וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותיקי העבודה בעין גדי זועמים - ומאיימים להחרים את הפריימריז

2.7.2017 / 14:46

רק כ-50 איש נותרו נאמנים ל"עבודה" בקיבוץ שנחשב בעבר למעוז המפלגה. אחרי שאיש מהמועמדים לא ביקר בקיבוץ, והקלפי הקרובה ביותר הוצבה במרחק נסיעה של שעה לכל כיוון, החליטו הוותיקים שלא יצאו להצביע: "המפלגה מנותקת"

עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: עימות בין המועמדים לראשות העבודה באולפן וואלה, בחודש שעבר)

ותיקי מפלגת העבודה בעין גדי מתכוונים להחרים את הפריימריז שייערכו בעוד יומיים, זאת בשל המרחק מהקלפיות והתעלמות המתמודדים, לטענתם, מחברי הקיבוץ. בעבר נחשב הקיבוץ למעוז המפלגה, אך כיום רק הוותיקים נותרו נאמנים לה - כ-50 איש בני 81-70 שעדיין משלמים את דמי החבר למפלגה.

אם יחליטו להצביע יאלצו חברי הקיבוץ להגיע לקלפי בירושלים או בערד. המרחק מהקלפי הקרובה בערד הוא כ-60 קילומטרים, והמסע לקלפי וחזרה יימשך לפחות שלוש שעות. ותיקי הקיבוץ זועמים על מיקום הקלפיות ועל אי הגעת מתמודדים למקום וטוענים שהמפלגה מאבדת כך את הפריפריה.

לטענת אחת מחברות הקיבוץ, איש מהמועמדים לראשות המפלגה לא הגיע לקיבוץ, "כי למפלגת העבודה מאוד לא נוח שאנחנו בפריפריה. זה רחוק להם. פריפריה והתיישבות זה נוח וכיף לנפנוף בעצרות, בריאיונות ובפוסטים, אבל לא כשצריך באמת להגיע".

לקריאה נוספת:
חולדאי הודיע: תומך בהרצוג לראשות מפלגת העבודה
ח"כ בר-לב פרסם תמונה בשמלה וגרר סערה: "לא תחליטו מה יהודי"
עמירם לוין פורש מהמרוץ לראשות העבודה, הביע תמיכה באבי גבאי

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"למפלגת העבודה מאוד לא נוח שאנחנו בפריפריה". המועמדים בעימות, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

יונקי איילון, בת 81, חברה במפלגת העבודה כבר 63 שנה. כעת היא מאשימה את המפלגה ב"התעללות" במצביעים חברי הקיבוץ. "אני מרגישה שמזלזלים בי. אלף פעמים ביום אני מקנאה בכל אחת מהמפלגות האחרות שדואגות לבוחרים, אפילו אם הם גרים בקצה העולם או על איזו גבעה נטושה", אמרה. "אותנו שכחו, לוקחים אותנו כמובן מאליו. אני לא אסע על חשבוני הפרטי שעה לכל כיוון להצביע למפלגה שלא סופרת אותי".

בז'ו לני, גם הוא מוותיקי החברים במפלגה בקיבוץ, הסביר על הקושי שלהם להגיע לאחת הקלפיות המרוחקות. "הקלפי הקרובה היא בערד, שעה נסיעה הלוך, שעה נסיעה חזור ועוד שעה הקלפי, שלוש שעות. מדובר בדור הוותיקים של הקיבוץ שהדבר קשה להם. בפריימריז הקודמים היה קלפי בקיבוץ". הוא הוסיף כי "במרחק של שעה, חלק הודיעו לי שהם לא מתכוונים לבוא. חוץ מזה שאף אחד מהמופלאים המתמודדים לא טרח לבוא ולדבר עם החברים בקיבוץ, לשבת מולם ולשמוע ולהשמיע, המפלגה מנותקת, הם הבטיחו לבוא ולא באו".

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "המפלגה מחויבת לספק לכל חבריה ומתפקדיה את אמצעי ההצבעה הנגיש והקרוב ביותר. כללי הבחירות קובעים כי יש להציב קלפיות אך ורק ביישובים שבהם מתגוררים כ-200 מתפקדים ויותר. כאמור, המפלגה דואגת לטובת כל היישובים המרוחקים, בכל רחבי הארץ, גם יישובים שבהם מתגוררים מתפקדים בודדים בלבד, ומנגישה עבורם קלפיות לערים סמוכות הנמצאות במרחק נסיעה קצר ככל הניתן וכך תנהג גם במקרה דנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully