וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: אין ראיות לכך שחיזבאללה מפר את הפסקת האש בגבול

דוברת האו"ם דחתה את טענות ישראל על כך שחיזבאללה מקים עמדות בסמוך לגבול במסווה של פעילות ארגון לאיכות הסביבה. לדבריה, "לא נמצא כל בסיס לטענות על הפרת הפסקת האש"

צילום: דובר צה"ל

האו"ם דחה אמש (שישי) את טענות ישראל על כך שחיזבאללה מקים עמדות בסמוך לגבול לבנון במסווה של פעילות ארגון לאיכות הסביבה ששותל עצים באזור. זאת בעקבות מכתב ששלח שגריר ישראל באו"ם דני דנון שלח מכתב ובו צירף תמונות המראות את העמדות שחיזבאללה הקים ואף מפות המצביעות על מיקום העמדות. בארגון אמרו אמש כי כוח יוניפי"ל המוצב בגבול ישראל-לבנון לא ראה כל הפרה של הפסקת האש שהושגה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

במכתב ששלח למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דרש דנון להורות לממשלת לבנון להסיר את עמדות חיזבאללה. "להמשך ההתעצמות הצבאית של חיזבאללה ולפעילותו המזיקה בדרום לבנון יש השלכות חמורות על היציבות האזורית ועל יכולתה של ממשלת לבנון לשלוט באופן יעיל בארצה", כתב דנון. "העולם לא יכול להמשיך להעלים עין מההפרות הבוטות של החלטות האו"ם על ידי חיזבאללה".

לקריאה נוספת:
נסראללה: רבבות לוחמים זרים ישתתפו במלחמה עתידית עם ישראל
איזנקוט: "נעשה הכול כדי למנוע העברת נשק לחיזבאללה"
ארה"ב: פעילי חיזבאללה תכננו לפגוע בגורמים בצה"ל ובמטרות נוספות

תיעוד: פעילות אנשי הארגון סמוך לגבול ישראל. דובר צה"ל
"השלכות חמורות על היציבות האזורית". פעילות אנשי חיזבאללה בסמוך לגבול/דובר צה"ל

בישראל טענו כי עמדות חיזבאללה הוקמו בנקודות המשמשות את הארגון הסביבתי "ירוק ללא גבולות", וכי הארגון אף קיבל בעבר מימון מחיזבאללה. השבוע פרסם צה"ל תיעוד של העמדות המשמשות את חיזבאללה לתצפיות.

דוברת האו"ם, ארי קנקו, אמרה אתמול כי בשנתיים האחרונות כוח יוניפי"ל "הבחין בשלוש פעולות של נטיעת עצים של הארגון, בהתאם להצהרותיו". לדבריה, "יוניפי"ל לא הבחין באנשים חמושים שנכחו במקום אשר לא היו רשאים לשהות שם, ולא נמצא כל בסיס לטענות על הפרת הפסקת האש". היא הוסיפה כי יוניפי"ל וצבא לבנון שומרים על קשר כדי להבטיח שלא יהיו הפרות של הפסקת האש בגבול.

עוד באותו נושא

כשחיזבאללה יהפוך ל"מרגרינה נמסה": הקצין ששולט על מכונת המלחמה הצפונית

לכתבה המלאה
רשת התצפיות של חיזבאללה הפועלת במסווה ארגון ירוק ללא גבולות ונחשפה היום בפני מועצת הביטחון של האו"ם, 22 ביוני 2017. דובר צה"ל
"העולם לא יכול להמשיך להעלים עין". עמדת תצפית של חיזבאללה בסמוך לגבול/דובר צה"ל

אתמול אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי מלחמה עתידית של לבנון או סוריה מול ישראל תמשוך אלפי לוחמים ממדינות זרות, בהן איראן, עיראק ותימן. "האויב הישראלי חייב לדעת כי אם ישראל תפתח במלחמה נגד סוריה או לבנון, הלחימה לא תישאר לבנונית-ישראלית או סורית-ישראלית", אמר בנאום מוקלט ששודר במעוז חיזבאללה בלבנון, רובע דאחייה.

הוא ציין כי לא בטוח שמדינות יתערבו ישירות בלחימה, אך אמר כי "המלחמה תסלול את הדרך לאלפים אולי למאות אלפי לוחמים מכל מדינות ערב והעולם האסלאמי להשתתף בה". בנאום לרגל "יום קודס" שצוין אתמול, נסראללה ציטט בדבריו את אמירתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלפיה ישראל לא ניצחה באף מלחמה מאז 1967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully