וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: זיהינו פעילות חשודה בבסיס הסורי שממנו יצאה המתקפה הכימית

משרד ההגנה של ארה"ב מסר כי זוהתה פעילות של כלי טיס מסוים בהאנגר מסוים בבסיס א-שעריאת, שקשורים לשימוש בנשק כימי. זאת אחרי האזהרה של הבית הלבן כי יהיו השלכות חמורות למתקפה נוספת של אסד. ברוסיה ובסוריה דחו את הטענות

צילום: ניב אהרונסון

ארצות הברית זיהתה פעילות שלפי החשד מצביעה על הכנות של סוריה למתקפה כימית נוספת בבסיס א-שעריאת, שממנו יצאה המתקפה באפריל - כך מסר היום (שלישי) דובר הפנטגון. זאת לאחר האזהרה שהעביר הלילה הבית הלבן לבשאר אסד מפני מתקפה שכזו, שתוביל "להשלכות חמורות".

"הפעילות קשורה לכלי טיס מסוים ולהאנגר מסוים, ששניהם קשורים לשימוש בנשק כימי", מסר הדובר ג'ף דייוויס. הבסיס, ששוכן במחוז חומס, הותקף בידי ארצות הברית אחרי המתקפה הקודמת.

ההודעה של הפנטגון מגיעה לאחר דיווח בבאזפיד, שלפיו הבית הלבן לא חלק את המידע עמו או עם מחלקת המדינה בטרם פרסם את ההצהרה. בבית הלבן דחו את הדיווח, וטענו כי כל הסוכניות הרלוונטיות עודכנו בכך.

ברוסיה ובסוריה דחו את הטענות של וושינגטון. בקרמלין גינו את האיומים ואמרו כי הם "בלתי מתקבלים על הדעת". עלי חיידר, השר לפיוס לאומי בממשל סוריה, הכחיש כי ממשלתו מתכננת מתקפה שכזו ואמר כי זו הכנה לקראת "קרב דיפלומטי" נגד סוריה באו"ם.

לקריאה נוספת בנושא
צבא סוריה מאיים: "יהיו השלכות חמורות למתקפה ישראלית נוספת"
שיחה בין טראמפ לאסד וסיפור כיסוי: הערוץ החשאי לשחרור שבוי אמריקני

ההפצה הכימית בבית החולים בסוריה 4 באפריל 2017. רויטרס
זיהו פעילות חשודה. נפגעים מהמתקפה הכימית באידליב, אפריל/רויטרס

טראמפ טרם התייחס לנושא, אף שצייץ בחשבון הטוויטר שלו מעט לאחר הוצאת ההודעה מהבית הלבן. עם זאת, בציוצו התייחס לדיווח הנוגע לקודמו בתפקיד, ברק אובמה, ולא לחדשות האחרונות לגבי סוריה. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי צייצה כי "האחריות על מתקפות נוספות על העם הסורי תוטל על אסד, אך גם על רוסיה ואיראן שתומכים בו בהרג עמו".

לפי המודיעין שנאסף בארצות הברית, קציני המודיעין זיהו בתקופה האחרונה כמה אתרים שבהם אחסן משטר אסד נשק כימי שיוצר ככל הנראה לאחרונה. הנשק הוחבא באתרים שנמצאו כדי להתחמק מפקחי האו"ם במדינה, הבהיר גורם המעורה בפרטי הדוח המודיעיני.

לפי גורם רשמי שצוטט ברויטרס, אזהרת הבית הלבן לאסד מבוססת על מידע חדש שזיהה "פעילות לא רגילה" באתרים החשודים באחסון נשק כימי. פעילויות אלה, כך עולה מהמידע המודיעיני, עשויות להעיד על הכנות למתקפה כימית. למרות שהמידע לא נחשב בלעדי לארצות הברית, ממשל טראמפ החליט לפרסם את ההצהרה במהירות לציבור על מנת להזהיר את דמשק לגבי השלכותיה של תקיפה כימית נוספת.

(עדכון ראשון: 10:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully