וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאלי: שני הרוגים במתקפת ירי באתר נופש; כ-30 בני ערובה שוחררו

כוחות צבא מאלי, יחד עם כוחות צרפתיים מיוחדים המוצבים במדינה המערב אפריקנית, פעלו בזירה באתר הנופש קנגאבה, שנחשב לפופולרי במיוחד בקרב תיירים מערביים. על פי ההערכות, ארבעה חמושים ביצעו את המתקפה, ואחד מהם נפצע

חילופי אש באתר הנופש קנגאבה, במאקו, מאלי, 18 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
הזירה בבמקו, היום/צילום מסך, טוויטר

ארבעה חמושים תקפו הערב (ראשון) אתר תיירותי בפאתי במקו, בירת מאלי, ועל פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ככל הנראה החזיקו בני ערובה במקום. דובר מטעם המשרד לביטחון הפנים, כמו גם כוח האו"ם במדינה המערב אפריקנית, אישרו כי המתקפה נמשכה כמה שעות, וכי כוחות הביטחון של מאלי, בשיתוף עם כוחות של צבא צרפת המוצבים במדינה, פעלו במקום.

החמושים החלו לירות באתר הנופש קנגאבה, שנחשב לפופולרי במיוחד בקרב תיירים מערביים, ונמצא כמה קילומטרים ממזרח למרכז העיר. מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי אחד מהחמושים נפצע במהלך חילופי האש. מהרשויות נמסר על לפחות שני הרוגים, בהם לפחות אזרח זר אחד, ושני פצועים. כמו כן, דווח על שחרור לפחות 32 בני ערובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש ביקר נשיא צרפת עמנואל מקרון במאלי, והבטיח כי ארצו תפעל באופן "בלתי מתפשר" במאבקה בקיצונים המוסלמים במדינה ובאזור הסהל, שבדרום מדבר הסהרה. מקרון נפגש עם נשיא מאלי איברהים בובקר קייטה בבסיס הצבא בצפון המדינה, שבו מוצבים כ-1,600 חיילי צבא צרפת.

בחודשים האחרונים נהרגו עשרות חמושים וחיילים רבים בעימותים ברחבי המדינה. בחודש ינואר האחרון, 77 בני אדם נהרגו בפיצוץ מכונית תופת בבסיס צבאי בעיר גאו שבצפון המדינה. בבסיס שהו חיילי הממשל וחברים של כמה ארגונים מקומיים, שביצעו סיורים יחד עם כוחות השלום של האו"ם.

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully