וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה לרפובליקנים: נדחתה ההצבעה בסנאט על רפורמת הבריאות

28.6.2017 / 0:12

במפלגה הכריזו כי ההצבעה על התכנית שנועדה להחליף את "אובמה קר" תיערך לפני הפגרה, אולם בעקבות התנגדות סנאטורים רפובליקנים, הוחלט על דחייה. טראמפ: "קרובים להשיג רוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ההצבעה בסנאט האמריקני על רפורמת הבריאות המתוקנת שאמורה להחליף את ביטוח הבריאות הממלכתי שהושק בתקופתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נדחתה אמש (שלישי) למועד לא ידוע. הנהגת המפלגה הרפובליקנית בסנאט הודיעה בעבר כי ההצבעה על הרפורמה שנועדה להחליף את "אובמה קר" תיערך לפני יציאת המחוקקים לפגרה בתחילת יולי, אולם לאחר שהתברר כי כמה רפובליקנים יתנגדו לה, הוחלט על הדחייה.

במקביל, הנשיא דונלד טראמפ, שאחת מהבטחות הקמפיין המרכזיות שלו הייתה ביטול "אובמה קר" והחלפת התכנית באחרת, זימן את כל הסנאטורים הרפובליקנים לפגישה בהולה, על מנת לדון ברפורמת הבריאות. בפתח הפגישה אמר טראמפ כי "ביטוח הבריאות קורס ואנחנו מנסים לטפל בזה. אנחנו נדבר, נראה מה אפשר לעשות". הנשיא הוסיף כי "אנחנו מאוד קרובים להשגת רוב אבל לטובת העם חובה להחליף את אובמה-קר. אם נגרום לזה לקרות זה יהיה נהדר. אם לא נצליח, לא נאהב את זה. אבל אני חושב שיש לנו הזדמנות לעשות משהו למען העם האמריקני".

עוד בוואלה! NEWS:
הישג לטראמפ: העליון ביטל את רוב המגבלות על צו ההגירה
שבר מסורת - ולא את הצום: טראמפ ביטל את ארוחת סוף הרמדאן השנתית
דיווח: קושנר קיבל 275 מיליון דולר מבנק החשוד בהלבנת הון לרוסיה

טראמפ בפגישה עם סנאטורים רפובליקנים בבית הלבן. רויטרס, רויטרס
"זו תהיה רפורמה נהדרת". טראמפ בפגישה עם סנאטורים בבית הלבן, אתמול/רויטרס, רויטרס

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר מוקדם יותר כי "הנשיא רוצה להקשיב לסנאטורים בפגישה היום. אנחנו מצפים לשמוע מה על ליבם ומה צריך לעשות כדי לבטל ולהחליף את 'אובמה קר'". הוא נשאל אם טראמפ כועס, והשיב: "הנשיא רוצה שזה ייעשה, אבל הוא גם רוצה שזה ייעשה כמו שצריך".

הביקורת העיקרית בציבור האמריקאי על "אובמה קר" היא כי תשלומי הפרמיות ממשיכים לעלות מדי שנה, באופן שמכביד על מעמד הביניים, וההנהגה הרפובליקנית ביקשה להחליפה בתכנית אחרת שתהיה רשומה על שמה של המפלגה – ותתקן את הבעיות הקיימות במערכת הנוכחית. היה זה גם אחד מהמהלכים הראשונים שניסה טראמפ לקדם בבית הנבחרים.

בסופו של דבר, לאחר דחיות רבות, אושר בחודש שעבר בבית הנבחרים נוסח מסוים של ההצעה. אלא שהנשיא עצמו הודה בשיחות סגורות כי "להצעה חסר לב", והוא אף כינה אותה "מרושעת". מאז, עברה ההצעה לאישור הסנאט ושם נתקעה שוב.

בשבוע שעבר, לאחר שבועות ארוכים של דממה מצד הנהגת המפלגה, הוצג סוף כל סוף הנוסח המתוקן של החוק, והנשיא אף פרסם הודעות תמיכה בה בטוויטר. טראמפ הוסיף ואמר למצלמות כי אין לו ספק שלאחר משא ומתן קצר, "זו תהיה רפורמה נהדרת".

עוד באותו נושא

"שמרני מדי" או "הכי ליברלי אי פעם"? טראמפ במאבק על חוק הבריאות

לכתבה המלאה
מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל, יולי 2012. J. Scott Applewhite, AP
"אנחנו עובדים על השגת רוב". מקונל/AP, J. Scott Applewhite

עם זאת, דווקא בתוך מפלגתו שלו, קמו לא פחות משבעה סנאטורים מתנגדים, חלקם הצטרפו הערב למחאה. הרפובליקנים מחזיקים ברוב של 52 נציגים מתוך מאה בסנאט, ולכן הם יכולים להרשות לעצמם לאבד לכל היותר שני קולות, באופן שייצור שוויון. במצב שכזה, סגן הנשיא מייק פנס יטיל הצבעה שוברת שוויון.

כעת, הצבעה על רפורמת הבריאות צפויה להסתיים בכישלון לרפובליקנים. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל הבהיר כי "נמשיך את הדיונים על חילוקי הדעות שיש בינינו. לא תהיה הצבעה השבוע, אבל אנחנו עובדים על השגת רוב של 50 תומכים".

מנהיג המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר, מסר הערב כי "החוק שלהם נועד לעזור לעשירים, ואנחנו מנסים לעזור למשפחות. אנחנו לא נחים על זרי הדפנה, לא חשים פה הישג, ואנחנו יודעים שהקרב לא נגמר". לדבריו, "לא משנה איך החוק ישתנה, העם האמריקני לא רוצה קיצוץ חד בסיוע הרפואי. חשבו על האמריקני הממוצע שצריך בריאות טובה".

הנשיא לשעבר אובמה קיבל 3 מיליון דולרים עבור הרצאה באיטליה. רויטרס
22 מיליון אמריקנים יאבדו את הביטוח אם "אובמה קר" יוחלף. הנשיא לשעבר אובמה/רויטרס

שלשום פרסם משרד התקציב בסנאט הערכה לפיה בהתאם להצעה החדשה, 22 מיליון אמריקנים יאבדו את הכיסוי הביטוחי שלהם עד לשנת 2026, דבר שהוציא עוד יותר את הרוח מהמפרשים של הנציגים במפלגה. עוד הוערך כי ההוצאה הפדרלית על סבסוד ביטוחים תפחת ב-321 מיליארד דולר בתקופה הזו.

ההתנגדות לרפורמת הבריאות בתוך המפלגה מאחדת הן את האגף השמרני והן את האגף המרכזי; מצד אחד, סנאטורים הסבורים כי עדיין מדובר בהוצאה ממשלתית גבוהה מדי, באופן שלא עולה בקנה אחד עם ההשקפה הכלכלית של המפלגה, ומן הצד השני, קבוצה אחרת של סנאטורים שנאלצו להתמודד עם הפגנות במדינות הבית שלהם נגד הכוונה להפחית את גובה הסבסוד הממשלתי בביטוח החדש.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully