וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: ישראל תמכור מערכת הגנה ימית להודו בכ-630 מיליון דולר

21.5.2017 / 9:10

התעשייה האווירית תספק מערכת מדגם LRSAM לארבע ספינות של חיל הים ההודי. בחודש שעבר נחתמה עסקת הנשק הגדולה ביותר בתולדות ישראל, שמכרה להודו את הגרסה האווירית של המערכת בעסקה המוערכת בכשני מיליארד דולר

צילום: תע"א, עריכה: יאיר דניאל

התעשייה האווירית הודיעה היום (ראשון) כי חתמה על עסקת נשק עם הודו בשווי כ-630 מיליון דולר. במסגרת העסקה, תספק ישראל מערכת הגנה ימית מדגם LRSAM לארבע ספינות של חיל הים ההודי. מדובר בגרסה הימית של מערכת ההגנה האווירית "ברק 8", שהתעשייה האווירית מכרה להודו בחודש שעבר בעסקה הגדולה ביותר בתולדותיה בהיקף של כשני מיליארד דולר.

בשבוע שעבר בוצע בהודו ניסוי יירוט מבצעי של המערכת מספינה של חיל הים ההודי. לפי התעשייה האווירית, התרגיל הוכיח פעם נוספת את "יכולותיה המבצעיות בתרחיש אתגרי מאוד מול מטרת אמת".

מערכת LRSAM היא מערכת הגנה אווירית פרי פיתוח של התעשייה האווירית, בשיתוף משרד ההגנה ההודי ובהובלת ה-DRDO (רשות פיתוח אמצעי הלחימה ההודית). היא כוללת מכ"ם דיגיטלי מדגם MFSTAR, מערך שליטה ובקרה, משגרים, מיירטים בעלי ראש ביות, תקשורת וקישוריות בין-מערכתית ורב-מערכתית. לפי התעשייה האווירית, המערכת נותנת מענה מפני מגוון רחב של איומים אוויריים, ימים וקרקעיים. היא נמצאת בשימוש בחיל הים ההודי, בחיל האוויר ההודי ובחיל הים הישראלי, ובעתיד הקרוב תהיה בשימוש גם בצבא ההודי. חלקים מהמערכת פותחו בשיתוף תעשיות מקומיות בהודו, ובהן BEL, L&T ו-BDL, חברות הודיות פרטיות נוספות, אלתא ורפאל.

התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק נוספת בהודו 21 במאי 2017. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
מערכת LRSAM/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

בשבוע שעבר בוצע בהודו ניסוי יירוט מבצעי של המערכת מספינה של חיל הים ההודי. לפי התעשייה האווירית, התרגיל הוכיח פעם נוספת את "יכולותיה המבצעיות בתרחיש אתגרי מאוד מול מטרת אמת. במסגרת הניסוי, מכ"ם המערכת המותקן על גבי ספינת חיל הים ההודי זיהה את האיום ועקב אחריו במעופו, והנתונים הועברו אל מרכז השליטה של מערכת הנשק, ששיגרה את הטיל המנווט בעצמו אל עבר המטרה. במעופו קלט הטיל את המטרה עם ראש הביות, כיוון את עצמו אליה, פגע בה והשמידה".

בהודעה של התעשייה האווירית נמסר כי זו העסקה הראשונה שנחתמה עם חברה ממשלתית, Bharat Electronics Limited, שתשמש קבלן ראשי בפרויקט. יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי "עסקה זו מצטרפת לשורת העסקאות שחתמה התעשייה האווירית בעשור האחרון מול זרועות הביטחון בהודו, ומחזקת את מעמדה של החברה בתחום מערכות ההגנה האווירית. שילובה בעסקה של החברה הממשלתית ההודית BEL, מהווה קפיצת מדרגה ביחסינו עם התעשייה ההודית, כחלק ממדיניות 'Make in India'".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק נוספת בהודו 21 במאי 2017. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
משגר של "ברק 8"/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית
התעשייה האווירית חתמה על עסקת ענק נוספת בהודו 21 במאי 2017. התעשייה האווירית, מערכת וואלה! NEWS
ניסוי במערכת, נובמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, התעשייה האווירית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully