וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוף ישות דאעש": הכוחות העיראקיים כבשו את המסגד ההיסטורי במוסול

29.6.2017 / 18:00

שלוש שנים אחרי שאל-בגדאדי הכריז על הקמת החליפות ממסגד א-נורי העתיק, הכוחות המקומיים כבשו את המתחם שהוחרב בידי הארגון. ראש הממשלה הכריז על סוף "מדינת השקר" של דאעש: "נרדוף אותם בכל מקום"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות הביטחון של עיראק השתלטו היום (חמישי) על מתחם מסגד א-נורי ההיסטורי בעיר העתיקה של מוסול, שפוצץ בשבוע שעבר על ידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). דובר הצבא אמר לטלוויזיה הממלכתית לאחר מכן כי זו "סופה של הישות הבדיונית של דאעש", שלוש שנים אחרי שמנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי הכריז על הקמת חליפות מתוך המסגד.

"מדינת השקר של דאעש נפלה", הכריז ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי, כמה שעות לאחר כיבוש המתחם. הוא הבטיח לרדוף אחרי לוחמי הארגון "להרוג אותם ולתפוס אותם, עד האחרון שבהם".

לקריאה נוספת על הקרב במוסול
למדינה האסלאמית אין בית ומנהיג - מה שהופך את דאעש למסוכן יותר
עיד אל-פיטר ראשון במוסול ללא דאעש: "חג שמח, נפטרנו מהחולדות"

הריסות מסגד א-נורי בעיר העתיקה של מוסול, עיראק, 27 ביוני 2017. רויטרס
הסמל של דאעש נפל. הריסות המסגד/רויטרס

גנרל עבד אל-וואהב א-סעדי אמר כי כוחות מיוחדים נכנסו למתחם והשתלטו על הרחובות הסמוכים, אחרי מתקפה שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות. מוקדם יותר הזהיר גנרל אחר כי צוותי הנדסה יידרשו לטהר את האזור ממטענים ששכל הנראה הוטמנו על ידי לוחמי דאעש.

הכוחות העיראקיים קרובים לכיבוש השכונה האחרונה במוסול שנמצאת בשליטת דאעש, אחרי מערכה ארוכה שנמשכת יותר משמונה חודשים. הקרבות צפויים להימשך בימים הקרובים, כשדאעש עוד מחזיק בכמה שכונות בודדות באזור הסבוך בסמטאות.

אחרי הלחימה הארוכה, לוחמי דאעש שולטים עתה בפחות מ-2 קמ"ר בעיר, אך ההישגים הטריטוריאליים הגיעו במחיר כבד. "יש מאות גופות תחת ההריסות", אמר קצין בכוחות המיוחדים דהיה ת'מיר. לדבריו, כל הגופות לאורך נתיב ההתקדמות של הכוחות הן של לוחמי דאעש.

גנרל סמי אל-ערידי, גם הוא חלק מהכוחות המיוחדים, הודה כי גם אזרחים נהרגו בתקיפות האוויריות ובירי הארטילרי על העיר העתיקה במוסול. "ודאי שיש נזק משני, ככה זה תמיד במלחמה", אמר. "הבתים ישנים מאוד, כך שההפצצות גורמות להם להתמוטט לחלוטין".

(עדכון ראשון: 12:50)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כלי רכב אמריקני במערב מוסול, עיראק, 28 ביוני 2017. רויטרס
לקראת הכרעת המערכה. כלי רכב אמריקני במוסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully