וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג מבצעי לפיקוד העורף: התרעה מפני רקטות ששוגרו לשטח פתוח

27.6.2017 / 17:11

בשורה לכוחות הצבא: מערכות טכנולוגיות הצליחו לגלות רקטות ששוגרו לעבר שטחים פתוחים ובתנאי שטח מורכבים. השיפור ימנע הישנות מקרים כמו מותם של חיילים בשטחי כינוס במהלך מבצע "צוק איתן"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: רקטות נפלו בשטח פתוח בדרום, בחודש פברואר)

פיקוד העורף רשם אמש (שלישי), סמוך לשעה שבה דווח על ירי שלוש רקטות לעבר הנגב המערבי, הצלחה מבצעית בתחום זה, שהוגדרה על ידי גורמי צבא כבשורה של ממש לכוחות המבצעיים בשטח. המערכות הטכנולוגיות החדשות הצליחו לגלות רקטות ששוגרו לעבר שטחים פתוחים ובתנאי שטח מורכבים, ולהתריע מפניהן.

גורם צבאי הסביר כי מדובר בהתפתחות חשובה של המערכת, שעשויה לסייע בהתרעה מפני נפילת רקטות או פצצות מרגמה בשטחי כינוס עבור לוחמים בשטח, בטווח ובתנאי שטח מורכבים, ובכך לשפר את רמת המיגון שלהם, בשונה מאירועי מבצע "צוק איתן", אז נפלו פצצת מרגמה בשטחי כינוס של הלוחמים.

עוד בוואלה! NEWS:
עקב זליגות הירי: צה"ל הכריז על שטח צבאי סגור בשני אזורים ברמת הגולן
"הישג פורץ דרך": פרס ביטחון ישראל הוענק למפתחי טיל "חץ 3"
11 שנים לחטיפת שליט: החטיפה הבאה תלויה בהחלטה של חמאס

איתור מקום נפילת הרקטה מאתמול בערב 27 ביוני 2017. אריאל זהבי, מערכת וואלה! NEWS
שיפור בכלל המערכות בשנה האחרונה. הרקטה שנחתה אתמול בנגב המערבי/מערכת וואלה! NEWS, אריאל זהבי

בשנה האחרונה שיפרו בצה"ל את מערכות הגילוי להתרעה מפני רקטות וטילים בנגב המערבי בפרט וברחבי הארץ בכלל. הפרויקטים השונים של פיקוד העורף, חיל האוויר ואגף התקשוב נועדו להאריך את משך ההתרעה לציבור, ולדייק את הגילוי, ולפיכך לצמצם את האזורים בהם מופעלת צפירה, כך שבמקומות שהם לא צפויה נפילת רקטות ימשיכו האזרחים בשגרה.

במהלך מבצע "צוק איתן" חמישה חיילים נהרגו ו-15 נוספים נפצעו לאחר שפצצת מרגמה נפלה בשטח כינוס. במקרה נוסף, ארבעה לוחמים של חטיבה 7 נהרגו בשטח כינוס, לאחר שנפלה במקום פצצת מרגמה. בעקבות התקריות, הוחלט אז להרחיק שטחי כינוס מקו הגבול ולצמצם את היקף הכוחות שנמצאים בשטחי הכינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully