וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: לא נערער על ההחלטה לשחרור מוקדם של אהוד אולמרט

30.6.2017 / 0:15

בדיון בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות צמרת הפרקליטות, המליץ פרקליט המדינה שי ניצן לא לעתור לבית המשפט המחוזי בעקבות ההחלטה לקיצור שליש. אולמרט יצא לחופשי מכלא מעשיהו ביום ראשון בבוקר אחרי שריצה שנה וארבעה חודשים

צילום: יותם רונן עריכת וידאו: נועה לוי

פרקליטות המדינה החליטה אתמול (חמישי) שלא לערער על החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש ממאסרו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בדיון בלשכת היועץ המשפטי הממשלה אמש, בהשתתפות צמרת הפרקליטות, נלמדה החלטת הוועדה, המליץ פרקליט המדינה כי במכלול נסיבות העניין אין מקום לעתור לבית המשפט המחוזי נגד החלטת ועדת השחרורים. היועץ המשפטי לממשלה אימץ את ההמלצה, ובהתאם הוחלט לא להגיש עתירה. אולמרט יצא לחופשי מכלא מעשיהו ביום ראשון בבוקר אחרי שריצה שנה וארבעה חודשים מעונשו שנקצב ל-27 חודשים.

בעבר ביקש אולמרט חנינה מהנשיא ראובן ריבלין, אך היא נדחתה. עם זאת, הנשיא קבע בהחלטתו כי אם תתקבל בקשתו לשחרור מוקדם הוא ישקול בחיוב שלא להטיל עליו הגבלות של אסיר ברישיון כמו איסור יציאה מהארץ. ריבלין נימק זאת בטענה כי ראש הממשלה לשעבר שילם את חובו לחברה ובשל זכויותיו הרבות.

עד שריבלין יידרש להכריע בעניין יוטלו על אולמרט תנאים מגבילים, בהם התייצבות במשטרה אחת לשבועיים; השתתפות בתכנית השיקום ובמסגרת טיפולית ברשות לשיקום האסיר והתנדבות בעמותות "לקט ישראל" ו"עזרה למרפא" פעמיים בשבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
יוצא לחופשי: ועדת השחרורים ניכתה שליש מעונשו של אהוד אולמרט
אולמרט חש ברע בכלא - ופונה לבית חולים: "התלונן על כאבים במשך שבוע"
אחרי שבוע: אהוד אולמרט שוחרר מבית החולים

אולמרט נכנס לכלא. ספק 500
ישתחרר ביום ראשון מכלא מעשיהו. אולמרט/ספק 500

בהחלטת ועדת השחרורים, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין המסמכים המסווגים שהוציא מבין כותלי הכלא, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

במרכז הנימוקים של ועדת השחרורים בעניינו של אולמרט עומדת ביקורת על הפרקליטות ועל שירות בתי הסוהר, על התנהלותם סביב כתיבת הספר של אולמרט והבדיקה שנפתחה בעניינו. "לא מצאנו בחומר שהונח בפנינו כל הוראה לגבי הספר שניתנה לו על ידי גורם כלשהו עד נובמבר 2016. זאת ועוד, הגורמים הרלוונטיים לא היו מודעים לבעייתיות שמירת החומר המסווג בתא הכלא ולמיטב הבנתנו לא ניתנה לאסיר כל הוראה בעניין זה".

"גם אם נקבל את עמדת הפרקליטות, ברור לנו כי מאות דפי הספר יצאו מהכלא וחזרו לידי האסיר בגלוי בידיעת שב"ס ובלי שגורם כלשהו ניסה למנוע התנהלות זו עד ל-17 במאי. אין צורך להכביר מילים על כך שרשויות הכלא יכלו בנקל להפסיק את הוצאת החומר מהכלא אילו רק רצו. נאמר בזהירות המתחייבת כי אם היה מחדל באכיפת ההוראה, אין לגלגלו לפתחו של האסיר בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שב"ס העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה, והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחלה לפתוח בבדיקה. הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בוועדה, אולם קיבלה רק דחייה של שבוע. ביום חמישי לאחר הפשיטה, שקיבלה אישור מיוחד מפרקליט המדינה, ניסתה שוב, אולם בקשתה נדחתה על ידי יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס רחל גולדברג.

במקביל להחלטת ועדת השחרורים, החליט אתמול בבוקר בית המשפט שלא להשיב לפי שעה להוצאת ידיעות אחרונות את החומרים הקשורים לספר שהוחרמו בפשיטה על משרדי ההוצאה.

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully