שכבר עשיתי בעבר", אמר. הוא נחטף ממלון בטימבוקטו בשנת 2011, יחד עם שניים נוספים - אזרח שבדי ששוחרר בחודש שעבר ואזרח הולנדי ששוחרר בידי כוחות צרפתיים מיוחדים ב-2015.

במהלך הפסגה הביטחונית שהתקיימה בבמקו, בירת מאלי, הוכרז על הקמת הכוח הרב-לאומי החדש שיפעל באזור הסאהל. לדברי מקרון, הוא אמור להיות מבצעי עד לסתיו הקרוב, ולפי ההערכות ישמש בסיס לנסיגת הכוחות הצרפתיים מהאזור. "עלינו לעבוד יחד כדי למגר את הטרוריסטים, הבריונים והרוצחים", אמר מקרון לחמשת מנהיגי מדינות האזור החברות בגוש הסאהל – מאלי, מאוריטניה, בורקינה פאסו, ניז'ר וצ'אד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון עם מנהיגים אפריקנים בכנס ביטחון במאלי, 2 ביולי 2017. רויטרס
הכוח יהיה מבצעי לחלוטין עד לסתיו. מקרון ומנהיגי האזור במאלי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully