וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מרחב דרום בשב"כ ימונה ליועץ לביטחון לאומי: "האיש הנכון"

30.6.2017 / 13:39

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את מ', בכיר שירות הביטחון הכללי, לתפקיד, אליו הוא צפוי להיכנס בחודש אוגוסט. זאת, לאחר כשנה וחצי שבמהלכה לא נקבע מינוי קבע לתפקיד. "מ' זכה להערכה רבה משרי הקבינט"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: קמפיין גיוס חדש של שב"כ, לפני כחודשיים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את מ', ראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (שב"כ), לממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) והיועץ לביטחון לאומי – כך נמסר היום (שישי) מלשכתו של נתניהו. מ', בן 51, התגייס לשב"כ בשנת 1989, בתום שירותו הסדיר בצה"ל, ומילא שורת תפקידים במרחב הדרומי של הארגון, עד שמונה לראש המרחב לפני כשלוש שנים.

הוא רכש מומחיות בתחום חמאס ברצועת עזה, והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, הוא ניהל מטעם שב"כ את הפעילות במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בדצמבר 2008 וינואר 2009. לאורך השנים, הוא עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים – אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות, והמרחב הדרומי.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל חשש מפיגוע בגבול רצועת עזה: יחידה מיוחדת תתגבר את האזור
מצרים היא כבר לא האויב: שבט העל החדש של סיני
חמאס: "ישראל עצרה ביקורי משפחות לאסירינו מעזה"

ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו וממלא מקום ראש המל"ל יעקב נגל, כנסת ישראל, 16 נובמבר 2016. נועם מושקוביץ,
"מ' זכה להערכות גבוהות על תפקודו בשלל תפקידיו". נתניהו ונגל/נועם מושקוביץ

בתפקידים אלה, על פי ההודעה הרשמית, מ' "הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים".

עוד נמסר כי מ' "זכה להערכות גבוהות על תפקודו בשלל תפקידיו, לאורך כל שנות עבודתו, הן מצד הנהלת הארגון והן מצד גורמים עמיתים במערכת הביטחונית מדינית אשר נחשפו לעבודתו". יתרה מכך, הובהר כי הוא זוכה להערכה רבה מצד נתניהו ומצד השרים החברים בקבינט המדיני-ביטחוני. נתניהו מסר כי "מ' הוא האיש הנכון במקום הנכון".

מ' נשוי ואב לארבעה, והוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה בהצטיינות מאוניברסיטת בר אילן ובוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים באוניברסיטת תל אביב, לצד מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר. הוא ייכנס לתפקידו בחודש אוגוסט, לאחר אישור המינוי בוועדה למינוי בכירים בנציבות שירות המדינה ובממשלה.

הוא יחליף את איתן בן דוד, המכהן כיום כממלא מקום היועץ לביטחון לאומי. מאז חודש ינואר 2016, כשיוסי כהן מונה לראשות המוסד, לא מונה לתפקיד מינוי קבע, והוא מולא על ידי ממלאי מקום מהמל"ל, תחילה על ידי יעקב נגל ובהמשך על ידי בן דוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully