וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' מאוניברסיטת חיפה ליהודי התפוצות: "עצרו תרומות לישראל"

26.6.2017 / 13:20

פרופ' גור אלרואי, דיקן הפקולטה למדעי הרוח, קרא בפייסבוק שלו ליהודים פרוגרסיביים להפסיק להעביר כספים ליוזמות ממשלתיות בעקבות הקפאת מתווה הכותל ואישור חוק הגיור. "לשים סוף להתנהלות המביכה של ממשלת ישראל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פרופ' גור אלרואי, דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת חיפה, קורא לעצור את התרומות לישראל בעקבות הקפאת מתווה הכותל ואישור הצעת חוק הגיור. בעמוד הפייסבוק שלו הוא פרסם היום (שני) פוסט המפציר ביהודים פרוגרסיביים בתפוצות להפסיק להעביר כסף ליוזמות ממשלתיות בישראל.

"ממשלת ישראל נכנעה ללחץ המפלגות האורתודוקסיות והחליטה להקפיא את המתווה ולהותיר את סוגיית הגיור בידי החרדים. הצהרותיהם של השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן נגד היהדות הפרוגרסיבית מזעזעות ואין להן מקום בשיח הציבורי בישראל או בחו"ל", כתב.

"הגיע הזמן, אחיי היקרים, ראשי היהדות הפרוגרסיבית, לשים סוף להתנהלות המביכה של ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו ולפעול נגדה. גינוי ציבורי לא מספיק, וגם לא ראיונות עם כלי התקשורת. הדרך היחידה לשנות את המציאות היא להקפיא את התרומות לישראל, לעודד ולתמוך במפלגות הישראליות שמבטיחות פלורליזם דתי".

לקריאה נוספת:
הקפאת מתווה הכותל: ארגונים יהודיים ביטלו פגישות עם נתניהו
דוח שיוצג לשרים: ביטול מתווה הכותל עלול להוביל לשבר עם יהודי ארה"ב
הישג לחרדים: חוק הגיור אושר בוועדת שרים לחקיקה; מתווה הכותל הוקפא

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
"יוביל לקרע". נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

בשיחה עם וואלה! NEWS מארצות הברית, שם הוא עורך סיור עם הסטודנטים ונפגש עם מנהיגים יהודיים, הסביר פרופ' אלרואי את קריאתו. "פעם אחר פעם אנחנו שומעים מהם שהנושא הרגיש ביותר מבחינתם זה דת ומדינה", סיפר. "הם הביעו בשבוע האחרון חשש גדול שזה יוביל לקרע בין יהדות ארצות הברית לישראל המסוכן לישראל וליהודי התפוצות".

לדבריו, "מתקבלות פה החלטות שלא לוקחות את העם היהודי בחשבון, ובשאלות הרות גורל כאלה צריכים לקחת אותם בחשבון. ההחלטה האחרונה היא חציית הרובריקון והקריאה שלי היא להפסיק את הצביעות שמצד אחד הם תורמים סכומי עתק, ומהצד האחר, ישראל נותנת להם סטירה".

אתמול בצהריים החליטה הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שאושר לפני כשנה וחצי בעקבות דרישת ראשי המפלגות החרדיות. עם זאת, העבודות ברחבת הכותל הדרומי יימשכו. מתווה הכותל היה אמור לאפשר את שיפוץ רחבת התפילה השלישית בכותל המערבי במטרה שזו תפעל במתכונת שוויונית ופלורליסטית לטובת הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל. בנוסף לכך, המתווה היה אמור להעניק הכרה מסוימת בזרמים אלה.

חוק הגיור, שאושר אתמול בוועדת השרים, עוקף את החלטת בג"ץ שהתקבלה לפני כשנה, אז קבעו השופטים כי על המדינה להכיר בגיורים פרטיים בזרם האורתודוקסי. הצעת החוק נועדה למנוע גם מצב של הכרה עתידית בגיורי רפורמים וקונסרבטיבים שעתרו על כך לבג"ץ. שר הביטחון שהודיע כי מפלגתו תתנגד להצעה נעדר מדיון שהתקיים על ההצעה בישיבת ראשי הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully