וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונסוליה הישראלית בניו יורק חגגה רמדאן: "שמים את המחלוקות בצד"

24.6.2017 / 14:39

לראשונה אי פעם אירחה הקונסוליה יותר מ-30 דיפלומטים ודמויות מפתח בקהילה המוסלמית בארצות הברית לסעודת איפטאר, שנפתחה בתפילה המוסלמית. "שברנו את הצום כשבחדר מונף דגל ישראל"

צלמים זמניים מורשים

לראשונה אי פעם, ביום חמישי האחרון צוין חג הרמדאן באופן רשמי בקונסוליה הישראלית בניו יורק. יותר מ-30 דיפלומטים מוסלמים ממדינות זרות ודמויות מפתח בקהילה המוסלמית בארצות הברית התאספו בביתו של הקונסול דני דיין לסעודת איפטאר - שבירת הצום - שנפתחה בתפילה מוסלמית.

"זה היה ברור לי מהיום שהגעתי לניו יורק שאעשה את זה", אמר דיין לוואלה! NEWS. "התפקיד שלי הוא לא לשקוע במריבות אלא לפתח קשרים. בקהילה המוסלמית יש אנשים שהם ידידי אמת של מדינת ישראל. חשבתי שצריך לכבד אותם ביום חגם ולהודות להם על כך".

בין המבקרים היו גם ראש הקהילה האלבנית, שלושה אימאמים מקומיים וכן נציגי ארגון השוטרים המוסלמים של משטרת ניו יורק. בנוסף, השתתף באירוע גם סגן הקונסול הכללי של טורקיה, מדינה שהיחסים עמה נותרו קרירים גם לאחר הפיוס הפורמלי בין המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: אין ראיות לכך שחיזבאללה מפר את הפסקת האש בגבול
דיווח: קושנר רמז בביקורו על אפשרות של ביטול יוזמת השלום
"רוצחת ילדים": פעילי BDS עצרו נאום של ח"כ לביא בברלין

ציון חג הרמדאן בביתו של דני דיין, הקונסול הישראלי בניו יורק. לשכת קונסול ישראל בניו יורק, מערכת וואלה! NEWS
"דוגמא לעתיד משותף". הסעודה החגיגית/מערכת וואלה! NEWS, לשכת קונסול ישראל בניו יורק

הנציג הטורקי, ריהן אוסגוד, אמר במהלך הארוחה כי "אנחנו צריכים להילחם לא רק באסלאמופוביה, אלא גם באנטישמיות. בסולידריות ובחברות עלינו להוות דוגמא לעתיד משותף. יש בכל יום טיסות רבות מתל אביב לאיסטנבול – שמים בצד את המחלוקות וממשיכים". סגן הקונסול הוסיף כי: "אני רוצה שנזכור ונתפלל בעבור האנשים שחווים קושי בסוריה, בעיראק ובמקומות שבהם מתנהלת מלחמה".

"למרות שזה לא מובן מאליו, הם שמחו לבוא לביתו של הקונסול הכללי, להתפלל על השטיחים המיוחדים שפרסנו, ולאכול ארוחת איפטאר כאשר בחדר מונף דגל ישראל", אמר דיין. ומה כלל התפריט? לדברי הקונסול, "בשעת שבירת הצום הגשנו תמרים, ואז הם הלכו לחדר העבודה להתפלל. אחר כך הגשנו למנה ראשונה סלט עלים ירוקים עם אגסים ולמנה העיקרית בשר כבש".

אימאם הקהילה האלבנית בניו יורק, טהיר קוקאג', אמר כי "אנחנו מעודדים אותך להמשיך במסורת הזו. במהלך הצום אנחנו לומדים על קושי ועל התמודדות ומקווים שאחרי הרמדאן אנחנו אנשים טובים יותר. יש כל כך הרבה דברים שאנחנו יכולים ללמוד אחד מהשני. יש כל כך הרבה דברים שיכולים לקרב בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully