וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבר מסורת - ולא את הצום: טראמפ ביטל את ארוחת סוף הרמדאן השנתית

אחרי כ-20 שנה, בבית הלבן לא ציינו את העיד אל-פיטר, על אף בקשת מחלקת המדינה להמשיך במנהג שהחל בתקופת ממשל קלינטון. במקום זאת, מסר הנשיא הצהרה: "מחויבים לערכי החמלה והרחמים. עיד מובראכ"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שבר מסורת של כמעט 20 שנה אחרי שלא אירח את סעודת העיד אל-פיטר המסורתית המציינת את סוף חודש הרמדאן המוסלמי. האירוע התקיים בבית הלבן מאז ממשלו של ביל קלינטון, אך הממשל הנוכחי סירב לכך.

שר החוץ רקס טילרסון דחה את ההמלצה, שהוגשה לו מהמשרד האחראי על דת ויחסים בינלאומיים במחלקת המדינה, לקיים גם השנה את האירוע. במקום זאת, הוא וטראמפ מסרו הצהרות לרגל החג. הממשל והנשיא עצמו הואשמו במהלך קמפיין הבחירות וגם אחריו בעמדות אנטי-מוסלמיות, בין היתר בשל צו ההגירה שעדיין נידון בבתי המשפט. גם את ארוחת ליל הסדר המסורתית לא ציין הממשל השנה.

קבלת פנים לנשיא טראמפ בארמון המלך, ריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
הסתפק בצהרה. טראמפ ומלך סעודיה סלמאן בחודש שעבר/רויטרס

"בשם העם האמריקני, מלניה ואני שולחים איחולים חמים לכל המוסלמים בזמן חגיגות העיד אל-פיטר", מסר טראמפ. "מוסלמים בארצות הברית הצטרפו לאלו ברחבי העולם במהלך החודש הקדוש של הרמדאן כדי להתמקד באמונה ובצדקה. כיום, כשהם מציינים את העיד עם משפחותיהם וחבריהם, הם ממשיכים במסורת של סיוע לשכנים ולאנשים מכל השכבות".

עוד אמר נשיא ארצות הברית: "במהלך החג הזה, אנחנו זוכרים את החשיבות שברחמים, בחמלה וברצון הטוב. יחד עם המוסלמים ברחבי העולם, ארצות הברית מחדשת את מחויבותה לכבד את הערכים הללו. עיד מובראכ". טילרסון אמר בהצהרה קצרה שמסר: "מאחל את הטוב ביותר למוסלמים החוגגים את עיד אל-פיטר".

כפי הידוע, ארוחת האפטאר הראשונה בבית הלבן הייתה כבר ב-1805, אז אירח הנשיא תומאס ג'פרסון שליח מתוניסיה. המסורת חודשה בידי הילרי קלינטון ב-1996, ומאז הגיעו אל הארוחה מנהיגים מוסלמים בכירים, כמו גם דיפלומטים וחברי קונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully