וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה הגדולה בתולדות ישראל: הודו תרכוש נשק בסך שני מיליארד דולר

התעשייה האווירית הודיעה על חתימת ההסכם עם הודו, שבמסגרתו תצטייד המדינה במערכות הגנה אווירית וימית ממשפחת "ברק 8". זאת ברקע התחזקות היחסים בין ירושלים לניו דלהי, וביקורו המתוכנן של ראש הממשלה מודי בישראל

צילום: תע"א, עריכה: יאיר דניאל

התעשייה האווירית הודיעה היום (חמישי) על חתימת עסקאות נשק בסך כשני מיליארד דולר עם הודו. בעסקה, הנחשבת לגדולה ביותר בתולדות התעשיות הביטחוניות של ישראל, תספק החברה לצבא היבשה של הודו מערכות הגנה אווירית מדגם MRSAM, חלק ממשפחת "ברק 8", בהיקף של כ-1.6 מיליארד דולר.

בהודעת התעשייה האווירית נמסר כי במסגרת ההסכם, יסופקו להודו כל מרכיבי המערכת - משגרים, טילים, אמצעי תקשורת, מערכות שליטה ובקרה ומערכת מכ"ם. בנוסף לכך, תספק התעשייה האווירית לחיל הים של הודו מערכת הגנה אווירית מסוג LRSAM, הגרסה הימית של "ברק 8", לנושאת המטוסים הראשונה של הודו.

העסקה נחתמה בזמן להידוק היחסים בין ירושלים לניו דלהי. ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צפוי לבקר בישראל בקיץ הקרוב, כאורחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך טרם נקבע מועד סופי. העסקה עם התעשייה האווירית היתה אחד הנושאים המרכזיים בביקורו של הנשיא ראובן ריבלין בהודו בנובמבר האחרון.

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס אמר על העסקה כי "זה אירוע שיא שמשקף את שיתוף הפעולה ההדוק עם הודו. שיתוף פעולה חשוב ואסטרטגי. אנחנו חולקים המון ניסיון מבצעי ומידע". לדבריו, זהו השלב הראשון בעסקה ויש מגעים גם על מכירת מל"ט ה"איתן", כשחלה התפתחות במשא ומתן בחודשים האחרונים.

לקריאה נוספת בנושא
קורצים לדמוקרטיה הגדולה בעולם: ישראל והודו מרחיבות את השת"פ הצבאי
הנשק הישראלי כובש את העולם: עלייה חדה בהיקף הייצוא הביטחוני

מערכות בטחוניות שיסופקו ע"י התעשיה האווירית להודו במסגרת עסקת הענק. 6 באפריל 2017. התעשייה האווירית, אתר רשמי
ניסוי במערכת "ברק 8"/אתר רשמי, התעשייה האווירית

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח היום בטלפון עם מנכ"ל התעשייה האווירית ואמר: "אנא ברך בשמי את כל החברים שעמלו על ההישג המשמעותי הזה. עברתם דרך ארוכה בכדי להגיע אליו וזה באמת יוצא מן הכלל". המנכ"ל הודה לנשיא על תמיכתו ועל הליווי שהעניק לנציגי התעשיות הביטחוניות שהצטרפו אל משלחת הנשיא בביקורו בהודו לפני כארבעה חודשים ואמר: "זה באמת הישג יוצא מן הכלל. מתנה יפה לחג עבור התעשיה האווירית ועבור מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך בשיחת טלפון את וייס על חתימת העסקה. מלשכתו נמסר כי זהו עוד ביטוי לקשרים ההולכים ומתרחבים של ישראל ושל הודו, וראש הממשלה מתכוון להמשיך ולהרחיבם בתחומי המים, חקלאות, אנרגיה ועוד, בביקורו של ראש ממשלת הודו מודי בעוד כמה חודשים בישראל. העסקה נידונה בהרחבה בפגישה שקיים נתניהו בחודש שעבר עם ראש המועצה לביטחון לאומי ההודי שביקר בישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פגישת נתניהו עם ראש המועצה לביטחון לאומי של הודו. לשכת העיתונות הממשלתית
"ביטוי לקשרים המתרחבים עם הודו" נתניהו בפגישה עם ראש המועצה לביטחון לאומי של הודו/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully