וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליווד בדרך לישראל: הממשלה תאשר צעדים לחיזוק היחסים עם הודו

25.6.2017 / 10:46

לקראת ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו מודי בשבוע הבא, תעלה לדיון בישיבת הממשלה שורת החלטות לחיזוק הקשרים הכלכליים עם ניו דלהי - ובהן הפקת סרט של תעשיית הקולנוע ההודית בישראל

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: ישיבת הממשלה, מוקדם יותר החודש)

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) שורת החלטות לחיזוק היחסים בין ישראל להודו, לקראת ביקור ראש הממשלה נרנדרה מודי בארץ בשבוע הבא. הביקור יהיה הפעם הראשונה שבה ראש ממשלת הודו מגיע לישראל, לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

ההחלטה כוללת את הרחבת הייצוא הישראלי להודו, עידוד ההשקעות והתיירות בישראל, העמקת שיתופי הפעולה בתחומי המים והחקלאות ופיתוח קשרים אקדמיים ותרבותיים – כשבין היתר, יצולם בישראל תוך ארבע שנים סרט של תעשיית הקולנוע ההודית, "בוליווד". בנוסף, תוקם קרן משותפת לעידוד תאגידים ישראלים והודים בהיקף של 140 מיליון שקל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "היחסים בין ישראל והודו מתחזקים בשנים האחרונות באופן חסר תקדים. כלכלת הודו היא אחת הכלכלות הגדולות והצומחות ביותר בעולם. יש לנו אתגרים דומים במישורים רבים. הביקור של ראש ממשלת הודו מודי מהווה צעד משמעותי נוסף בהידוק העבודה המשותפת, ובחיזוק השותפות האסטרטגית בין המדינות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפריז. נובמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ביקור היסטורי. ראשי הממשלות מודי ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הגעתו של מודי נחשבת בירושלים לנקודת שיא בהתקרבות והתחממות היחסים בין שתי המדינות מאז עלייתו לשלטון ב-2014. בשלוש השנים האחרונות, במסגרת התחממות היחסים בין ירושלים וניו דלהי, חל שינוי באופן הצבעתה של הודו בהצבעות הנוגעת לישראל באו"ם ופורומים בינלאומיים אחרים.

לדברי גורמים מדיניים, בירושלים מקווים שביקורו של מודי ייצר פן אזרחי כלכלי וחברתי חזק ביחסי שתי המדינות, מעבר לפן הביטחוני החזק שכבר מוכר וידוע.

מודי לא יבקר ברמאללה או ברשות הפלסטינית עם הגעתו לאזור, בשונה מראשי מדינות ובכירים אחרים הנוהגים לרוב להצמיד לביקור בישראל גם פגישות ברמאללה. החלטתו לנהוג כך בולטת על רקע הביקורים האחרונים של בכירים הודים, שהגיעו לישראל רק לאחר שעברו ברשות הפלסטינית. בחודש שעבר ביקר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהודו, במה שנתפס כניסיון לאזן את הביקור הצפוי של מודי בישראל.

השקת סרט הודי. AP
בדרך לישראל. כוכבי בוליווד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully