וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח מביקור טראמפ? שרי הממשלה חויבו להגיע לנחיתת ראש ממשלת הודו

25.6.2017 / 23:15

אחרי שנתניהו זעם כשגילה שחלק מהשרים אינם מתכוונים להגיע לטקס קבלת הפנים של נשיא ארה"ב בנתב"ג, הפעם הונחו כל השרים וסגני השרים לשריין מבעוד מועד את השתתפותם בטקס קבלתו של מודי בתחילת החודש הבא. "מדובר בביקור היסטורי"

(בווידאו: נתניהו נועד עם ראש ממשלת הודו, דצמבר 2014)

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן פנה הערב (ראשון) לכל השרים וסגני השרים בממשלה, וביקש מהם לשריין מבעוד מועד ביומניהם את השתתפותם בטקס קבלת הפנים שייערך בנמל התעופה בן גוריון לכבודו של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. מודי יגיע בתחילת יולי לביקור היסטורי בישראל. "כל שרי הממשלה וסגני השרים מתבקשים על ידי ראש הממשלה להגיע לקבלת הפנים", כתב ברוורמן בפניה שהועברה לשרים כשבוע וחצי לפני נחיתתו של מודי בישראל.

בחודש שעבר, יממה לפני נחיתתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל, זעם ראש הממשלה בנימין נתניהו כשגילה שחלק מהשרים בממשלה אינם מתכוונים להגיע לטקס קבלת הפנים שלו בנתב"ג. בתגובה, פיזר את ישיבת ראשי הקואליציה לאחר שנודע לו כי השרים משה כחלון, מירי רגב ויריב לוין הודיעו על היעדרותם.

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל במסר לאיראן: "לא נסבול הקמה של מפעלי נשק לחיזבאללה"
בוליווד בדרך לישראל: הממשלה תאשר צעדים לחיזוק היחסים עם הודו
הקונסוליה הישראלית בניו יורק חגגה רמדאן: "שמים את המחלוקות בצד"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ומודי, נובמבר 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
נשיא המדינה ראובן ריבלין עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, ניו דלהי. נובמבר 2016. רויטרס
מודי וריבלין בביקור הנשיא בהודו, נובמבר 2016/רויטרס

בתכנון המקורי של קבלת הפנים לטראמפ, לא היו אמורות להיערך לחיצות הידיים המסורתיות עם סגל א' ושרי הממשלה, ורבים מהשרים התרעמו על כך שהם נדרשים להגיע ולהיות "ניצבים" עבור ראש הממשלה. מזכיר הממשלה פנה אז יממה לפני לשרים, ובסופו של דבר – כולם הגיעו לטקס, פרט לכחלון, אריה דרעי ואורי אריאל. בנוסף, ברגע האחרון, לבקשת ישראל, הבית הלבן הסכים לכלול את טקס לחיצות הידיים המסורתי עם הנוכחים המכובדים. כך אגב, אירעה התקרית המביכה עם ח"כ אורן חזן, שהסתנן לשורת המכובדים ואילץ את הנשיא טראמפ לצלם אתו סלפי.

בישראל נערכים בהתרגשות גדולה לקראת הגעתו של מודי, שיהיה ראש הממשלה הראשון מהודו שמבקר בישראל, לרגל ציון 25 שנות יחסים דיפלומטיים. "זהו ביקור היסטורי בישראל", נתניהו אמר היום בפתח ישיבת הממשלה, שבה אושרה הצעת החלטה לחיזוק היחסים. ההחלטה כוללת את העמקת קשרי הייבוא והייצוא ושיתוף הפעולה בתחומי מים וחקלאות, אקדמיה ותרבות. הוחלט אף לקדם הפקה וצילום של סרט "בוליווד" של תעשיית הקולנוע ההודית בישראל בארבע השנים הקרובות.

"ב-70 שנות קיומה של המדינה לא ביקר בה אף פעם ראש ממשלה של הודו, וזה עוד ביטוי לעוצמתה הצבאית, הכלכלית והמדינית של מדינת ישראל", הוסיף נתניהו. "זהו צעד מאוד משמעותי לחיזוק היחסים בין המדינות. הודו היא מדינת ענק של מיליארד ורבע בני אדם, היא אחת הכלכלות הגדולות וכמובן הצומחות בעולם, והקשרים בין ישראל לבין הודו נמצאים בעלייה מתמדת".

נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. ראובן קסטרו
קבלת הפנים של טראמפ בישראל/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully