וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת אראל מרגלית מסר עדות בפרשת הצוללות בלהב 433

חמישה ימים לבחירות במפלגת העבודה, חבר הכנסת המתמודד מסר את העדות בפרשה שזכתה לכינוי "תיק 3000", לאחר שבחודש שעבר טען כי עסקת הצוללות עם גרמניה אושרה במחטף. "מסרתי מידע על מעורבות נתניהו ועורכי דינו בפרשה", אמר

עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: עימות מתמודדי העבודה באולפן וואלה! NEWS)

חמישה ימים לפני הבחירות לראשות מפלגת העבודה, ח"כ אראל מרגלית, המתמודד על ראשות המפלגה, הגיע אמש (חמישי) למשרדי יחידת להב 433 כדי למסור עדות בפרשת הצוללות. מרגלית, שהיה אמור להשתתף בשעות הערב אתמול באירוע פוליטי בערבה, בישר לתומכיו במסרון כי נאלץ לחזור על עקבותיו עקב "נושא חשוב ברמה הלאומית". בהמשך, העלתה הבלוגרית הפוליטית טל שניידר לחשבון הטוויטר שלה תמונות של מרגלית מגיע למשרדי היחידה.

"מסרתי מידע על מעורבות נתניהו ועורכי דינו בפרשת הצוללות והספינות, כפי שאספתי בחודשים האחרונים. אני מעריך כי ראש הממשלה ידרש לעניין. הוא ידע, ועכשיו יודעים שהוא ידע", אמר מרגלית. עוד טען כי פירט על התנהלות ועדת התקציב שאישרה את העסקה ללא כל המידע הנדרש אודות המתווכים, ופטור שקיבלה חברת "טיסנקרופ" מהשתתפות במכרז בעסקת הצוללות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הפרקליטות: לא נערער על ההחלטה לשחרור מוקדם של אהוד אולמרט
עד המדינה שחוסל הובא לקבורה: "אלוהים ישלם למי שעשה את זה"
טראמפ השתלח במנחת תכנית בוקר: "הגיעה אליי מדממת מפניה"

אראל מרגלית בעימות מול המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"מעריך כי ראש הממשלה יידרש לעניין". ח"כ מרגלית/ראובן קסטרו

במשטרה אישרו כי חבר הכנסת נמצא במשרד היחידה, אולם לא ציינו את הסיבה לכך. הם מסרו כי הוא אינו חשוד ואינו נחקר באזהרה, וסירבו למסור פרטים נוספים.

הפרשה עוסקת בעניין רכש כלי שיט מגרמניה, ולפני חודשים אחדים הבהירו במשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בה. במרכז הבדיקה עמדו גם מיקי גנור, המתווך שייצג את המספנה הגרמנית "טינסקרופ" במשא ומתן לרכישת כלי השיט, וכן עורך דינו דוד שמרון.

ממפלגת הליכוד נמסר: "אין לנו כוונה להתערב בפריימריז של מפלגת העבודה ולכן לא נתייחס לספין המביך של מר מרגלית, שזימן את עצמו למשטרה במטרה אחת: להציל את מצבו הפוליטי. רכש הצוללות התבצע על פי כל הנהלים. מוטב שמרגלית יניח לרשויות החוק, שכבר הבהירו שראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בשום צורה ואופן בנושא, וימצא דרכים אחרות להישרדותו הפוליטית".

מרגלית הגיב בחשבון הטוויטר שלו לתגובת הליכוד והעיר כי היא "מצביעה על זלזול באנשי יאח"ה". עוד כתב מרגלית כי "מר נתניהו, המשטרה לא עובדת אצלי. אבל גם לא אצלך. תתקוף אותי לא את המשטרה".

צוללת אח"י רהב מגיעה מתקבלת בישראל מגרמניה. 17 בדצמבר 2015. דובר צה"ל
הצוללת אח"י רהב מגיעה מגרמניה לישראל, 2015/דובר צה"ל

במקביל להתמודדות במפלגת העבודה, מרגלית עוסק באינטנסיביות בפרשת הצוללות בחודשים האחרונים ואף נסע לגרמניה בניסיון למצוא חומרים בפרשה. בתחילת השנה העביר לידי חוקרי המשטרה דוח על הממצאים שגילה שקשורים לעסקת הספינות, שמציג את מבנה הבעלות המסועף של גורמים לבנונים ואיראנים בחברה המייצרת את ספינות הקרב והצוללות עבור ישראל וכן את שיטת השוחד בה נהגה חברת "טיסנקרופ" מול בכירים ישראלים בעסקאות עבר והחשד לשוחד בעסקה הנוכחית.

תיק 3000 מצטרף לשני תיקים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully