וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של אולמרט: "מקווה שיוכל לצאת הביתה ביום ראשון"

זמן קצר לאחר הודעת ועדת השחרורים על שחרורו של ראש הממשלה לשעבר מהכלא, בירכו מקורביו על ההחלטה. הפרקליטות תעדכן אם בכוונתה להגיש בקשה לעיכוב השחרור, המתוכנן ליום ראשון הקרוב. העיתונאי דן מרגלית: "מאחל לו לחזור לדרך הישר בתוספת 'והצנע לכת'"

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
יוצא לחופשי. אהוד אולמרט עם כניסתו לכלא/ראובן קסטרו

ירמי אולמרט, אחיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בירך הבוקר (חמישי) על החלטת ועדת השחרורים לנכות שלישי ממאסרו. בריאיון לגלי צה"ל אמר אולמרט: "אני שמח על ההחלטה, הייתי מתאכזב אם הייתה אחרת. אני מקווה שלא יהיה עליה ערעור, ושביום ראשון יוכל לצאת לביתו. דיברתי איתו בפעם האחרונה במוצאי השבת, כשהיה בבית החולים. דיברנו כפי שאנחנו מדברים בכל החודשים שעברו, קיווינו להחלטה שהתקבלה".

הפרקליטות, שהביעה התנגדות לשחרור, צפויה להודיע עד שעות אחר הצהריים אם תבקש לעכב את השחרור, המתוכנן ליום ראשון הקרוב. הוועדה ניכתה שליש מעונשו של אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד והחל לרצות את מאסרו בפברואר 2016. ההחלטה התקבלה על רקע הבדיקה בגין הוצאת המסמכים המסווגים של אולמרט להוצאת הספרים "ידיעות אחרונות", ואשפוזו של אולמרט בשבוע שעבר.

העיתונאי דן מרגלית, שהיה בעבר חברו הקרוב של אולמרט, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה להחלטה: "מאחל לאולמרט שסר מדרך הישר לחזור אליה בתוספת 'והצנע לכת', ותודה ללישנסקי ובורובסקי, ואחר כך למזוז ולדור בן ארי והשופטים שפעלו למען הצדק".

השר לשעבר עמיר פרץ, שכיהן כשר הביטחון בממשלת אולמרט, הודיע כי הוא מברך על ההחלטה, "ומביע תקווה שגם הפרקליטות תכבד את ההחלטה, כך שיתאפשר לאולמרט להחלים ולחזור לאיתנו בחיק המשפחה". השר להגנת הסביבה זאב אלקין מסר כי "אולמרט שילם את חובו לחברה וכל אחד אחר במקומו היה משוחרר מזמן. רצון הפרקליטות לערער ולעכב את השחרור מיידית בלי שאפילו למדו לעומק את ההחלטה נראה כמו רדיפה אישית של איש שתרם תרומה גדולה למדינת ישראל".

מקורבו ויועץ התקשורת לשעבר של אולמרט אמיר דן בירך גם כן על ההחלטה: "סוף סוף קצת אנושיות וחמלה. אנו שמחים מאוד ומקווים שייתנו לאהוד לבוא הביתה ושיעזבו אותו במנוחה, זה כל מה שהוא רוצה. אם תהיה בקשת עיכוב ביצוע זו בקשה אכזרית מאוד שאין לה מקום במדינה מתוקנת ואוי לכולנו אם תגיש בקשה שכזו". השר לשעבר רוני בר און מסר: "אני שמח על ההחלטה, זו הקלה גדולה"

עוד בנושא:
צפו בשידור החי: ועדת השחרורים קיצרה את עונשו של אהוד אולמרט
אחרי שבוע: אהוד אולמרט שוחרר מבית החולים
לא תמונת אולמרט מביה"ח תשכנע את ועדת השחרורים – אלא זו הכוללת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד שני אילוז, מצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אמרה בכניסה לדיון: "אם ועדת השחרורים תחליט לשחרר את אולמרט, אז שהפרקליטות תעשה עם עצמה בדק בית ולא תערער על ההחלטה". היא הוסיפה כי "אולמרט לא אהב את התמונות שהופצו, זה לא בא מאיתנו. ביקרנו אותו לאחר מכן, זה הופץ על ידי צוות בית החולים". עו"ד אלי זוהר, המייצג את אולמרט, אמר הבוקר לפני הדיון בוועדת השחרורים: "אני מאוד מקווה שהתוצאה תהיה כפי שייחלנו לה. אולמרט יצא מבית החולים ויהיה היום בדיון, ונאחל לו בהצלחה". על השאלה אם הוא חש שאולמרט נרדף על ידי הפרקליטות, ענה זוהר: "יום יבוא ונחלוק תחושות".

במהלך אשפוזו בבית החולים שיבא שבתל השומר, נשמעו בשבוע האחרון קריאות רבות מפי חברי כנסת ושרים לשחרר את אולמרט מהכלא. זאת, לאחר הדלפת תמונה לרשתות החברתיות בה נראה רזה וכחוש, שהוא לבוש בבגדי מטופל וסועד בחדר האוכל של המחלקה הקרדיולוגית שבה הוא שוהה.

שר האוצר משה כחלון אמר כי "כמו כל עם ישראל ראיתי את התמונה של אולמרט בבית החולים והזדעזעתי.
אולמרט נשפט וריצה את עונשו כחוק ואין לבזותו או להשפילו מעבר לכך. ‏אין חולק על החלטותיו האמיצות ותרומתו רבת השנים למען ביטחון ישראל. הגיע הזמן לשחרר אותו הביתה למשפחתו". שר החינוך נפתלי בנט אמר גם הוא דברים דומים: "אסור להפוך את אולמרט לאדם שפגע בביטחון המדינה, מכיוון שיש לו "זכויות גדולות בביטחון ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אהוד אולמרט מבלה בחנות צומת ספרים בירושלים בזמן החופשה שלו מן הכלא. נועם מושקוביץ
"הגיע הזמן לשחרר אותו הביתה". אולמרט בזמן חופשה מהכלא, יולי 2016/נועם מושקוביץ

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שב"ס העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה, והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחלה לפתוח בבדיקה. הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בוועדה, אולם קיבלה רק דחייה של שבוע. ביום חמישי לאחר הפשיטה, שקיבלה אישור מיוחד מפרקליט המדינה, ניסתה שוב, אולם בקשתה נדחתה על ידי יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס רחל גולדברג.

בעבר ביקש אולמרט חנינה מהנשיא ראובן ריבלין, אך היא נדחתה. עם זאת, הנשיא קבע בהחלטתו כי אם תתקבל בקשתו לשחרור מוקדם הוא ישקול בחיוב שלא להטיל עליו הגבלות של אסיר ברישיון כמו איסור יציאה מהארץ. ריבלין נימק זאת בטענה כי ראש הממשלה לשעבר שילם את חובו לחברה ובשל זכויותיו הרבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שהפרקליטות תעשה עם עצמה בדק בית". עו"ד זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully